• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • qramiz

- Vad myskigt ni verkar ha det (förrutom sämnen) men den hinner ni knapra igen...Tyckte det var urgulligt av Nicklas att göra en henna tatuering av just en fjäril, ni ser och märker att tankarna finns med er vart ni än åker- ja ni har haft en riktig slingrig stig att vandra på och den kommer att vara slingrig fortfarande imellanåt......tänker på er massor.
    Ha det nu skönt och gå barfota i sanden så den sipprar imellan tårna..
    Tille - saknar dej mer vissa dagar än andra och idag är det en sån dag då jag gråter lätt....Qramiz.

• Tandfen

Hej Tille!
    Sol, sol och åter sol. Du vet vad vi vill ha för väder, nu när maj månad har börjat. Hoppas att du kan fixa det under kommande månader, men du blinkar väl lite extra, så vi får väl sol även då, kan jag tro. Vem kan motstå dig och dina blå?
    Du dricker väl mycket, nu när det är varmt, och äter mycket glass. Kanske tar ni ett dopp någonstans, nu när du har lärt dig att simma. Vilken tur att du har Magnus, som lär dig ett och annat.
    Hoppas att du har en skojig dag tills det är dags att krypa ner och mysa bland gose-molnen.
    Pussar och kramar från mig till dig!

• Tandfen

Hej Therese & Nicklas!
    Såg att ni varit uppkopplade och skrivit lite.
    Det här med att pruta är inte direkt min grej heller, så jag är nog åt Nicklas´håll, betala och se glad ut.
    Jag hoppas att ni får en underbar vistelse och njuter av tiden.
    Kram

• kulla06

Hej på er semesterfirare.
    Skönt att se att allt gått bra för er, hoppas att ni verkligen njuter av tillvaron. Prutningen kommer nog så småingom den också. Här i Dalarna sputar solen från en klarblå himmel och temperaturen ligger på ca 23 grader i skuggan. Vi saknar er. Ha det så skönt ni bara kan.
    Kramar.

• solrosen74

Tänk att du ägnar en del av semestertiden att tänka på oss Therese.du är ju för härlig.Ja vi har ju inget dåligt väder här heller, jisses va varmt å skönt det är.
    Kanske är det ett fjärilsår i år, för jag har nog aldrig sett så många i luften som nu.Dom är så vackra.

Ha en underbart bra fortsättning på er dag alla människor därute.Många kramar Åsa

• jeja66

Jag måste bara få berätta att idag när jag kom ut på altanen satt tre fjärilar och titta på mig. De satt kvar en stund när jag satte mig. När jag pratade med dem flög två iväg men en satt kvar lite längre.

Vad tror ni? Var det Tille som satt kvar? Jag tror det!

Kram och ha det så underbart på er semester.

• Happy me

Åh, har tårar i ögonen efter att ha läst om ert första dygn! Härligt! Självklart är Tille med er, det är han nog alltid!! Den lilla goa fjärilsungen! Och en fin hennatatuering också... Hoppas resten av er resa blir precis lika fin!! Kram på er!

• HeWe
    Hej igen..gooa kära ni..MammaMys å PappaGooos..
    Såå härligt me semester...så behövligt... å sååå varmt kan jag tänka mej...
    helt fantastiskt...
    Trist att inte den låååånga flygresan gav nån sömn...men tur nog så e ni ju på semester...bara ledigt å slappt...som de ska va..
    Så Nicklas e sån han me..jaa, vi är nog några stycken då...trodde alla ville pruta...joo, nog vill man väl allt...men inte lätt om man e för snäller å betalar gladerligt till de inte allt för välbärgade försäljarna..
    Min gubbe skulle testa å pruta på vindruvor i Turkiet...hm, de skulle han inte gjort... han blev utskälld, jag fick inte mina druvor å vi blev visade därifrån...hm, envisa gubben min...efter det skötte jag handling av livsmedel..
    Så kan de gå... 
    Hoppas ni riktigt njuter för fullt... bara myser å ääär....me varann...hos varann, för varann...Å lillgubben är ju me er i varje sekund, varje liten fjäril som virvlar i luften.. vid varje vindpust, varje andetag...så finns han där...

Nu håller jag på att anlägga en fin rabatt här hemma...å alla blommor å blader tänker jag tillägna GooeTillemann å min pappa...den lilla runda Gubben...i Nangijala...sen ska de bli fullt me fina fjärilar på pinnar...överallt i rabatten...hoppas de gillar det från ovan...

Nu väntar maten på mej, sen brottningsmatch me tvätten...å sist ikväll..rabatten...den ska bli sååå fin, för Tillemann å pappa, för er å för oss andra. Ha de gott å många gooa kramizar vänner...njut å mys..å Tillemann...slängpussen till dej å min lilla pappa...kram vännen Helén.
  • kjempejente

Jag vill bara deltaga i sorgen och låter min tanke gå till detta lilla barn som säkert har det helt underbart tillsammans med bröderna Lejonhjärta och alla andra i Törnrosdalen... Har laddat ner "eran låt" Den är bara underbar.