• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Tille, jag kunde inte hålla mig... här är resten av äventyret..

Himlen är ljuvligt blå och inte ett moln syns till. På ängen vajar gräset stillsamt till vindens sång. Det är en vacker dag.
    - Ser du något? frågar jag medan jag kisar upp på himlen.
    - Nä, jag ser inget. Bara? Gossen tystnar mitt i meningen. Jag tittar på honom. Hans lilla brunbrända gossehand pekar upp mot den blå himlen.
    - Se, där borta! viskar han ömt. Se där, mellan de två bergstopparna.
    Jag sätter handen över ögonen för att se bättre. Plötsligt ser jag vad gossen menar. Mellan de två höga bergstopparna syns nu ett starkt ljussken och något som ser ut att vara dimma. Ångvisslan ljuder återigen och nu ser jag något blänka till där i dimman. Det är ett stort gammalt ånglok! Gossen flämtar till.
    - Ser du?! frågar han intensivt. Ser du tåget Magnus? Det är ju det tåget?
    Han ser på mig med tårar i de stora blå ögonen. Jag fångar upp honom i min famn och kramar honom.
    - Det är ju det tåget jag åkte med Magnus, säger han och snyftar lite. Jag kom hit med det tåget.
    Jag stryker gossen varsamt över det rufsiga håret.
    - Jag vet, lille vän, säger jag tyst. Jag vet.
    Den lille gossen vänder sig om och ser sorgset på det fina tåget som nu närmar sig.
    - Varför kommer det hit, tror du Magnus? frågar han och kramar min hand.
    Innan jag hinner säga något fortsätter han:
    - Det är en ny gosse som har lämnat sin familj, är det inte Magnus? Gossen ser på mig.
    - Du har nog alldeles rätt, vännen min. Det är nog en ny pojke som är på väg till sin stuga här hos oss. Jag lägger min ena arm runt gossen och kramar honom lätt.
    - Tror du att de saknar honom där hemma? Tror du det, Magnus?
    Jag sätter mig ner i gräset.
    - Ja, det gör de säkert. Det vet jag.
    - Men vet du vad? frågar jag och ler. Den där nye gossen behöver nog sällskap av ett par andra gossar. Eller vad tror du?!
    Den lille pojken sätter sig bredvid mig i gräset och jag torkar hans tårar. Han ler mot mig och lutar sitt huvud mot min axel.
    - Ja, jag tror nog att han skulle bli glad om han fick lite sällskap, säger gossen. Vi kanske kan tända en liten eld och grilla korv? Tror du att han skulle gilla det?
    - Det tror jag han skulle gilla väldigt mycket, svarar jag.
    Med blicken fäst på tåget reser vi oss upp. Det sänker sig ned bakom ett skogsparti.
    - Vi ska nog vänta med att gå dit ändå, säger gossen. Han behöver nog packa upp och prata lite med den där tanten. Du vet. Komma i ordning lite.
    Jag nickar tyst och räcker gossen den ena rotborsten.
    - Ja, du har rätt. Vi låter honom komma i ordning innan vi hälsar på. Det är det rätta att göra.
    Tillsammans går vi in i stugan igen. Golvet ska ju skuras.

Så slutar det äventyret.

Kram och vi ses imorgon!

Din Jordekompis, Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• Katta271

Hej Therese!

Vi kommer att tänka på ER i morgon!
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att få en fin och minnesvärd dag för er lille Tille!!!

MASSOR av kraft och styrke kramar till er alla!!!
    Från Katta med familj

• LillemanTösa

Hej Familjen Kärlek...

Jaa, idag ,för nu är det Fredagen den 21 April 2006...då ska Ni vara med om det värsta två Älskande föräldrar, ja Två Älskandes föräldrars hela Familjer nånsin kommer att uppleva..att begrava sitt ÄLSKADE Barn, Syskon, Barnbarn, Syskonbarn..Er Tille..

Men den här begravningsceremonin, den kommer inte att vara lik nån annan begravning som varit..nej, för den här begravningsceremonin..den handlar om Familjen som Älskar...så Tappert, Så Modigt, så Medvetet, så Ärligt..För Evigt..och som nästan bara innehåller Ljusa Minnen..coh några mer motiga Minnen, men det är också Minnen, som behövs..om eller när frågan Varför dyker upp..

Mångar tårar kommer att strila och kanske tom forsa..men låt dom komma..låt dom strömma..ner för era så Kämpande Älskande kinder..de är ju för nåt så Vackert - För KÄRLEKEN..till Tille, till Varann och, LIVET, som trots allt fortsätter...

