• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • klyban
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:32:00 följande:
    För att man lyssnar via en app, så du behöver du ladda ner en app på din mobil.

Nähä, jag tänkte att klarar du av att regga dig på ett nätforum så klarar du att ladda ner en app, men vi släpper det. Strunta i det.

Jag bara ringer med min mobil, laddar inga appar.

Men inser att det kanske inte existerar och när det är en så enkel sak att ge.
    Men aldrig kommer.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:13:31 följande:
    Ladda ner en podd-app (Spotify till exempel) om du inte har en och sök på Flashback Forever, det är avsnitt 89. Om du kan skriva inlägg så kan du garanterat lyssna på en podd.
    Avsnitt 83 är det dock. 
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 16:47:29 följande:
    Har inte påstått att andra automatiskt tycker fel. Däremot har jag, precis som du, rätt att ha åsikter. Står dock 100 procent för att Klyban omöjligt kan veta om de som som klickar tumme ned på hans inlägg har läst inlägget inte. 

Kan förresten varmt rekommendera avsnitt 83 av Flashback Forever, som handlar om just Klyban. 
  • EpicF
    Anonym (b) skrev 2026-01-22 20:26:26 följande:
    Jävligt konstigt att be om länk när ingen får veta vad du använder för att lyssna på poddar. Är du intresserad hittar du avsnittet och en spotifylänk ger inget om du inte använder spotify. Men antagligen är du för upptagen med Epicfightfail.
    Är väl inte speciellt konstigt att be om en länk....
  • Anonym (Tumme ned!!)
    EpicF skrev 2026-01-22 20:37:05 följande:
    Avsnitt 83 är det dock. 
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 16:47:29 följande:
    Har inte påstått att andra automatiskt tycker fel. Däremot har jag, precis som du, rätt att ha åsikter. Står dock 100 procent för att Klyban omöjligt kan veta om de som som klickar tumme ned på hans inlägg har läst inlägget inte. 

Kan förresten varmt rekommendera avsnitt 83 av Flashback Forever, som handlar om just Klyban. 
    Spela roll. Han förstår uppenbarligen inte vad en app är.
  • Anonym (b)
    EpicF skrev 2026-01-22 20:39:35 följande:
    Är väl inte speciellt konstigt att be om en länk....
    Så vi ska länka till alla appar som någon KAN TÄNKAS använda bara för att denne är för lat för att söka upp podden själv på vald instans?
  • Anonym (b)

Men utan appar blir det svårare men hur fn ska alla veta det? novellskrivande men inte någon viktig information här... Det brukar finnas alternativ online men utan ens lite trevlighet får folk söka själva, verkar inte vara ett så stort intresse faktiskt om en googling är för svårt.

• EpicF
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:40:14 följande:
    Spela roll. Han förstår uppenbarligen inte vad en app är.
    Hade du förväntat dig något annat? 🤔
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:41:43 följande:
    Han har ju inte Spotify.
    Det går att lyssna ändå. 
    Anonym (b) skrev 2026-01-22 20:44:05 följande:
    Så vi ska länka till alla appar som någon KAN TÄNKAS använda bara för att denne är för lat för att söka upp podden själv på vald instans?
    När det gäller Klyban, så svar ja. 
  • Anonym (Tumme ned!!)
    EpicF skrev 2026-01-22 20:48:10 följande:
    Hade du förväntat dig något annat?
    Ja.
Svar på tråden Tumma ner, varför?