• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • kapet

Hej familjen

Hälsa Tille att det är många som tänker på han.Hoppas det blir fin dag imorgon.
    Sänder er många styrkekramar inför morgondagen.

Idag så tänkte jag på att min grabbens grupp på dagis heter Fjärilar. Förr så var det inte så märkvärdig,men nu varje gång jag lämnar han och hämtar han tänker jag på Tille.

SAKNADEN

Du är saknad i denna stad varje dag.
    Den dagen du försvann skapade du tankar hos oss alla.
    Sanningen hinner i kapp oss och tårar rinner ner för allas kind.
    Från att se dig lee ena dan till att aldrig mer se dig här i stan.
    Det är jobbigt att se hur stan sörjer men de är ett bevis på hur älskad du va.
    Och att vi alla kommer vara med dig en vacker da.
    Tiden går snabbt där du är och snart e vi också där.
    Vi ska göra allt de vi aldrig hann. Och vi ska se han lee igen,
    att få tillbaka dig skulle va som en dröm blev san.
    Vi saknar dig och vi lämgtar tills den dagen vi får ha dig i våran famn.

• AnnaCarina

Therese och Nicklas
    Jag sänder er stora, många och varma styrkekramar till er för morgondagen, Det kommer att rinna många tårar,kännas stor sorg och saknad för underbara fjärilspijke Tille, men det kommer oxå att vara en kärlekens dag tror jag, för att vi alla kommer att tänka på er.. familjen kärlek. Den otroliga värme och styrka som ni vissat stärker otroligt. Jag vet att Tille valde er just för att ni har denna styrka, inte många skulle hantera eran situation på detta underbara sätt som ni gjort.

Jag tror atta Tille i morgon kommer att se till att solen skiner och ge er tydliga tecken på att han fortfarande finns med er. nu rinner tårarna igen...
    Jag kommer att ta med mig ett ljus och tända för er och Tille på jobbet i morgon , kommer att sända upp 2 ballonger när jag kommer hem, från mina barn Elin och Arvid.
    Nu skall jag fortsätta fixa lite här hemma, har oxå haft en ta hand om mig själv dag, med massage och fotvård, så det känns riktigt skönt.
    Föresten det lätt gott med grillning vad belv det ?

Kramisar
    Anna

• Heli77
    Förstår att det finns många känslor i luften just nu i familjen inför morgondagen.
    Och uppståndelse.

Jag hoppas att Ni får en vacker minnesstund endast värdig Tille, och att det kan blandas nostalgi och glädje med sorgen och saknaden.
    Jag hoppas också att aprilvädret visar sig från sin bästa sida imorgon och att solen får värma Era tårfyllda kinder.

Jag önskar Er allt gott imorgon!
    Jag tänker på Er som alltid - men kanske lite extra ikväll.
    Ni har en stor dag framför Er imorgon.
    Många kramar, Jenny.
  • buzans

Hej Familjen Kärlek.
    Hoppas morgondagen blir fin och ljus. Ska tänka på er extra imorgon.
    Hjärtegrynet Tille ska få en massa ballonger det tycker han om.
    Ni är så fantastiska människor, Therese. Jag beundrar er verkligen.
    Tille, du fattas oss!
    GoNatt

• glömsk

Tänker på er..Skickar många kramar ...Ballonger blir det här oxå...
    Va rädda om er...*BAMSEKRAM*...

• Sanders mamma 04

Heisann Therese!

Håper dere har hatt en koselig kveld med god grillmat. Får en følelse av sommer når en tenker på grilling.

Fint at du ble fornøyd av frisøren. Tille hadde nok uansett vært stolt av deg, men det er deiligt å få fikset sveisen innimellom.

Ønsker dere lykke til med morgendagen. Det blir nok en del tårer, men seremonien blir sikkert minnerik og fin. Toblerone's ide med ballonger var bra. Skulle ønske jeg fikk sett det. Regner med at Tille og de andre englebarna blir fornøyde når de får ballonger. Alle barn liker jo det.

Tenker på dere og sender dere mange styrkeklemmer.

• Madd3

hej hej, har en fråga... kommer det komma en dokumentär om tille på tv? eller har jag förstått fel?...

Kommer tänka på er extra imorgon...

• anne b

Nå har jeg gjort et lite stykke arbeid!

Jeg har gått gjennom hele Tilles Tråd og kopiert opp alle innlegg fra Therese, LillemanTøsa og Hemgårn.
    Det har tatt noen dager, det kan jeg si!!

Jeg skal lage min egen Tille-perm med artikler fra aviser, intervju med familien, tekster og bilder fra Tilles Tråd.
    Håper det er greit Therese?!
    Den skal stå i bokhylla mi, og når jeg ibland glemmer å være glad og takknemlig for det livet har å by på,
    så skal jeg ta fram permen å lese om Tille-Lille.

LillemanTøsa skriver så vakkert og rørende om Livet, Kjærliheten, Trygghet, Håpet, Lyset, hun skriver om Trøst og Mot, om Han Som Alltid Ventar, og om Therese, Nicklas, Leam og Dea: Familen Kjærlek.....

Hun skrev Tilles sang til Mamma
    "Alt Kommer At Bli Bra, Mamma
    Alt Kommer At Bli Bra, Mamma
    Et Steg...Dag For Dag.
    Vår Kjærlek skal Leva Kvar."

Hun skriver så tårene spruter,
    og jeg tror hun selv er medlem i en Familie Full Av Kjærlek...

Hemgårn er en forfatter som tror han er lærer....( sikkert en fantastisk lærer!)
    Når du samler alle tekstene hans, og leser dem kronologisk, så ser man en forfatter brette seg ut framfor seg!
    Fasinerende!!!!
    Han startet i tråden med å skrive dikt. Han tente hvite lys for Tille, fortalte sine elever Tilles historie.
    Han kunne ikke la være å lese i tråden, selv om han ble lessen og gråt.(Der kjenner vi oss igjen alle sammen, ikke sant?!!)

Det startet med Alfred og Emil, som ble til Magnus og Tille.
    Og så kom Toget!!!
    Diktet om Tilles Tog Til Himmelen som ventet på perrongen.
    Og om Blå Chokolad....
    Historiene blir sakte fler og fler, lengre og lengre...
    Om stenen med plass til to, om stugan, engen, stranden, sykkelen, lekeplassen....
    Om stjerner som tennes på himmelen når smågossarna kliver på toget....
    Eventyrene er så vakre og lyriske, skrevet av en stor forfatter som Tille har lokket frem....
    I Magnus som tror han er lærer..!
    Hemgårn, du må love å gi ut bok!!! Den kommer kanskje ikke på norsk, derfor har jeg skrevet ut alle, slik at jeg har dem i Tilles perm.
    Jeg håper du sender dem til Therese også!!
    Tenker på dere i morgen.
    Kjempestilig med ballongene, skulle ønske vi kunne se den fra Norge...
    Masse klemmer fra Anne-Britt

• Sessa82

Jag hoppas solen lyser i sundsvall för er...
    Hoppas eran dag i morgon går som planerat...

Kommer tänka på er hela dagen... kommer oxå ha ett ljus tänt och släppa några ballonger från mig här i Östesund...

Kram på er hela familjen....

Tänker på er hela tiden...