Och jag vet, att Ni kommer att Leva, inte leva..Leva..ända ut till sista andetaget...så är det för Ni har ändå fått Lyckan att få Uppleva Er Tille..och det är sann Lycka och Glädje..och en sån otrolig Kärlek..

Vad är då döden..när man ÄLSKAR..när man Hoppas och Tror... på Framtiden...KÄRLEKEN VINNER...KÄRLEKEN VINNER...

Tille..Tille..
    Du Är Ljuset Som Alltid Stannar Kvar....

Vi ses igen, och tills dess..så ska jag Leva..För Dig, Med Dig..Tille...i mitt Hjärta...

God Natt och Sov så Gott...mamma Therese, Pappa Nicklas, Liam Tigern, och Söta Dea..

Ett Steg, Dag För Dag..

• IrmelinFraNorge

Hei i natten.
    Nå har jeg vært ute og sett på stjernene. Det var så stille og fredlig ute. Alle stjernene skinner. Tenkte på dere, gode familien. Gråt en tåre for min store lille helt.
    Håper natten gir dere hvile.
    Sov godt.

Tille. Se etter en ballong fra meg også om du kaster ett blikk mot vest og Norge.
    Tille - i mitt hjerte.

Kram og styrke til dere.
    Dere finns i mitt hjerte.

• Hemgårn

Idag tänker jag på er. Håll i och om och av varandra. Var varandras stöd när det blåser. Ibland kan några små klippor vara lika starka som ett berg. Tillsammans stärker ni varandra. Gråt.

Jag kommer att vara ensam med min Olle imorgon förmiddag. Vi ska blåsa såpbubblor till Tille. Vi har inga ballonger hemma. Men jag tror att Tille gillar såpbubblor också.

Stora och varma kramar, Magnus

• Mandi74

God Natt familjen!! Ni kommer att finnas i mina tankar hela dagen i morron. Det ni ska göra är nog alla föräldrars värsta mardröm, det svåraste man som förälder kan göra. Massor av styrke kramar från mig och min familj till hela er familj.

Tille - För alltid i våra hjärtan.

• antitanten

Imorgon blir det en dag full av känslor 
    för då är det Tilles alldeles speciella dag.
    En dag full av kärlek till allt kring honom
    och hans undebara familj.

Imorgon kommer så många med oss
    att stanna upp en stund, tänka efter och känna.

Tänka på lille Tille som så tappert kämpade mot tiden
    med hela sin lilla späda kropp och med ögon så fulla av
    kärlek och liv. Kärleken till livet.

Känna all den kärlek som han gav alla i sin närhet
    och  all den kämparglöd och kärlek han hade
    och som hans familj fortfarande har.

En tid till eftertänksamhet och insikt
    att livet är skört som en fjärilsvinge
    En tid av tacksamhet för den tid som fanns
    innan fjärilen beslöt att flyga vidare.

Många kramar
    Lena med familj

• BarbroiSanDiego

Många tankar till hela familjen inför begravningen. Det blir säkert många tårar, men säkert stunder av tacksamhet och lättnad också.

Jag tänker på er ofta, och vet att den lille Tilles ljus strålar över er alla, och särskilt i morgon.
    Stor kram till er alla från oss i San Diego.

• illern i mitt liv

Hoppas ni får en bra dag senare idag , och även att det blir fint väder oxå.
    Hoppas det gick bra hos frissan , du är säkert jättesöt nu , o du... Tille älskar dig oavsett HUR du ser ut , han vet att det är insidan som räknas , vet ni varför ? JO ...HAN HAR LÄRT AV DE BÄSTA FÖRÄLDRAR SOM FINNS.
    Han tittar ner ibland o småler , så säger han , tack för tiden ni gav mig .jag älskar er...puss o kram.

• Visslan

Godmorgon Goa familjen..
    I Dag är det Tilles dag... Eran dag tillsammans.. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det ska gå bra..
    Blir såkert en hel del tårar... men inte bara av sorg.. utan även av den enorma kärlek som ni känner till eran älskade lilla Tille..
    Alla vackra minnen som ni ändå hann skaffa er...
    Ta hand om varandra och håll varandra hårt och sen finns vi alla alltid här när ni känner att ni vill dela eran dag med oss..
    Varma Kärlekens kramar fyllda med Ömhet, Styrka , Vishet och Mod till er Familjen kärlek..

Och Tille Gos.. föralltid.. Föralltid