• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Heli77
    Therese,
    Så underbart att läsa om filmsnutten Ni har fått av frilansaren.
    Du beskrev den så vackert med solljuset i hans stora blå ögon, att jag sitter här och gråter ännu en gång.
    Så otroligt osjälviskt och medkännande av honom att ge Er den filmen - ett minne för livet som Ni då och då kan ta fram och titta på, och minnas Er son.

Aprilvädrets tvära kast har annars gjort sig till känna här hos Oss - igår varmt och soligt, idag regnblandat snöväder och lite kyligt.
    Hoppas att solen håller sig framme hos Er iallafall.
    Hoppas också att Du blev nöjd hos frissan - det är ju SÅ underbart skönt att få skämma bort sig ibland och få bli ompysslad!

• lamagirl

så fina kort ni har lagt ut på lilla tille,,

kramar om
    hela familjen
    KRAM
    Eva-Lena mamma
    till ängel Michaela
    och 3 Jordbarn.

• Toblerone

Vet ej vem som skrivit denna dikt, men visst är den fin

Gråt inte mer, min mamma & pappa.
    Livet hos er blir aldrig detsamma,
    men låt mitt minne bli kärlekens ljus
    låt det alltid lysa i ert hus.
    Livet är kort det har jag visat.
    Lev i värme & ljus
    låt inget bli nedisat.
    Det är min gåva till er,
    låt aldrig mer
    mörker & smärta få övertag.
    Gläds istället åt varje dag!

• Sessa82

Sitter här och gråter som vanligt...

Kämpat mig igenom alla sidor på denna tråd... och måste säga till alla som skrivit.... vilka underbara människor ni är...

Till Therese och Nicklas... Massor med kramar...
    Detta kanske låter dumt... men jag är rädd att jag inte kommer bli lika förälskad i mina egna barn som kanske kommer... som jag vert i Tille...
    Tille kommer föralltid finnas i mitt hjärta och i mina tankar...

Han var med igår också... hade främande här och åt tårta och så... jag letade fram en bild på Tille och förstora den så den vart över hela skärmen, jag tände ett ljus framför... och dom som kom tände också ljus på mitt datorbord.. så när alla gick hem... kollade jag på datorbordet och grät... han är och förblir den vackraste av alla...

Massor me kramar till hela familjen...

Till lilla Tille... Du den finaste, den vackraste... jag kommer aldrig glömma dig... Kommer prata om dig i all framtid...

• Strözzel

Tille, fina Tillekillen.
    Det är underbara kort på honom i galleriet Therese.

Det har fallit många tårar utmed mina kinder allt eftersom jag har följt er och Tille här på familjeliv. Vilken kille och vilken familj!

Jag kände en stor sorg när jag läste att Tille hade somnat in men Hemgårns berättelser lugnar mig och får mig att känna att Tille har det bra nu. Jag kan se honom springa runt på sin stjärna och upptäcka äventyr efter äventyr med sina stora nyfikna blå.

Många kramar till hela familjen och hoppas det blir så fint det bara kan bli imorgon.

• KatastrofKatt

jag kommer inte åt internet hemifrån för tillfället, fjäril..
    därför sänder jag ett dygns snusningar på förhand.

• Karkki67

Hej i dagen Kära Therese! Idag så är det strålande vår väder här i Kiruna! Skönt att snön börjar smälta bort... Hoppas att resten av din dag blir bra! Styrke Kramar Carina.

• Luffarmor

Hej
     var ute i siolen o då flög flere fjärilar förbi,tankarna gick då genast till er o er lilla ängel fjäril

• Jonalv

Skönt med lite ompysslande det blir nog en skön avkoppling.

Igår kväll 21,30 fick vi besök... vi renoverar vårt badrum och har en stor bygglampa uppställd helt plötsligt fladdrar en fin nässelfjäril omkring runt den stora lampan han njöt av värmen och strålarna som lampan ger. Direkt gick mina tankar till Tille, fast han och ni finns ju alltid med oss. Så fort jag ser en fjäril så tänker jag på Tille och er lite extra och det smärtar lite i hjärtat samtidigt som jag är glad att han har fått fladdrat iväg med sina små vingar. Vi fångade varsamt in honom och släppte ut honom i friheten, det var en fin kväll igår tom stjärnorna syntes. Idag är det riktigt urrväder så det var tur han kom på besök igår den lilla fjärilen.

Jag tror ni får en fin dag imorgon och jag hoppas att ni tycker den blir som ni har tänkt er.

MÅnga många kramar och ha en fortsatt bra dag.

Jonalvs mamma

• EE0204

Är fortfarande fylld av sorg och saknad...känns så overkligt alltsammans....Vore intressant att få läsa en hel bok någon gång om denna tid i ert liv..