• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • Anonym (Tummetott)

Tumme ner gör mig glad.
    Det är fint att bo gratis i de nertummande människornas huvud. 

• EpicF
    klyban skrev 2026-01-24 19:07:37 följande:

Ja,ett forum som inte längre är vad det ursprungligen var, men det tyckte du inte var rätt.
    Dock det intressanta är att du frågade om forumet....
    Och det var då och där som man förstod det var för avancerat för dig med den frågan.

Försöker du nu säga du förstår att tonåringar är här.

För om så, så förstår.(Men det är lugnt, det vet all att du inte klarar av att erkänna.)

EpicF skrev 2026-01-24 16:38:53 följande:
    Jag ställde frågan till en person som uppenbarligen inte hade någon koll på vad familjeliv.se är för forum. Men den frågan var tydligen för avancerad, även för dig. 

Ehhh.....va?!

Ja, jag frågade en person om denne visate vad det var för forum och jag har inte fått svar. Vad är det för intressant med det? 🤔

Så du tror att alla frågor folk ställer är för avancerade och att det är därför frågan ställs? Intressant. 

Du har tänkt tanken att man ibland kan ställa en fråga, man själv vet svaret på, för att se om andra kan svaret? Eller för att man är en aning ironisk.... Den tanken har aldrig slagit dig? 🤔🤦?♀️

Jag har ända sedan jag började vara på familjeliv vetat att ålderspannet är från 13/14 till 60+ på forumet. Visste inte du det? 😱

EpicF skrev 2026-01-24 16:38:53 följande:
    Jag ställde frågan till en person som uppenbarligen inte hade någon koll på vad familjeliv.se är för forum. Men den frågan var tydligen för avancerad, även för dig. 

Nä, du svarade att tonåringarna är här, och du svarade om vad forumet är.

Nej, det gjorde jag inte. Jag frågade om vederbörande visste vad det var för forum. Det var min fråga. 

Och vi vet att demografen nu är inte om vad forumet startade som.
    Hur nu man kan ha missat det.

Ja, hur kan du ha missat det?!

Vi andra har inte missat det överhuvudtaget. Vi vet att forumet har ett större ålderspann än vad som var planen från början. Så har det alltid varit. 

Att du aldrig kommer erkänna att du läste fel eller att du inte visste det stora ålderspannet är en annan femma.... det vet vi aldrig kommer att hända. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?

Oops 

EpicF skrev 2026-01-24 22:44:47 följande:
    Ehhh.....va?!

Ja, jag frågade en person om denne visate vad det var för forum och jag har inte fått svar. Vad är det för intressant med det? 🤔

Så du tror att alla frågor folk ställer är för avancerade och att det är därför frågan ställs? Intressant. 

Du har tänkt tanken att man ibland kan ställa en fråga, man själv vet svaret på, för att se om andra kan svaret? Eller för att man är en aning ironisk.... Den tanken har aldrig slagit dig? 🤔🤦?♀️

Jag har ända sedan jag började vara på familjeliv vetat att ålderspannet är från 13/14 till 60+ på forumet. Visste inte du det? 😱

Nä, du svarade att tonåringarna är här, och du svarade om vad forumet är.

Nej, det gjorde jag inte. Jag frågade om vederbörande visste vad det var för forum. Det var min fråga. 

Vi andra har inte missat det överhuvudtaget. Vi vet att forumet har ett större ålderspann än vad som var planen från början. Så har det alltid varit. 

Att du aldrig kommer erkänna att du läste fel eller att du inte visste det stora ålderspannet är en annan femma.... det vet vi aldrig kommer att hända. 

Vi vet idag att familjeliv inte är som när det startade och annorlunda.
    Så dessa tonåringar kan mycket väl vara här.
    SÅ ja, vi vet vad familjeliv är för forum och är mer idag än innan.

Vill du försöka igen, för jag kommer snurra runt att familjeliv är har en bredare demograf än innan, och att det är inte så nischat längre.(Som om man kunde missa det på variationerna på trådarna, och som denna tråd bevisar att det är mer än familjeliv.)

