• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Ella79

Hej på er ni fina människor...

Hoppas ni har det fortsatt bra. Har sett på bilderna och det verkar inte vara en dålig resa ni är på...Men det är ni så väl förtjänt av... Tittar till er senare...

/Elin

• HeWe
    Hej gooafina lilla familjen....mammaMys å pappaGoos..
    Vad har denna dagen å bjuda på då...mycket fina upplevelser givetvis..om än de blir en riktig lugn dag å slappa vid poolen eller fara ut på sightseeing..vilket som..man kan väl inget annat än att bara njuta i den fina miljö ni omges av.
    Jag har skrivit en liten dikt idag...1 månad sådär..efter att lillvännen tog Påskharen i dens vita sammetsmjuka tass å vandrade till Nangijala.. här kommer den....

...GOSSEN FRÅN FJÄRILSLANDET...

Vackra fjäril, djupt mörk, så blå, så blå...
    Flyg över sommarängar, vaka över oss stora som små.
    Din tid på Jorden, en så makalös gåva..
    djupa avtryck i mitt hjärta, så stora å varma, de vill ja lova.
    En dikt, en saga, om vad ditt liv skulle kunna ge..
    vi saknar dig så, men vi  får dej ej tillbaks..så vad gör de......
    hur än vi önskar, när jag ser dej le så glatt..
    du var din familj blott till låns,
    en kort tid....en underbar skatt.

Nu mår du bra, å du trivs som en prins...
    men för mej är du en "Kung" för Fjärilslandet...
    den största som finns.
    En glimt utav dig, du ger oss..å vi är dig så trogen...
    vi vet ju att du finns där var stund då tiden är mogen.
    Ett liv som kämpat, så starkt och jobbat på...
    små fina händer och goooa fötter så lena å små.
    Vi såg inte såren som du på kroppen bar...
    för en inre Kärlek större plats i Våra Hjärtan tar..

Nu En Månad gått av oändlig saknad stor,
    en saknad av vår gooe vän, vår son och lillebror.
    På Våra Äventyr du följer överallt,
    Vi testar mycket..både sött, surt å en gnutta salt.
    Nu ser jag, Du har skoj...skuttar runt å ler...
    du vill på äventyr, vi skyndar oss, på En Gång, du ber..
    Iväg går LilleTillemann å hans SagoTant Helén, hand i hand..
    för att möta världen från en FjärilsÄngels ögon...på Tu man Hand.

En liten dikt..mina tankar..en saknad sååå stor..
    han var Stor..blir bara Större..er son å lillebror..
    massor me saknad i hjärtat efter lilleTillemann, min stora hjälte, största som skådats..nu är han me er i alla stunder..överallt..å en dag..en dag kommer ni att återförenas..Tillemann..mammaMys å pappaGoos..de vill ja lova, de är menat så.

Fortsätt å njut av er dag...ni finns med oss varje dag..hela tiden...i våra tankar..i våra hjärtan..såå varmt å tryggt..såå otroligt mycket å länge.
    Varmaste kramizen till er...Therese å Nicklas..TigerLiam, såå duktig å busig hemma med xtramormor..å GooaSessanDea..men mamma såå snäll..å goo.
    Mysas å gooas..öm kärlek å omtanke..de e ni sååå bra på vänner...
    Nu ska SagoTanten Helén göra nya äventyr..å en liten snack me Visslan..så rar..
    ha de bra..världens största kramar till er...er vän..Tillevännen.. Helén.
  • Lilla citron

MMMMmmmm...

Ni verkar ha det väldigt bra därborta på semestern...

Fina bilder i galleriet oxå.. jag blir som alla andra avensjuk.

Sköt om er och njut..

Kramar

• Klatermaja

Fin dikt HeWe!!!

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Sanders mamma 04

Vil bare ønske dere en fin dag i Thailand! Her skinner sola igjen i dag etter noen dagers fravær. Men temperaturen er ikke noe å skryte av. Det er nok en del varmere der dere er
    Kos dere!

**KLEM**

• fightclub

En månad av sorg och smärta. En månad med kärlek och hjärta.
    För oss kommer du alltid att finnas. Vi ska alltid minnas.
    De vackraste ögon man kunde se. En gudomlig pojke, som hade D.
    Mamma och pappa, syster och bror. Deras kärlek är så stor.
    Sällan man större styrka har sett. Tack Therese&Nicklas, för allt ni gett.
    Vi finns här för er, så länge ni vill. Och när det är nog, då säger ni till.

Ha en skön kväll. Kram Helena

• FraNorge

Hei, håper dere har nok en fin dag. Ser jo så flott og idyllisk ut der dere er. Du er da absolutt ingen valross. Stor klem.

• Klatermaja

En månad sen du dog lille Tilleman . Saknaden är stor och vi tänker på dig så mycket!

Kram på dig lille charmtroll .

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Therese6699

Vilken otroligt fin dikt. Helt underbart!

Nu har vi varit ute och kämpat upp för backen här igen och min slavdrivare till sambo såg till att vi fortsatta hela vägen upp. Jag trodde allvarligt att musklerna i mina ben skulle brinna upp av ansträngning. Men väl uppe så var det värt allt. Hur fin utsikt som helst och när vi skulle till hotellet var det ju bara nedför så det var ju helt okey.

Idag såg vi en jättestor spindel som hade guldskimmrande kropp. Jättefin, men jag höll mig på behörigt avstånd. Spindlar är faktiskt något som jag har väldigt svårt för. Hellre ormar och ödlor för min del faktiskt.

Ikväll blir det en tidig kväll. Vi ska ju upp klockan fyra inatt och åka och fiska. Det ska bli intressant. Får bara hoppas att det inte blir så mycket vågor.

Jag höll Nicklas vaken rätt länge igår, han var jättetrött, men jag var jättepigg. Jag försökte lägga min ben över honom hela tiden, det hatar han... Hehehhe jag hade jätteroligt. Jag höll på så en timme, han tycker att jag är världens tjurigaste!!! kan inte förstå vad han har fått det ifrån : ) Kanske därför att pressade mig i backen*hehehe*

Men ikväll så ska jag somna som ett vitt litet lamm. Hoppas inte på någon åska inatt. Det var det igår natt. Regnade inte men det åskade. Jag vill inte vara ute och fiska om det är åska. Usch och fy.

Om vi får fisk så har vi gjort upp med en kille som äger en affär i Chaweng att han ska få fisken om han bjuder oss på middag så jag hoppas verkligen vi får upp någon fisk. Alltid roligt med nya människor.

Nu ska jag hoppa in i duschen.. ha de så bra!