• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • EpicF
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:50:13 följande:
    Ja.
    Ok. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-22 20:38:15 följande:
    open.spotify.com/episode/7AoBJlnvEyLD8VcIYtiuvV

Tack och om det stämmer det är rätt nu, och komiskt att det inte var 89 om det var så.
    Kanske imon, men förhoppningsvis har lyssnat innan veckan går ut.

Och verkligen tack, för blev fundersam i att en så enkel sak inte kunde levereras innan du kom och gav.

Än mer roligt du gav det, för du gillar inte ge nått alls.

Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:40:14 följande:
    Spela roll. Han förstår uppenbarligen inte vad en app är.

Vet vad app är, jag använder dom mot aldrig.

EpicF skrev 2026-01-22 20:48:10 följande:
    Hade du förväntat dig något annat? 🤔
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:41:43 följande:
    Han har ju inte Spotify.
    Det går att lyssna ändå. När det gäller Klyban, så svar ja. 

Nope, visste inte ens vart, sökte på klyban och google bara gav Flashback Familjeliv och inget som ens gav en hint vart man hittade det som de sade.

Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 20:50:13 följande:
    Ja.

Vet vad app är helt klart, men använder dom inte.

Men sure, idag kallas program på dator för appar, jag ser det bara som program.

Dock är det för mig spel och program som gör saker för en, inte att lyssna på eller titta på nått.

Nu har jag förhoppningsvis det som pratades om innan.
    Ge mig tid, hoppas jag lyssnar på det innan veckan tar slut, men kan inte lova.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Misstänker jag kommer få massor av skratt här.
    Vet det var en innan som försökte återge mig och i ämnen.
    Det var så roligt att läsa, då det var text och ingen blogg.
    Och så intressant hur fel folk kan se saker, och hur fel det blir och utan att fråga för få klarhet och fråga från källan vad det ens betydde.

Och hur fantasin tar över, över att fråga vad som sagts.

Intressant hur tummar ned och tummar upp kommer random.
    Vilket gör TS mer intressant än det ens var från början.
    Vad inbillar sig en del vad en tumme ned betyder och inte har argument för den?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tumme ned!!)
    klyban skrev 2026-01-22 21:05:48 följande:

Tack och om det stämmer det är rätt nu, och komiskt att det inte var 89 om det var så.
    Kanske imon, men förhoppningsvis har lyssnat innan veckan går ut.

Och verkligen tack, för blev fundersam i att en så enkel sak inte kunde levereras innan du kom och

EpicF skrev 2026-01-22 20:48:10 följande:
    Hade du förväntat dig något annat? 🤔Det går att lyssna ändå. När det gäller Klyban, så svar ja. 

Nope, visste inte ens vart, sökte på klyban och google bara gav Flashback Familjeliv och inget som ens gav en hint vart man hittade det som de sade.

Vet vad app är helt klart, men använder dom inte.

Men sure, idag kallas program på dator för appar, jag ser det bara som program.

Dock är det för mig spel och program som gör saker för en, inte att lyssna på eller titta på nått.

Nu har jag förhoppningsvis det som pratades om innan.
    Ge mig tid, hoppas jag lyssnar på det innan veckan tar slut, men kan inte lova.

Jag skrev att podden heter Flashback Forever, men du sökte inte på det. Märkligt. Nåja, tur att din parhäst Epic kunde hjälpa dig.

Du behöver inte lova något eller lyssna i veckan. Du lyssnar inte för min skull. Tog bara för givet att du hört avsnittet, eftersom det är en av de stora poddarna.  Lyssnade precis om och fick ett gott skratt igen. Riktigt kul.

• klyban
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 21:15:16 följande:

Jag skrev att podden heter Flashback Forever, men du sökte inte på det. Märkligt. Nåja, tur att din parhäst Epic kunde hjälpa dig.

Du behöver inte lova något eller lyssna i veckan. Du lyssnar inte för min skull. Tog bara för givet att du hört avsnittet, eftersom det är en av de stora poddarna.  Lyssnade precis om och fick ett gott skratt igen. Riktigt kul.

ROLF, jag lyssnar för jag vill och kommer ha roligt.
    Och inte för din skull alls, men du måste väl förstått det, eller?

Låter som jag kommer ha roligt när jag lyssnar och när du tyckte det var roligt.
    Dock tragiskt att personen inte pratat med mig för få klarhet i saker, vad nu det är.

Kanske en tumme ned där ;)
    Men vi får se, ser framemot detta nu.

• Anonym (Tumme ned!!)
    klyban skrev 2026-01-22 21:28:28 följande:

ROLF, jag lyssnar för jag vill och kommer ha roligt.
    Och inte för din skull alls, men du måste väl förstått det, eller?

Låter som jag kommer ha roligt när jag lyssnar och när du tyckte det var roligt.
    Dock tragiskt att personen inte pratat med mig för få klarhet i saker, vad nu det är.

Kanske en tumme ned där ;)
    Men vi får se, ser framemot detta nu.

ROLF?
  • klyban
    Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 22:06:44 följande:
    ROLF?
    Haha, den komiska varianten av ROFL, dock pga av typ denna kommentaren som den uppstod för mig.
  • Anonym (Självgoda)
    Anonym (Wtf) skrev 2026-01-22 19:56:51 följande:

Jag betraktar alla tummar som reaktioner från folk som inte klarar av att uttrycka sina åsikter eller reaktioner i skrift. 

Eller så är det helt enkelt så att man tycker att det är lönlöst att ge sig in i en diskussion där TS är osbtinat, självgod och vägrar se saker ur andra perspektiv än sitt eget. Eller så är trådstarten ett uppenbart försök att provocera, och var leder en diskussion då?
  • Anonym (AB)
    Anonym (Wtf) skrev 2026-01-22 19:56:51 följande:

Jag betraktar alla tummar som reaktioner från folk som inte klarar av att uttrycka sina åsikter eller reaktioner i skrift. 

Så behöver det inte alltid vara. Jag brukar ge tummen upp på inlägg som jag tycker är väldigt bra och där jag inte har något i övrigt att tillägga.

När det gäller nedtumningar kan jag dock tycka att det är märkligt att de ibland görs på inlägg med okontroversiellt innehåll, men frånsett det bryr jag mig inte så mycket om jag får mina inlägg nedtummade.
  • Anonym (Signerad)

Det beror nog inte till största delen VEM som skriver inlägg, utan hur personen uttrycker sig. Vissa skriver helt enkelt på ett otrevligt sätt som säkert får folk att reagera. 

Jag har själv provat att skriva på olika sätt, och bemötts med olika reaktioner. Min bedömning är att man väldigt sällan ?bara? får nedtummar om man håller en god och trevlig ton, och inte verkar överlägsen.

Svar på tråden Tumma ner, varför?