• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • annca

Godmorgon! Hoppas du  kan ta dig ur sängen idag Therese! Vet hur fruktansvärt ledbruten jag blev efter första träningspasset...

Jag förstår hur slut man kan känna sig tillbaka på jobbet. För er måste det ju vara ett slags besök i ett tidigare liv på nåt sätt. Personligen skulle jag nog inte ska satsa på fullt ut heltid från första början, men det är ju helt upp till dig att avgöra, men man kan nog behöva trappa upp lite försiktigt...

Du har kanske skrivit det tidigare, men vart i Thailand är det ni satsar på? Vi har som sagt varit i Bangkok (fullt ös från första stund och otroligt hett och fuktigt men en väldigt faschinerande stad) och i Hua Hin som jag älskade från första stund. Svärmor har varit i Chang Mai ett par gånger. Hon har bekanta som mer eller mindre flyttat dit, så de har ju rest på egen hand en hel del.

Kolmården är mysigt! (Men man brukar behöva flera dagar för att hinna med allt!) Personliga favoriter är girafferna och Terrariet. Vi hade tänkt åka dit med vår Mathilda i sommar. Då är hon ett-å-ett-halft och kan nog uppskatta att titta på en del av djuren iaf. Klappa söta getter och lurviga hönor tex. Så får man ju ite missa lille Enzo om han vill visa sig! Och Liam och Dea kommer nog att gilla stället. Ska ni bo på Vildmarkshotellet? Det ska visst vara väldigt barnvänligt och ha ett bra kök!

Ni är hjärtligt välkommna ner ytterligare några mil om ni vill se Gamla Linköping och shoppa på Chokladboden (Cloettas chokladfabriksmuseum). Säg bara till så bjuder vi gärna på middag! Då ska nog vår altan vara färdig, den som vi har pysslat med att bygga i helgen och som har gett oss rejäl träningsvärk!

Kramar!
    /Anna

Tille-fjärilen, idag är du nog som sagt på Åland med dina fjärilsvänner, för här är det inte något väder för små fjärilar idag. Grått och trist...
    Men igårkväll målade jag en hel del. Du kan väl flyga förbi mitt matsalsbord och ta en lätt kik på mina bilder. Har jag missuppfattat nåt så ge mig en liten vink!
    Fjäderkittlingar!
    /din ank-kompis

• mollanmus

God morgon! Har inte kunnat skriva på några dagar, min dator har varit helt knas. Men nu har jag läst om eran helg. Ni verkar må så bra trots allt. Tror du att det beror på att ni har bearbetat mycket redan under tiden när Tille var hos er, eller tror du att det kommer komma när allt har lagt sig?

ha en bra dag! kram fia

Tilleprinsen, tänker på dig!

• Bonus

Go´morron påer !!!
    Hoppas att det blir en sådan lugn dag som du hoppas på.. och att ni inte har för mycket träningsvärk hmm men det kanske är bra att ha det så man tar det lite lungt =)

omtanken är den bästa av alla tankar

kram

• ove

go morgon hela fam
    från hela fam linsmo i nässjö

• Lilla citron

God morgon familjen!!

Hoppas ni få en skön dag, själv ska jag på yoga (första gången). Ville bara skicka en kram.

Skönt om er...

• Memo

Hoppas att natten har varit bra för er och önskar er detsamma om denna dag. Hos oss regnar det bara så det blir nog bara att vara hemma och städa. Alltid lika roligt
    Tänker på er

Hoppas att du också sovit gott bland molnen Tille.

Kram

• flingflong

Godmorgon!

Ville bara skicka över en kram och säga att jag tänker på er. O jag undrar hur träningsvärken är idag...

Hoppas ni får en fin dag

• Tarjas

God morgon Therese. Du har lyckats ta dig upp ur sängen ialla fall, så så farlig träningsvärk kan du ju inte ha=).Vill bara önska en bra dag, med solsken, hoppas jag. Vi har grått, regnigt och trist här i Hölö, men men. Det blir nog en bra dag i dag också.

Kramar

Tarja

Tillevännen. Du har väl hunnit äta en smarrig frukost och kanske lekt en stund redan. Tänker på dig Hjärtat. Ha en rolig dag full ´med bus och äventyr, på Åland eller var du är=)

Bamsekramar

Tarja

• Happy me

God morgon familjen!
    I dag är en ny dag, vem vet vad den för med sig? Jag hoppas ni får en riktigt fin dag och att er lilla myskväll på Södra Berget blir jättefin!

Hittade ännu en dikt nu på morgonen som jag tycker är värd att stanna upp för, läsa och ha med sig i dag:

Låt oss ge varandra tid,

låt oss göra famnen vid,

låt oss älska, låt oss sjunga,

inte hålla tand för tunga,

låt oss skratta, låt oss leka

låt oss sorgerna beveka,

låt oss jaga tvivlen bort,

livet är så gränslöst kort!

Bo Setterlind

Det har han ju också lärt oss
     ~ Tillehjärtat,
    att inte ta livet förgivet!
    Ha en riktigt fin dag Therese o Nicklas!

I dag lilla Tillehjärtat skiner solen här! Kanske får vi se dig eller en annan fjärilsvän då? Eller har ni match i dag? I Änglalaget? Funderar så på vilka ni möter? Kanske Älvorna, Tors Lag eller vilka fler kan det finnas? Det viktiga är kanske inte vilka utan att... 
    En annan sak jag funderat på, när jag nu vet att ni hoppar mellan molnen... Kan ni åka rutschkana där på den stora fina regnbågen också? Måste killa härligt i magen!
    Du ser Tillehjärtat - vi är många som har dig kvar i tankarna!
    Du gick till en annan plats - som är så fin och sällsynt att vi som inte har varit där ännu inte kan se den... Eller hur? Men eftersom du finns i våra tankar och i vårt hjärta
    ~ så finns du ju också kvar här!
    Hoppas du får en rolig dag nu! Kram på dig...
    Tillehjärtat....