• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • majsans

Hej!

Vill bara titta in och önska Er en fin dag i morgon och hoppas att Ni får sova några timmar inatt...

Kommer att tänka på Er i morgon vilket man gör alla andra dagar med förstås.

Låter fantastiskt med ballongerna, Då blir Tille glad när han får ta emot dom..

Många Kramar Marie, Tomas, Linn och Anton..(Och Magen)

• Klatermaja

Godkväll familjen Kärlek!!

Hoppas Tille mår bra där uppe bland änglarna. han kommer att tycka det är så fint på ceremonin imorgon. Ögonen kommer att tåras och han kommer att krama om er för att trösta. Önskar er en lugn och skön natt så ni utvilade kan ta tag i den känslostormen som en begravning kan innebära.

Sov gott

/Klatermaja
  • Angelica

Hur dags är ceremonin?

Jag hade tänkt försöka tända ljus o skänka en extra tanke på er.

• Klatermaja

Angelica: Det undrar jag med?

/Klatermaja
  • Tussane

Hej Therese och Nicklas!

Har följt Tilles tråd i ett antal veckor men har aldrig skrivit något, så nu skriver jag här för första gången. (Har tidigare skickat mail till Nicklas).
    En av mina tre döttrar har skrivit en dikt till er inför morgondagen som hon önskade att jag skulle vidareförmedla till er och då jag gör jag det:

"Tille, till sist blev det dags att ta det stora klivet,
    dags att lämna detta jordelivet.

Du kämpade tappert men till slut,
    brann din enorma kämparglöd ut.

Men i Våra hjärtan kommer du för evigt att brinna,
    ur våra minnen kommer du aldrig att försvinna.

Du lyckades ändra många människors syn på livet,
    vi har lärt oss att inte ta våra nära och kära för givet.

För den fina kunskap du skänkt vill vi tacka dig.
    Du kommer alltid att vara den ljusstarkaste stjärnan för mig!

Trots att din kropp inte längre finns på jorden,
    så lyssna till de här orden:

Du lever vidare i våra hjärtan, nu och i all framtid
    Så Tille, vår lilla ängel, vila nu i frid." (Emma, 14).

Våra tankar är hos er varje dag och vi kommer att tänka särskilt på er under morgondagen.
    Kramar från släkten i Ö-vik.

• Gilga

Låter fint med ballonger.*L*:.då blir nog alla Änglabarn med Tille i spetsen glada..så snällt av Toblerone att fixa det.

Hoppas att ni får en fin dag imorron,med sol,och att ceremonin går bra..vi alla finns här,och tänker på er hela dagen.
    Ska till kyrkan imorron och tända ljus för Tille

Varma kramar//Gunilla

• ung tvillingmamma

Vad roligt att höra att du blev nöjd med håret. Och grilla, mmmm vad gott. Får nog satsa på det i helgen på landet.

Jag hoppas att ni får en fin stund i morgon, att ni blir nöjda. Vi tänker på er.

Ha en trevlig kväll.
    Kram Johanna m. familj

• Hilti

Therese, jeg håper dagen blir så bra den kan i morgen, og at sermonien blir fin. *kramar til familjen*

Tussane, du skal väre stolt av din datter for dikten var jättefin.

• Helena o Teo

Tille-ljuset som aldrig slocknar!
    Det vore väl en titel värd sin huvudperson om något!!
    Ditt ljus och dina ögon Tille kommer att fortsätta lysa för all framtid, det kommer att ge oss här ner på jorden hopp och tro på framtiden. Vi vet ju att någon gång får vi träffa dig igen, och drunkna i dina blå...

Idag vet du Tille, har jag varit med vår lilla Teo på sjukhuset, det gick jätte bra, han var sååå duktig, även om de stack nålar i honom och han var tvungen att ligga alldeles stilla. Han grät såklart, men det blev bra så fort det hände något roligt igen, som att någon snäll sjuksköterska pratade med honom =)

Jag tänkte hela tiden på dig, och vad du har fått uthärda min lilla Tillekille, och på vilken tur du har haft som hela tiden har haft din underbara familj runt omkring dig. Det betyder så mycket för att man ska orka. Och vi ser ju alla hur stark och envis du var din lilla "fighter"!

Nu ska jag titta till Teo som sover, och sedan ska jag lägga in lite biler på honom på Fl:s sida.

Tills vi hörs igen Tille,
    ha det gott bland molnen!
    /Helena

• Maggan78

Hoppas ni får en fin dag i morgon. Kommer att tänka på er hela dagen

kram