Men det är lugnt, vi alla vet att du inte klarar av att erkänna dina fel eller hålla med om att någon annan är korrekt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    klyban skrev 2026-01-23 15:19:12 följande:

Hehe, tänkte detta framför mig, och att det kanske just finns såna som aldrig skriver nått eller väldigt lite,

Och att det blir kanske typ så här, att den läser ett inlägg som är sött och trevligt och får en tumme upp, och sen annat inlägg gör den sur och arg och kör tumme ned.
    Och ingen vet ens om det, och det ger tummar upp och ned en mindre betydelse.

Nu kanske inte det var exakt det du tänkte på, men om ett sådan beteende sker så är det också svårt och förstå.

Jag tänkte mest på att man t ex diskuterar julförberedelser och sådana saker i en jultråd. Och någon som inte gillar julen går in och tummar ner på inläggen. Det var ett tag som alla inlägg i den tråden tummades ner.
    Och det är ju knappast en tråd som skulle kunna bidra till hätska diskussioner.
    Det är snarare en tråd som man enkelt kan undvika om man inte intresserar sig.
  • klyban
    molly50 skrev 2026-01-25 14:18:41 följande:
    Jag tänkte mest på att man t ex diskuterar julförberedelser och sådana saker i en jultråd. Och någon som inte gillar julen går in och tummar ner på inläggen. Det var ett tag som alla inlägg i den tråden tummades ner.

Haha, sant, och lite som i mattråden där det var någon som kom och gav tummar ned på allt, och fast det är en av de mest odramatiska trådarna som finns på familjeliv.
    Jag har faktiskt mer än en gång funderat just på denna i vad de tror sig uppnå,
    Tror dom någon ska bli ledsen över en sådan tumme ned där?
    Vet när det uppstod i mattråden där en användare gav tumme ned på vart enda inlägg, så var det en undran om hur denna individ mådde och för det var så bisarrt.

Själv pysslar jag inte med tummar upp och ned.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-25 11:26:10 följande:

Oops 

EpicF skrev 2026-01-24 22:44:47 följande:
    Ehhh.....va?!

Jag har ända sedan jag började vara på familjeliv vetat att ålderspannet är från 13/14 till 60+ på forumet. Visste inte du det? 😱Nej, det gjorde jag inte. Jag frågade om vederbörande visste vad det var för forum. Det var min fråga. 

Vi vet idag att familjeliv inte är som när det startade och annorlunda.
    Så dessa tonåringar kan mycket väl vara här.
    SÅ ja, vi vet vad familjeliv är för forum och är mer idag än innan.

Vill du försöka igen, för jag kommer snurra runt att familjeliv är har en bredare demograf än innan, och att det är inte så nischat längre.(Som om man kunde missa det på variationerna på trådarna, och som denna tråd bevisar att det är mer än familjeliv.)

Men det är lugnt, vi alla vet att du inte klarar av att erkänna dina fel eller hålla med om att någon annan är korrekt.

Vad är vitsen med att upprepa det jag redan har skrivit? 🤔 

Dock med flera antal ord än nödvändigt. 
  • EpicF
    molly50 skrev 2026-01-25 14:18:41 följande:
    I sådana trådar gör folk det för att jävlas och provocerande. 
  • molly50
    klyban skrev 2026-01-25 14:25:32 följande:

Haha, sant, och lite som i mattråden där det var någon som kom och gav tummar ned på allt, och fast det är en av de mest odramatiska trådarna som finns på familjeliv.
    Jag har faktiskt mer än en gång funderat just på denna i vad de tror sig uppnå,
    Tror dom någon ska bli ledsen över en sådan tumme ned där?
    Vet när det uppstod i mattråden där en användare gav tumme ned på vart enda inlägg, så var det en undran om hur denna individ mådde och för det var så bisarrt.

Själv pysslar jag inte med tummar upp och ned.

Ja,jag vet inte heller vad de försöker uppnå. Och ärligt talat så bryr jag mig inte speciellt mycket heller.
    Jag bara undrar varför man gör tummen ner på helt neutrala och trevliga inlägg.
  • molly50
    EpicF skrev 2026-01-25 23:33:49 följande:
    I sådana trådar gör folk det för att jävlas och provocerande. 
    Det är möjligt. Frågan är bara vad man får ut av det.
Svar på tråden Tumma ner, varför?