• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Tille, det är en sak jag vill berätta för dig. Ett litet äventyr har letat sig fram..

Det är mörkt ännu, och alla sover. Rådjuren ligger tätt intill varandra på ängen, de små kaninerna kurar ihop sig så tätt. Den lille gossen rör sig i sömnen, han drömmer säkert om något spännande. Långt borta hörs en tupp gala, han ropar över bygden ?God morgon!? sen lägger han till ?Ni har sovit färdigt nu!?. Jag fixar snabbt frukost och har den redo när gossen sätter sig upp i sängen. Hans sömniga blå ögon ser sig omkring i rummet. Dagens första solstrålar letar sig sakta in i stugan och sakta men säkert ljusnar det.
    Jag ställer fram frukostbrickan och tar min kopp, det är kaffe i den. Med ett belåtet leende sätter jag mig i fåtöljen bredvid gossen.
    - God morgon, lille kompis, säger jag och tar en klunk av kaffet. Kaffet är gott, jag har malt bönorna själv.
    Gossen ser upp på mig från sin frukost. Han har smörgåssmulor på hakan och choklad runt munnen.
    - Hej kompis! God morgon på dig också, svarar han mellan tuggorna.
    - Vad ska vi göra idag? frågar han innan han åter fäster blicken på sin frukost.
    Jag tar en fralla från brickan, lutar mig tillbaks i fåtöljen och tar en stor tugga.
    - Idag. Hmm, ja, vad ska vi hitta på idag. Idag kan vi ta det lugnt. Stugan behöver städas och det är ju bara vi här så?
    - Ja, bara vi gör det tillsammans, svarar pojken glatt.
    Jag klappar gossen på kinden. Det är en fin liten grabb det här.
    Tillsammans plockar vi undan allt som står framme och lägger det där det ska vara. Draken som vi nyss byggt klart får ett nytt hem i ett skåp. Badkläderna viks ihop och läggs i en låda. När allt är undanlagt tänder jag spisen. Vi ska hetta upp vatten och skura stugans fina trägolv.

Vi står på händer och knän med varsin rotborste och skrubbar så vattnet stänker. Det är kul när man är två. Plötsligt hörs en ångvissla i morgontystnaden. Gossen ser upp på mig och sedan reser han sig snabbt. Den visslan känner både han och jag igen. Tillsammans går vi ut på gräset och spanar upp mot skyn.

Ja, Tille, min lille kompis. Vad kan det vara som är på gång?
    Det tål att grunnas på!

Kramar till dig Tille, där du är. Nu.

Din Jordekompis, Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• 12345

Vill bara säga att jag tycker ni har gjort något fantastiskt fint som delat med er av detta. Jag beundrar er verkligen. Lilla Tille har kommit in i mitt hjärta och kommer att bli kvar där. Skickar alla possitiva och varma tankar som jag bara kan komma på. Önskar er all lycka i framtiden. Kram från en nybliven farmor

• hillson

Tille, tänk när du får se alla ballongerna komma flygande i morrn,kommer nog skickas upp ballonger lite överallt så du får nog fullt upp i morrn...
    Jag ska tända det största ljus som finns för dig i morgon...

snusningar sanna

• Clown

Glömde ju säga det viktigaste; hoppas ni får en fin dag i morgon. Jättefint med ballongerna! Kommer tänka på er som vanligt i morgon.

God natt, sov gott!

• Tarjas

Hemgårn...du gjorde det igen...vad ska man säga...

• misan 80

Vill skicka en liten tanke till Vackra Familjen.

Jag hoppas ni får en fin dag imorgon. Det kommer bli jobbigt, men det vackra övervinner allt ändå =)

Jag har beställt sol imorgon och vädergudarna verkar vara med oss. Ska titta upp mot dig Tille imorgon, då du får alla vackra ballonger i hela regnbågens färger.

Sov gott så ses vi i drömmarnas land!!

Kramar, Maria i Sundsvall

• Kinis

Vil bare si natti natt... håper dere får sove godt så dere er uthvilt til i morgen. Masse klemmer fra Kine

• Skrutten o  hans mamma

Tittar in lite hos er...
    Mamma berättade att det är Tilles dag imorgon, hon viskade att vi skulle blåsa ballonger till Tille... Mmm.. det kommer han att gilla, jag lovar... Jag fick min första ballong för några dagar sedan och det var...wow! Tänk en hel himmel av ballonger, Tille kan välja den färg han gillar bäst...det blir bra!
    Mamma tjatar på mig att jag ska hälsa...så jag får väl göra det...hon sa något om att hon hoppas att ni får sova gott... att morgondagen kommer att bli fin...det ser Tille till!

Kramar från Skrutten o hans mamma

• Flisaskruttan

Va helt underbart du skriver Magnus!!! All heder.

• Vips

Godnatt på er!
    Jag tänker på er i morgon!

Kramar/Annika m familj