• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Wadia

Skickar en kram från Florens där jag äntligen har kunnat koppla upp datamaskinen mot trådlöst nätverk igen. Blev så glad att läsa att ceremonierna i helgen blev så fina - Tille måste vara glad för alla färgglada ballonger som han och änglakompisarna kan leka med! Godnatt - och ha en skön lugn dag imorgon...

• Happy me
    Ser att det blev Södra Berget i morgon! Så mysigt! Träna har ni hunnit med också. Oj, oj - vad ni hinner mycket. Själv tittar jag på min tvätthög som bara hann bli vikt till hälften av den i dag.... Era batterier, hoppas de får ladda lite i morgon då!

Vad skönt att det gick bra med reportrarna, både fr Aftonbladet och fr Tyskland. Jag håller alla tummar och tår för att dokumentären nu kommer sändas, när ni väl sagt att det är okej. Tänk att få se er och Tille. Visst kommer tårarna trilla men det har de gjort förr och det är ju inget farligt. Det är våra känslor och de måste få komma fram.

Roligt att det kommit in så mycket pengar i Tille-fonden! Jag valde ju att sätta in en extra slant där i stället för en blomma, det var mitt sätt att hedra Tille. ♥

Nu hoppas jag du Therese somnar i tid i kväll. Ska själv gå och sova snart. Ska skriva lite till Kepa71 också. Sov gott och stor kram!

Skickar fler små snusningar till dig lilla Tillehjärtat! Hoppas du drömmer sött på din himlakudde.
  • Hemgårn

Tille, här kommer det lite till. Sen måste jag nog sova.

Pojken hoppar upp ur sängen och byter om på en minut. Äventyr går före allt.

Vi smyger ut genom dörren och ut genom grinden. I handen har jag en lykta och jag tänder den när vi kommit ut. Vi följer vägen en bit och tar sedan av ut på ängen. Tyst smyger vi genom det daggvåta gräset och snart har vi kommit fram till gärdsgården. Jag ser på gossen och pekar.

- Ser du där borta? frågar jag och lyser med lyktan.

Gossen nickar. Bara några meter från där vi står ligger en familj rådjur. De sover så tätt tillsammans.

- Vi får smyga förbi dem, det vore synd om vi väckte dem, eller hur?

- Ja, viskar gossen, vi smyger.

Utan att väsnas allt för mycket i den tidiga morgontystnaden smyger vi förbi den sovande rådjursfamiljen. Vi följer gärdsgården och snart tornar en stor mörk skepnad upp sig framför oss. Gossen stannar till och klamrar sig fast i mig.

- M-m-magnus, säger han med darrande stämma. Vad är det där?

Gossebarnet kikar fram bakom min rygg och pekar mot det stora svarta. Hans lilla hand skakar lite och jag tar den i min.

- Vänta lite så ska jag lysa med lyktan, säger jag lugnt. Det är nog inget att vara rädd för.

Jag låter lyktans sken lysa upp gräset framför oss och sedan fram mot det stora svarta.

- Men, säger gossen förundrat och något lättat, det är ju ladan!

Så tänker jag mig början på äventyret i ladan.. vi får se hur det slutar!

Snusningar och vi ses imorgon!
    Din Internet-kompis Magnus

• Jesper73

Som jag har läst så förstår jag att helgen har varit bra för er. Jag sände några extra tankar till er när jag passerade Sundsvall i fredags och i söndags. På något konstigt sätt så gav Tilles kämpaglöd mig energi i finalen om SM-guldet. Jag tänkte för mig själv innan det var dags för finalen: Om Tille orkade kämpa så länge som han gjorde, så skulle väll jag orka med en match till?

Tack för att du visade mig vad kämpavilja är.

Snusa gott Tille-ängeln.

/Jesper

• mellesmorsa

Jag betalar gärna mina 4 pins i förväg om det går bra,skicka bara pg eller bg och summan så ordnar det sig. Jag tycker inte att ni ska behöva ligga ute med pengar för oss, det känns inte bra.Kramar från hela familjen

• mormor og de 8 ungene

Hei igjen!!
    Ville bare si at jeg har vært inne og sett på bildene av dere igjen !!!Virkelig fine!!Leste en dag at du skrev at dere hadde sikkert 1000 bilder av lillegutten,film og bok etc.Det var det som var det verste når Maritha gikk bort at vi ikke hadde flere bilder.Har laget et minnealbum med ca 100 bilder og andre minner fra dåp og begravelsen etc,men albumet blir aldri helt fullt.har skrevet noen ord til henne ved fødselsdager,dødsdagen og lignende.barna som kom etter ble fotografert hver eneste gang jeg så de og etter jeg begynte å fotografere digitalt har det tatt helt av Har også video av dåpen til Maritha ,men jeg har ikke klart å se på den ennå og det har snart gått 16 år!!!!

Jeg syntes dere er utrolige som har klart å dele alt dere har vært igjennom med så mange!
    Jeg har forhåndsbestilt boken og jeg ser frem til å få lese og se bilder av lilleprinsen.
    Ønsker dere alt godt,EVA fra NORGE

• Känslosam 66

Tittar in och önskar er en god natt och en bra dag imorgon
    Tänker mycket Tille och på er Therese ni har verkligen satt prägel på oss

Önskar er det bästa i livet!