• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Annica71

Godmorgon Tille-lille

Idag känner jag på mig att du är riktigt busig däruppe hos de andra änglabarnen. Jag har en känsla av att du nu känner dig trygg och att du sitter och berättar för alla om din goa mamma, pappa, syster och bror. Hur du med stolt röst berättar om hur bra och fin din tid här på jorden var, trots din sjukdom.

Om du bara visste hur du och även din mamma påverkat mig som människa och framförallt som mamma till Tiffany. Jag kan bara säga tack.

Ha en underbar dag och hälsa alla dina nya kompisar.

Annica med Tiffany 2005-07-10
  • ninaa 65

Godmorgon!
    Jag vet att Tille-vännen tycker att hans mamma är snyggast av alla.
    Han kommer att titta ner från molnen i morgon och titta på dig och tala om
    för alla andra änglar, titta där är min vackra mamma oh pappa.
    Hoppas att du får en skön stund för dig själv hos frissan idag.

Idag är det ingen sol här idag , Jag tror att lille Tille  har dragit ner "rullgardinen" här för det är ett enda stort svart moln här.

• Björnes

God morgon Therese, Nicklas och Liam!

Hoppas att ni har fått sova.
    Läste att du Therese skulle till frissan. Låter underbart. Det är så skönt att bara sitta och bli omhändertagen en liten stund. Det kommer säkert att bli mycket tjusigt. Klart att du vill vara fin när ni ska ta avsked för er lille prins!

Kul att ni känner er nöjda med filmen som är gjord. Jag kan inte hålla tillbka tårarna när jag läste det du skrev om Tilles ögon och ögonfransar. Han hade helt enorma ögon som lyste så långe, så länge.

Jag beundrar er så oerhört mycket. Ni har en sådan styrka och kärlek i varandra. Jag har också trott att ensam är stark, men insett att det inte är så.

Kommer säkert in lite senare idag för att se ur ni har det. Själv ska jag nog städa bort påsken oc åka och hälsa på min mormor en sväng.

Ha en bra dag!
    Stora kramar
    Erika

• Klatermaja

Godmorgon Therese med familj! Läste igenom din blogg och vad härligt det måste vara och bli lite ompysslad. Skulle vara intressant om det blev en dokumenstä om filmmsnutten, men bara om ni själva orkar med det.

Ha en trevlig dag!

Ps. Vink vink till Tille uppe bland molnen

Kraaaaam

/Klatermaja
  • IrmelinFraNorge

God morgen familien Kjærlighet.
    Så bra at du valgte å oppdatere bloggen din på morningen. Selv om rekkefølgen blir feil. (Er ikke helt fornøyd med det jeg heller.)For oss som følger dere er det jo leeenge å vente helt til kvelden kommer. Men for all del. Ikke føl noe press for at du må skrive på morningen. Men, det kjennes bra å "høre" fra deg. Herlig med frisørtime. Men du, jeg vet at Tille er stolt av deg uansett hvordan ditt hår ser ut. Du er jo helt fantastisk. Så bra at dere har fått laget en film. Den blir nok god å hente frem av og til. Og bare se, og nyte, deres fantastiske sønn. Så blir det jo også en fin måte å vise ett nytt barn, (når det kommer, og blir større) hvilken fantastisk storebror han eller hun har. Og om dere velger å lage dokumentarfilm så vet jeg at det er mange som gjerne vil se den. Men kanskje det kan komme seinere. Når ting har roet seg ned litt. Når den vanlige hverdag er tilbake. Tenk for en støtte til EB foreningen, om det ble sagt noe om fondet i filmen.... Men nå får de jo god støtte. Så kanskje filmen kan bli en påminnelse. Om en stund.. Uansett hva dere velger så blir det rett og riktig. For dere er så fornuftige og gjennomtenkte i deres handlinger.
    Håper at også denne dagen kan gi dere lisglimt, håp og glede.

Nå skal jeg bare være... og tenke.... og minnes... og håpe....

Man får sine øyne åpnet på en annen måte etter å ha fått dele din historie. Blir litt klokere, og litt kjærligere.

Dere finns i mitt hjerte - som vanlig, og for alltid.

Kram Irmelin

• annca

♥♥Godmorgon på er! Hoppas vädergudarna är på bättere humör i Sundsvall äv vad de är här i Linköping.

Eller är det du Tille, och dina små kompisar, som testar hur mycket vatten ett badkar kan innehålla? För här är det vått. Väldigt vått. Nåja, körsbärsträden behöver vatten för att blomma. Men hos er blommar de väl redan nu? Vet du vad? Jag har just klistrat igen ett kuvert som jag ska skicka till din familj. Jag har ritat en liten teckning, det är egentlligen bara en skiss än så länge, av hur jag tror det såg ut när du träffade den första lilla kompisen där på blomsterängen, där borta bakom stjärnorna där sagor föds, där du bor nu. Du kan ju ta en titt över mammas och pappas axel och tala om om jag har sett rätt! Skicka mig en liten gul fjäril eller så.

~Det finns alltid en sol bakom molnen~
  • trippel

Hårligt att få bli lite ompysslad. Hoppas att du får en skön stund hos frissan.

Kram

• Tesan81

ompyssling är precis vad du behöver Therese! Har tidigare läst att ni ska försöka bli med barn igen, när har du planerna för de? kramar

Älskar Villemo
  • Nichth

hej på dig tille liten!
    kan du inte skingra molnen lite så vi kan vinka litegrann? det är så grått och trist här nere... men hos dig skiner solen och du är såklart ute och leker. vad härligt
    du är saknad här nere men vi förstår att du har det bättre där du är och vi vet ju att vi ses en dag eller hur?
    ha det så bra tille liten

kram
    ~vildas mamma~

• LillemanTösa

God morron Goa Ni...

Frissan nästa nu då..det kommer att bli kanonsnyggt..Ooom Tille kommer att bli stolt över sin Mamma..Du.. han Tycker hon Är BÄST!! Gudomlig ..så full av Kärlek du är, mamma Therese..

Dokumentärfilmaren sen då..ja, det är nog det bästa minnet ni kan få, även fast man har mycket i sitt hjärta så är det så himla skönt att få SE på Tille...Kramar om er så Lyckligt..

Och så göra allt klart inför morrondagen med..det kommer att bli så Vackert..Tille Tille liten..åhh..jaa..har inga ord, men jag LER..

Här har vi mulet väder, men vad gör det..ingenting..
    Vi ska åka till Kyrkis här snart, det gillar Melle, så han får rocka loss till Imse Vimse spindel..hans favvo..

Sen ska jag dammsuga och röja lite här hemma, det är perfekt för att göra det idag..

Ha nu en riktigt Bra dag, Underbara Älskande Mamma Therese, Pappa Nicklas, Liam Tigern, Söta Dea..och Tille..i mitt Hjärta..

Ett steg, dag för dag..

Kikar in sen då...

KRAM KARM KRAM KRAM