• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • tezzi

Hej!!!!!!!!!!!!!
    Vi beundrar er å himla mycket. Tänker på er och eran lilla tille mycket. Han leker nog med alla de andra änglabarnen och kommer ALLTID att vara eran skyddsängel.
    Många kramar från oss!

• Pyris

Godmorgon familjen och Godmorgon Tille - där uppe.

Hoppas natten har varit bra.
    Läste i din dagbok, Therese om filmen...jag fick gåshud. Så härligt att ha en liten filmsnutt så där. Kort är ju jättefinaminnen och man kommer ihåg när man tog kortet, vad som hände...men film blir så levande.
    Hoppas nu att du blir riktigt fin i håret...fast Tille kommer ändå tycka att hans mamma är finast i hela världen..

Kramar

//Paula - med Tille i hjärtat♥

• isaacsmams

Det regnar från Tilles stjärna idag!

- Idag regnar det från Tilles stjärna mamma, sa pojken.
    - Ja, det gör det, svarar jag, häpen av påståendet.
    - Men mamma, tror du att det finns paraplyer däruppe hos honom?
    - Det vet jag inte, sa jag. Men du minns väl det där stora trädet som växte för hans starka starka själ, bredvid "Kärlekens sjö". Där under sitter Tille säkert nu när regnet faller. Kanske tar han en liten paus och tänker på sina nära och kära. Han tänker kanske på hur mycket han fått av dom, all kärlek och omtanke som dom givit honom. Kanske sitter han där och sänder över all sin kärlek till dom via regnets små droppar.

- Du, mamma. Vad tror du att hans mamma, pappa, storebror och storasyster gör nu?
    - Jag tror att dom har Tille i sina tankar nu när regndropparna faller, så som tårar har fallit sedan dagen då han flyttade till sin stjärna, svarade jag.
    Kanske känner dom hans smekning när en regndroppe faller och snuddar så lätt vid deras kinder. För det är så som han kan röra vid dom nu när dom är så långt från varandra.
    - Men mamma, då kan dom ju samla allt regn i en skål så kan dom röra vid Tille när dom vill.
    - Ja min lilla pojke, det kan dom, svarar jag.
    - Titta mamma, Tille rör vid dig.
    - Nej älskade vännen min, säger jag och så faller en tår från mitt öga så sakta ner för min kind.

/Helena i Bollnäs

• Morty

Jaha, då trillar tårarna igen.... Blir så himla glad för eran skull att det finns andra runt omrking er som ger er t ex filmsnutten och bilder. Måste kännas underbart att kunna få titta på eran lille prins.

Förstår att det är mycket att stå i och fixa inför morgondagen och söndagen. Men samtidigt är det bra att ha lite att pyssla med, ett sätt att bearbeta sina känslor.

Tror också att resultatet från frissan är mer än väl godkänt. Är skönt att bli ompysslad lite då och då.

Sköt om er!
    Kram
    Jeanette

• Fraise

Kikar in för att se hur ni har det och hoppas ni har en riktigt fin dag! Kram!

• mamma till sandra Emma

Denna dikt skrev vi tll en kompis då han omkom i en trafikolycka tycker den är fin å den passar till er lilla Tille
    har även läst om er på internet i Af

Var inte så ledsna,
    jag sover inte
    Jag är tusen vindar som blåser,
    jag är diamantglittret på snön,
    jag är solsken på mognat vete,
    jag är det milda höstregnet mot din hud.
    När du vaknar i gryningsdunklet
    är jag det lätta suset av fåglars flykt
    och sången om ett annat liv.
    Jag är de milda stjärnorna
    som lyser dig hem i natten.
    Var inte så ledsna,
    jag är hos er,
    jag är i ljuset,
    jag är fri!
    KRAM

• Anonym (emmy)

helen...

hihi viken go grabb du måste ha....

hihi.... (men man vet alldrig)

så ha ja med tänk många gr... och tro mejj... många gr

men man får ist tänka på vad lille tille åstadkomm här på jorden.... jag kände alldrig honom elle hans familj..men blev ändå så berörd.... av hans styrka och hans familjs styrka...

de ger en sj styrka om man sj skulle råka ut för samma sak... elle dylikt... de får en att tro på en sj..

kära tille... du nu sover himlens dal..
    lysna på mig nu du lille oskyldiga barn....
    Gud ville ha dejj tebax...hans ena ängel....
    så fin så fin ja de var du...även in i de sissta...
    du charmade alla med ditt vackra leende på bilderna..
    ja vart du än fanns, så fanns du i allas hjärta...
    ja även dem du inte ens kände elle visste vem du igenkligen va...
    din familj som är kvar...dem är starka....
    och de minsta vi kan göra för dem är att skriva och stötta dem..
    för deras vackra ängel tille ha gåt upp i ljuset, ja till en ängla dal så vacker och så fin...
    jag ber för dejj..och hoppas du hör mejj....
    DIN MAMMA OCH PAPPA OCH SYSKON OCH ALLA ANDRA, VI TÄNKER PÅ DEJ DAG IN OCH DAG UT.... ÄLSKADE TILLE...DU VAR ÄLSKAD AV MÅNGA..

ibland så har man svårt att hitta strykan i nåt som känns svårt..
    ja ibland tappar man hoppet....då vi glömme allt omkring...
    då de bara kretsa runt de som händer...man glömmer lätt...
    alla som vill hjälpa och finnas där fö en...
    ja lindra ens smärta... men vad och vem kan lindra smärtan om man förlorat de man håller som mest kärt....
    ja de som betydde allt.... hur ska man leva... hur ska man klara sejj...de känns som ett ecigt hål som alldrig tar slut..
    tårarna bara rinner ner för ens kind och minnena är de man har kvar... men ändå i hjärtat är lille tille alltid gömmd...
    för att sedan insperera alla i svåra situationer... och familjens styrka ska ledas vidare i andras världar...
    säg lille tille du och din familj komme åter ses igen...
    då den tiden är, då dem blir ängla familjen...så vackra så...

jag hoppas lille tille att du nu slippe lida...
    slipper se smärta...och tårar som du lämnat här på jorden...
    även all glädje och skratt....förlåt om ja låte okänslig..
    men jag vill bara berätta hur ja känne mejj....
    jag villl minnas dejj som den tappra bebbisen som fick genomlida mkt, men som va så stark, som ville stanna för du älskade din familj och gör de ännu... men kroppen orkade inte mer lille tille..

och kunde du prata skulle dina ord fyllas med guld... ja för alltd komme du finnas kvar.... du komme alldrig bli glömmd...alldrig du....

• annca

Lilla vännen, har ni lekt och plaskat färdigt nu? För nu tittar solen fram här, fast mörka mörka moln smyger runtomkring.

Tänk, jag tror du kommer att bli en toppenstorebror, som kommer att vaka över och titta till sitt lillasyskon alldeles förträffligt när den dagan kommer! Det är inte alla som har sin egen personliga lilla skyddsängel!

Hade du kunnat stanna kvar hos tror jag du blivt barnläkare när du blev stor, för i dina ögon fanns en så gränslös kärlek att dela med sig av!

Nej, nu ska jag gå och äta lunch. Vad ska du laga vännen? Spagetti och köttfärssås? Och en äppelpaj till efterrätt? Och sedan ta en liten lur på fårskinnet framför öppna spisen, med kattungen spinnande bredvid?

• Klatermaja

Mamma till Sandra Emma: Fin dikt!

/Klatermaja