• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • annca

ÅH! Thaimassage! Smått avundsjuk! Det var verkligendet bästa vi la pengar (väldigt lite pengar) på på Thailandsresan! Och jag förstår precis hur Nickals såg ut! Jga är själv ooootroligt kittlig på fötterna! En avslappardag, det lät riktigt riktigt skönt!¨

Jag missade reserapporten när den var "färsk" för de ringde från dagis och sa att Mathilda var så jättesnuvig så jag fick sticka iväg och hämta lillstumpan så jag hatr inte varit inne på fl förrns nu... Men när vi kom hem hade gråten och den riktiga snuvan lugnat sig så då var hon bara snorig, så vi tog en promenad till affärn och köpte glass. Mycket populärt!

Dea blir säkert jätteglad för klänningen! Så spännande med en klänning från andra sidan jordklotet! Och stackars mormor! Slemleksaker som är så läbbiga!

Lilla Tilleman, än kan jag falla i spontantårar. För trots att jag aldrig träffade dig känns det ibland som om det var min bästa vän som flyttat till Äventyrslandet! Men jag vet ju att du har det bra där, men massor av änglakompisar och masor av bus och lek! Vad har ni hittat på idag? Blev trädkojan färdig? eller behöver den ännu ett par dagars snickrande. Troligen. Trädhus kräver mycket spikande! Har min morfar tittat förbi dig nåt mer? han kommer säkert att ta med dig och pocka hallon nån dag, så kan ni ha hallon och mjölk i trädhuset när det blir fördigt! Stora saftiga söta hallon! Det gjorde vi alltid på sommrarna när jag var liten...
    Jag vinkar ikväll igen, innan jag går till sängs, gubben!
    Dunkramar
    ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • kapet

Hej,hej
    Ni verkar ha det väldigt bra.Skönt att höra det.
    Självklart att vi finns för er den 24-e. Jag vet att det blir rätt så många i hela landet.
    Önskar er det bästa
    Kramar

• lektant

Hej Tille har du det bra uppe bland molnen. Tänk vad du skrattade när pappa din tog fotmassage. Ha det så bra fjärillspojken.

Till Therese och Niclas vad skönt med en relaxdag ute i solen va bruna ni ska vara.Men det är ni värda efter vad ni har gått igenom. Sköt om er och kram på er. / Mait

• Happy me

Hej på er Therese och Nicklas! Har precis läst i kapp två skrivningar i din blogg Therese. Ni verkar ha det alldeles underbart!! Jag blir så varm om hjärtat när jag läser det. Verkligen. Skönt för er att märka att Liam har det jättebra med din mamma Therese! Säkert bra för dem att få så mycket tid tillsammans!

Åh, det låter så roligt att den andra boken kommer snart!!! Jag ser verkligen fram emot det! Självklart får ni stöttning den 24:e men som sagt är inte jag hemma då men jag kan inte tänka mig annat än att alla underbara människor här inne finns för er då med! För mig finns ni med i tankarna förstås!

Ha det nu så gott! KRAM till er båda!

Lilla Tillehjärtat! Jag vet, jag har inte skrivit på några dagar. Du har funnits i mina tankar men du förstår jag har börjat jobba igen ju några dagar i veckan! Därför måste jag låta kvällstiden gå till min familj först och främst - håller du inte med mig? Jag tänker som sagt på dig ändå och har dig i mitt hjärta!
    Hur har du haft det då Tillehjärtat? Har du lekt och busat något? Tänk vad fint väder vi har haft den sista tiden! Solen som skiner och värmen som kommer då och då... Just nu regnar det så det är klart, blommorna får sitt också. Sov gott nu lilla Tille! Skickar dig en varm kram så här inför natten! ♥

• pofia

Go´kväll!

Härligt å höra att ni fortfarande har det bra! Skrattar man så man gråter...ja, då har man kul! Men...skadeglädjen är den bästa glädjen
    Självklart stöttar vi er den 24, före och efter, vi finns ju alltid här för er!!
    Ha nu en fortsatt härlig semester å försök skratta mer...det mår man bara bra av!!

Många kramar Sofia

• Tandfen

Hej Tille!
    Lägg dig nu bland de gose-mjuka molnen och vila upp dig inför morgondagen. Vi får se vad du fixar för väder då. Det spelar ingen roll vilket, du är ändå den bästa.
    God natt, lillprinsen.
    Pussar och kramar från mig till dig!

• Morty

Vi kommer vara bänkade vid TV:n den 24 maj. Ska spela in till svärmor också för hon är oturligt nog på semester.

Visst är det skönt med Thaimassage. Min mans kommentar när de "behandlade" fötterna på honom att de skulle bli storlek 48 efter att de dragit så i tårna. Jag fick mig ett gott skratt.

Ni verkar ha de supermysigt och lagom avkopplande.

Sköt om er!

Massa kramisar till er båda och alla andra här på FL

• CarinaS

Hej på er semesterfirare! Hade varit fint att se Nicklas ansiktsuttryck vid fotmassagen...*ler*
    LÅter som ni har det härligt i alla fall och det glädjer oss alla på FL. Fick Tilles minnesbok idag, vilka fina bilder, tack snälla ni för att ni delar med er av det till oss som ville köpa boken!
    Självklart finns vi både här och i tankarna den 24 maj - hoppas ni känner det!
    Må så gott och ta hand om varandra nu! Stor kram från Carina

• annca

Oja visst vill jag vara med er den 24e! Men har ett mööööte då Kommer att vara med er i tankarna då iaf! (Synd på möteskoncentrationen bara...)

Såg att nån varit så jättegullig att hon lovat att spela in åt nån annan olycklig själ - är det någon som kan var en ängel och hjälpa mig också? Vår VHS sade tack och adjö för ett tag sedan nämligen... och DVDn har ingen inspelningsfunktion.
    Please!

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • sgr

Hej!
    Vad roligt att Ni har skönt och mår bra. Dea kommer säkert att bli överlycklig över sin nya klänning. Liam verkar må bra med din mamma.Vi kommer givetvis att stötta er 24 maj, vi finns alltid här för er...
    Ha nu en underbar kväll och ta hand om varandra.
    Sov gott...

Godnatt Tilleman! Hoppas din dag varit bra. Du satt väl bra där uppe och skrattade åt pappas val med fotmassagen. Du lär nog få se mycket roligt där uppifrån. Sov nu gott på dina mjuka moln och dröm söta drömmar.
    Du vet att du har en speciell plats i mitt hjärta...

Snusningar
    /Sandra/sgr