• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • AdWi

Therese sade förut:
    Lokal fyran kommer sända inslaget imorgon klockan 0915. Sedan kan man gå in på nätet och kolla på dagens sändningar så då borde det gå för dom flesta att se i alla fall.

Kram till alla och några lätta snusningar till Tille på sin stjärna..

• Mammatill2

Åhhh detta är ju inte klokt, tårarna slutar inte trilla. Har nu lyssnat på din låt Tille och jag kan inte sluta gråta, helt underart vackert. Hoppas du busar riktigt mycket med dina kompisar och att du tittar ner på oss lite då och då.
    Jag tänker på dig varje dag och så fort jag blundar så ser jag dina blå ögon framför mig.
    Ha det så bra så hörs vi snart igen. Kramisar till dig.

• Baby 1987

En fin dikt ...

Mum, Dad, hear my vocie
    I am in heaven, not by own choice
    I really wanted to stay with you
    There was so much what I wanted to do
    When I came down to earth
    I chose you for my birth.

Mum, Dad, hear me cry,
    I didn't want to say goodbye
    Time came to go away
    And brought me here
    So far from you
    Far from what felt so dear.

Mum, Dad, listen good,
    you must go on
    This must be understood
    Whenever you see me
    Twinkle in the sky
    I am in your hearts
    This is no goodbye

Mum, Dad, when your time has come
    when your task on earth is done
    I will be waiting here for you
    I'll be the first one you see that's true
    And everytime you get a sign
    You know I am with you everytime.

• Nötkaka

baby 87:
    vilken fantastisk fin dikt  *tårarna rinner*

• Hemgårn

Tille, här har jag nu ett lämpligt slut på våra äventyr för den här gången. Hoppas du har det gott där du är nu.

Gossen skrattar så att han nästan kiknar.

- Igen! Igen! ropar han mellan skrattanfallen. I säkert en timme klättrar vi upp för stegen och hoppar ner i hölasset. Gossen och jag ser ut som två fågelskrämmer när vi till slut har fått nog av allt hoppande. Jag borstar av gossen det mesta av höet och plockar upp ryggsäcken. Det börjar bli dags att gå hem och äta lunch. Min mage kurrar och jag tror att gossen är lite hungrig han med.

- Kom, lille vän, det är nog dags att vi kilar hem och äter lite lunch.

Den lille blonde killen tittar på mig medan han drar ett långt halmstrå ur håret.

- Magnus, vet du vad? frågar han och inspekterar halmstrået.

- Nej, kompis, vad? svarar jag nyfiket.

Gossen lägger sin ena hand på magen och ser lite fundersam ut.

- Jag tror det finns ganska mycket plats för lunch här inne nu, säger han och pekar på magen.

Jag lyfter upp honom och sätter honom på mina axlar. Med stora kliv börjar vi vandringen hemåt. När vi kommer runt ladan får vi syn på stenen. Den ligger där den alltid ligger, en liten bit bredvid ladan. Jag fortsätter gå men plötsligt känner jag hur gossen stelnar till. Jag stannar.

- Vad är det, lille vän? frågar jag och lyfter ner honom.

Gossen svarar inte, han lyfter istället armen och pekar på stenen. Jag ser inget först, bara den stora stenen, men plötsligt skymtar något fram. Det är en liten fot!

- Ja, viskar jag till gossen, där är någon vid stenen.

Den lille killen kramar min hand.

- Vem kan det vara tror du? Kan det vara gossen som kom med tåget igår? Kan det vara han, Magnus?

Jag ser på gossen och nickar.

- Det har du rätt i, lille vän, kom så går vi dit och hälsar. Försiktigt, vi får inte skrämma honom.

Vi går en omväg bara för att den nye gossen ska få upptäcka oss först. Tille och jag vandrar fram genom gräset fram mot stenen. Där sitter mycket riktigt en liten gosse. Vi stannar och vinkar. Den nye gossen vinkar blygt tillbaka. Han är lika liten som Tille och han är klädd i vita byxor och vit- och grönrandig skjorta. Han sitter på stenen och dinglar med benen, barfota är han. Tille och jag går fram för att hälsa.

- Hej lille vän, säger jag vänligt. Vad heter du?

Gossen på stenen säger inget. Han pekar på stenen och tittar bedjande på oss.

- Jag tror han vill att vi ska sätta oss bredvid honom, viskar Tille.

Jag nickar.

- Ja, det tror jag med. Kom så sätter vi oss. Stenen är stor nog åt oss alla tre.

Solen skiner ner på ängen där en gärdsgård slingrar sig fram genom det höga sommargräset. Här och där står små björkar och intill en stor rödmålad lada ligger en stor sten. På stenen sitter det tre gossar, två små och en lite större. Vi sitter där och dinglar med benen, vi är alla tre barfota.

Dagen går och solen vandrar sin rund. Det börjar skymma och då plötsligt kommer vi på att vi inte varit hemma och ätit lunch än. Vi reser oss för att gå, men den nye gossen sitter kvar. Han ser lite osäker ut och fäller ner blicken. Jag ser på Tille en kort stund och vi ler. Vi vänder oss och ser på den lille gossen som sitter där så tyst på stenen.

- Du är vår nye vän, säger Tille varmt. Vi vill att du följer med oss hem. Vi ska äta middag nu och du är bjuden.

Den lille brunhårige gossen ser upp, en tår trillar nerför hans runda gossekind. Med ett lyckligt leende reser han sig sakta upp och tar min hand. Vi börjar sakta gå hemåt mot stugan. Efter en liten stund tar gossen Tilles hand också. Den lille gossen ser på mig och sedan på Tille.

- Jag heter Nils, säger han tyst.

Jag skrattar och kramar Nils hand försiktigt.

- Jag undrade just när du hade tänkt berätta vad du heter, säger jag och ler.

- Nils, nu går vi hem och äter, eller hur?!

Nils ler men säger inget. Till slut är vi framme vid stugan. Tille springer fram till dörren och öppnar den. Ett varmt ljus spiller ut på oss där vi står utanför dörren.

- Kom, säger Tille, kom så går vi in.

Tillsammans tågar vi in i stugan och stänger dörren om oss.

Så här ser jag slutet på äventyren vi har delat, lille vän. Vi ses säkert om ett litet tag.
    Snusningar och kram, från din Internet-kompis Magnus
  • Anonym (lilla jag)

Therese, vet du vad Ilknur heter här på fl? Vore skoj o kika in

till henne oxå. Men du kanske inte vill säga det, om inte Ilknur

inte vill att andra ska veta,...

Kram, tänker på er jämt!

• Tarjas

Hej Therese

Vad härligt ni verkar ha haft det på hotellet. Det är ni väl värda. Och träna och hålla på orkar ni också. Ja jag borde också göra det men har varit lite lat de senaste två veckorna. Men jag ska ta tag i det. Imorgon... Hoppas ni får en bra fortsättning på dagen.

Kramar
    Tarja

• IR 72

Hei Therese

Grattis med navndagen,
    Har akkurat hørt sangen til Tille og den var kjempefin.

Dere finnes forstatt i mine tanker.
    kram I