Börjar me att säga Grattis på Namnsdagen Therese...
Sååå, underbart ni verkar haft det på hotellet, helt suveränt lyxigt... så värda att få bli ompysslade så. Ja, frukosten brukar vara den man vill komma ihåg på ett hotell, för det mesta så kollosalt, enormt stora buffé-bord.
Å ni verkar lär nog aldrig glömma denna frukost... på sängen, oiiiiii, så mysigt.
Såna mornar skulle ni allt behövt fler utav, tycker jag.
Så då blev de å styla för optikern då, blinka me dina fina blå. Tror nog inte han skulle bli purken på dig för att du inte skaffat nya på länge, han skulle nog bara blinka tebax å tycka att du har så fina blå, som din son.
Trist det där med hotellet, men ni blir nog säkert nöjd vilket ni än väljer, kan det vara annat än fantastiskt där...tror inte det, det ser inte så ut, iaf.
Åsså lille-goooVännen min...Tillemann.
Hur går det me alla nya kompisarna dina, du har väl inte hunnit träffa dom alla kan jag tro. Jag kan tänka mej att det är några stycken å hälsa på. Men det skulle bli ett Otroligt kalas om alla kunde komma....me Saps å bulla...mmmm
Ja idag har ju din goafina mamma namnsdag, då kan du ju samla alla dina vänner å sjunga en sång för mamma, kanske det blir den här som de brukar sjunga hemma hos "Lotta På BråkmakarGatan..."
...Vad e de för en dag?....
E de en vanlig dag?... Nej, det är ingen vanlig dag, för det är Tessans födelsedag....hurra, hurra, hurra....
Eller så kan ni sjunga...
"Jag ska måla hela världen lilla Mamma..
full av solsken varje dag..
att det regnar å är grått det gör desamma,
DU ska solsken i ditt fönster ändå ha.
Alla blommorna du gärna ville köpa,
Lilla Mamma jag ska måla dem till dej.
Jag ska måla hela Världen Lilla Mamma,
å allt ska bli så ljust å glatt för dej.
kanske de skulle passa lilla mamsen, tror hon skulle bli glad vilken ni än väljer.
Åsså tar ni en bulle till å firar Mamma Hela dagen, de är hon såååå värd.
Har du hunnit utforska omgivninen där borta än då?
Kom ihåg att du får hoppa å studsa på alla moln, hur mycket du vill, å du kan Aldrig ramla ner, de lovar jag dig. Men du har ju Arne som skyddar dig, så var inte rädd. Be Arne spela dragspel för dig, vettja. Det är han duktig på.
Då kan ni ju dansa för, och till lilla mamma, du får höra med han om han kan disco, eller vad som nu är populärt där du bor.
Men disco på dragspel, jahaa, kanske inte så tokigt.
Jaja, då var det snart dags för mej å jobba igen, kl 17, men som tur är, så blir det bara 5 timmar ikväll.. Så Kanske jag hinner in en sväng till ikväll å snacka me erl, om ni inte hunnit somna förstås.
Ok, käre, gooooe underbara fina DU...Tillemann...
Ha nu en så underbar dag, å vill du mej nåt, så vet du var ja finns, gör inget om jag jobbar, jag har alltid tid för dig, min Vän.
Släng-Puzzar å Kramizar i massor till dej. Ps..ge arne en kramiz från mej, vettja. Säg att ja saknar honom.
Mamma Drottning, å Pappa Kung har verkligen förtjänat deras Titel, å de ska ha alla mina gooa, Varma Vidöppna kramizar, de är deras.
Tiger Liam och Sessan Dea, de ska få alla busiga bamzehugs i världen från mej. Jaa, nu ska jag snart börja göra mej klar, för jobbet..
Men busa å ha skoj nu min Vän, så hörs vi sen.
Mamma å pappa, kungapar...
Ha en fin kväll, hoppas det går bra me journalisten, eller reportern.
THERESE...skulle vara kul å få veta när de tänkt sända i såna fall, hoppas de säger det, så man vet. Hoppas de inte bara sänder LOKALT... så ja me får se.
Som jag sa förut.. många kommer sitta som "karlssons" på rutan...eller rent "Super-lim. Tittarsiffrorna kommer skjuta i höjden kollosalt.
Okej, Återigen, helt fantastiska är ni Mina Vänner... å såå gooa allihopa.
Ha det så bra, så hörs vi sen då. kramiz Er Vän...TilleVännen Helén.