• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Magnecyl

Hoppas ni har en mysig kväll och att ni somnar gott ikväll. Kul att Dea också kommit så ni får rå om henne.
    Tände ett ljus för Tille idag kl 13 och funderade över livet en stund. Mina tankar har varit många mil från Stockholm hela dagen, men det är inte långt till Sundsvall med tankekraft.
    Har ett ljus tänt även ikväll.
    De senaste bilderna i ditt fotoalbum på Tille var fantastiska! Hans runda kinder och den medvetna vackra blicken... Allas vår gullängel!

• mollanmus

Vad bra att det blev en fin dag och att vädret var bra och att ni var nöjda med allting. Har tänkt på er idag

sov gott kram fia

• Flutterby

Vad fint du skrev i bloggen, Therese. Underbart skönt att det blev så vackert och stämningsfullt och att ni kunde ha lite roligt efteråt, det värmde gott att höra! Tänker på er i fortsättningen också och lovar att titta in så ofta jag kan.

• Safari

Dags att säga god natt igen.

Hoppas ni får sova riktigt gott inatt.

Tille, sov riktigt gott du också där uppe bland änglarna.

Kramizar

• Yahoo

Vad skönt att höra att dagen gått bra, att vädret var med er och cermonin var fin. Ta hand om varandra nu i helgen. Ni verkar verkligen vara en toppenfamilj, jag vet att Tille kommer att vaka över er alla. Starkaste ängeln.

Jag och sonen tände ett ljus för Tille i dag. Några tårar trillade sakta ner för kinden. Än en gång, jag är så oerhört tacksam över att ha fått äran att följa er berättelse och att jag fått "lära känna" denna modiga lilla kämpe. Tack hela familjen Vesterlund.

Ta hand om er. Många kramar

• monchichi2

Hej...Har haft dig/er och Tillelille i mina tankar hela dagen...
    Han hade ordnat det bra med vädret er lillkille :) Det gråa och molniga var nersänt här till skåne:) Kan tro att Liam gillade det här med helium:) Skönt med lite skratt mellan tårar och smärtan och saknadaden av er Tillelille:) Du vet kanske inte om det, men du ger så mycket till mig och många andra genom att bara vara du...
    Älsksr att läsa i din dagbok, den får mig ibland sorgsen, glad, ledsen, full i skratt...Den fyller en med värme, känslor av alla dess slag och den är så äkta och jordnära...Tack Therese!!!
    Må ni få en mysig och lugn dag imorgon:)
    Natti Natti på dig/er...
    Bamsekramar i massor ifrån christina

• Anonym ("En vän")

Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner.
    Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.
    Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.
    Älska, älska för kärlek. Älska en endaste gång.

Äntligen gossen får sova, lutad mot skimrande dröm.
    Fjärran från verkliga fasor, vilar till sist i sin sömn.
    Han kramar barndomens nalle, och skådar regnbågens skatt.
    Modern vakar vid bädden, sov nu min prins, gonatt.
    Dagen skymmer, och natten gläntar redan på dörrn.
    Grinden till trädgårn står öppen, spikklubba, maskar och mull.
    Men drömmen som ledde mig framåt var också av skimrande gull,
    slott och blänkande dammar av svanar och näckrosor full.

Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.
    Älska, älska för kärlek. Älska en endaste gång.

För jag har älskat så många, hjärtat av längtan var fullt.
    Så många jag älskat i mörkret, jag har älskat för kärlekens skull. Men nu är det dags att fara, man blåser i ångvisslan strax. Det enda som är lite sorgligt, det är att mamma inte får plats. Men älska, älska för kärlek, han sjunger stilla sin sång.
    Minns att du föddes till livet för att älska en endaste gång.

För alla barn i världen han viskar ett trösterikt ord,
    för alla ensamma hjärtan, för alla barn på vår jord.

Ur "Pojke på månen" av Richard Wollf

• Snuttan77

Godnatt Tille lille du söta kille. Dröm söta dömmar och lek med änglarna.

Familjen, skönt att höra att dagen vart så bra, förstår att ni gått och oroat er för den här dagen länge. Kan inte ens i min vildaste fantasi tänka mig in i hur ni känner er men jag känner med er. Hoppas ni får sova i natt.

Kramar Anna och Ida

• Desse

God natt och sov så jätte gott och bevarara denna fina dag i era hjärtan !! Många kramar till alla i familjen från Desse

• Ella79

Nu är det dax att krypa till sängs...(Ska upp tidigt imorgon- har fotbollsmatch...Jag är jättenervös, det är första matchen lääääänge...Det kommer inte att kännas likadant som det en gång i tiden gjorde...Jag är fortfarande 15kilo!!!tyngre än sist jag spelade, så hemskt...Jag måste ta tag i det här med vikten någon dag...den dagen den sorgen)... Slutpratat om mig..

Fortsätt å mysa med varandra och känn er nöjd och stolt med den fina dagen...

Kramar från Elin...