• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Ja?) skrev 2026-01-22 16:42:10 följande:

Många här inne är bittra och passivt aggressiva över sina liv, och vet inte bättre än att ha tråkig attityd. Inget att bry sig om. Håller inte alltid med Klyban tex, men hen är åtminstone inte otrevlig som många andra är.

Inte otrevlig? Då har du missat många inlägg! Det gör inget om man tycker olika men att vara så otrevlig som han kan vara, tillskriva någon åsikter, klistra etiketter på någon eller bara vara oförskämd, det går verkligen för långt! 
  • Anonym (Tumme ned!!)
    klyban skrev 2026-01-22 19:37:42 följande:

Kan du ge länk?

Men nej, jag har inte hört alls.

Du får ju gå in på din podcast-app och lyssna därigenom.
  • Anonym (Wtf)

Jag betraktar alla tummar som reaktioner från folk som inte klarar av att uttrycka sina åsikter eller reaktioner i skrift. 

• klyban
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 19:53:06 följande:
    Du får ju gå in på din podcast-app och lyssna därigenom.
    Okey, då får jag aldrig höra detta, för har inte en susning hur det ska gå till att hitta.
    Anonym (Wtf) skrev 2026-01-22 19:56:51 följande:

Jag betraktar alla tummar som reaktioner från folk som inte klarar av att uttrycka sina åsikter eller reaktioner i skrift. 

Finns mycket sanning i den.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tumme ned!!)
    klyban skrev 2026-01-22 20:02:28 följande:
    Okey, då får jag aldrig höra detta, för har inte en susning hur det ska gå till att hitta.

Finns mycket sanning i den.
    Ladda ner en podd-app (Spotify till exempel) om du inte har en och sök på Flashback Forever, det är avsnitt 89. Om du kan skriva inlägg så kan du garanterat lyssna på en podd.
  • klyban
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:13:31 följande:
    Ladda ner en podd-app (Spotify till exempel) om du inte har en och sök på Flashback Forever, det är avsnitt 89. Om du kan skriva inlägg så kan du garanterat lyssna på en podd.

Har inte Spotify, och har inget med att jag skriver här och inte kunna lyssna.

Men varför är det så svårt att ge länken och när jag säger jag inte vet hur?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (b)
    klyban skrev 2026-01-22 20:21:22 följande:

Jävligt konstigt att be om länk när ingen får veta vad du använder för att lyssna på poddar. Är du intresserad hittar du avsnittet och en spotifylänk ger inget om du inte använder spotify. Men antagligen är du för upptagen med Epicfightfail.
  • Anonym (A)

Håller med!
  • Anonym (Tumme ned!!)
    klyban skrev 2026-01-22 20:21:22 följande:

För att man lyssnar via en app, så du behöver du ladda ner en app på din mobil.

Nähä, jag tänkte att klarar du av att regga dig på ett nätforum så klarar du att ladda ner en app, men vi släpper det. Strunta i det.
  • klyban
    Anonym (b) skrev 2026-01-22 20:26:26 följande:
    Jävligt konstigt att be om länk när ingen får veta vad du använder för att lyssna på poddar. Är du intresserad hittar du avsnittet och en spotifylänk ger inget om du inte använder spotify. Men antagligen är du för upptagen med Epicfightfail.

Be om länk när någon berättar om något och när jag inte ens vet hur.
    Ja, det är i min värld normalt att fråga om.
    Det som är intressant, det är att inte heller du vet, eller vägrar.

Vad är det om, för funderar på om det ens existera och när en så enkel sak för er, är så omöjlig att ge.
    Så vad är det om?

Svar på tråden Tumma ner, varför?