• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Nötkaka

Hej Therese och Nicklas.
    Ni verkar ha det hur gott som helst .
    Härligt.
    Fortsätt med det

Käre lille Tille.
    Jag har inte skrivit på några dagar men jag tänker på dig varje dag!
    Undrar lite var du är och hur du har det.
    Du är inte bortglömd trots att jag inte hunnit skriva.
    Tänker på dig!
    Kramar!!!

• Nallatalla

Ville bara kika in och önska Er en God Natt!

Tille, hoppas att du har det bra tillsammans med dina änglavänner! Jag tänker på dig och din familj varje dag!

Kram / NAlla med familj

• Hemgårn

Tille, nu är det sent igen. Jag lär mig aldrig... När jag var liten fanns det en sak som vi alltid gjorde om somrarna: Vi byggde kojor! Uppe i träden, nere bland snåren eller mitt ute på ängen. Jag tycker att alla små pojkar ska bygga kojor ibland. Här får du chansen lille vän.

Solens varma strålar glittrar i vattnet och den spegelblanka ytan ser ut som guld. Trollsländor flyger snabbt från näckrosblad till näckrosblad. Det verkar som att de har bråttom. Gossen ler och lyfter sakta upp håven han haft nedsänkt i det mörka vattnet.
    - Titta Magnus! säger han ivrigt. Se vad jag fick i min håv!
    Jag lägger upp årorna i båten och sätter mig på knä framför gossen i fören.
    - Oj! säger jag förundrat. Det var värst, har du fångat allt det där?
    Den lille gossen fnissar till och nickar. Han sänker ner sin håv i hinken som står i båten. En liten spigg och sju små abborryngel simmar ut i hinken.
    - Vad ska du göra med dem? frågar jag och börjar ro igen. Jag kikar nyfiket på gossen som återigen har sänkt ner sin håv under ytan.
    - Äsch, jag ska släppa tillbaks dem förstås, svarar han utan att vända sig om.
    Vi glider sakta fram genom det lugna vattnet. En bit bort, på land, växer en liten skog. Det är mest tallar och en och annan gran. Skogen ser ut att vara perfekt för ett kojbygge. Jag börjar sakta styra båten mot land.
    - Du lille vän, säger jag glatt.
    Gossen vänder sig om och kisar mot solen.
    - Ja store kompis? svarar gossen undrande.
    - Har du nånsin byggt en koja? fårgar jag och böjer mig ner och plockar fram verktygslådan som finns under roddbänken.
    Den lille pojken skrattar till och ser på mig med iveri blicken.
    - Nej Magnus det har jag aldrig gjort. Hur gör man det?
    Jag pekar mot skogspartiet och börjar berätta. Gossen säger inte ett ljud. Hans blå ögon sprudlar av iver och glädje. När jag berättat klart kan gossen inte hålla sig längre.
    - Magnus, vi kan väl bygga en koja? Visst kan vi det?
    Jag öppnar verktygslådan och kikar ner i den. Där finns allt vi kan tänkas behöva för att bygga en liten koja. Jag nickar belåtet och stänger igen lådan.
    - Det är klart vi ska bygga en koja lille vän, svarar jag med ett leende. Vilken tur att vi har en god matsäck med oss för det är ju ganska jobbigt att bygga en koja.
    Gossen nickar ivrigt, sedan tar han hinken med fiskarna i och tömmer tömmer ut den i vattnet.
    - Tror du att du kan hjälpa mig att binda fast båten där borta? frågar jag och tar ett sista roddtag in mot land.
    Den lille pojken tar repet i ena handen och hoppar i land. Med en enkel dubbelknut binder han fast vår lilla båt i en björk.
    Tillsammans går vi upp mot den lilla skogen där vi ska bygga oss en liten koja...

Nu är natten här och själva byggandet får lov att vänta tills imorgon! Men det har börjat lovande, eller hur min lille söte gosse?!

Snusningar från din INternetKompis, Magnus

• antitanten

Hej Tille-familjen

Åh vad jag önskade att jag var i Thailand nu och fick massage....

har diskat för hand nu i över en timma och axlar o rygg värker

värre än någonsin.

Tänk...lite massage, sol som skiner och vågor som kluckar mot en strand.....

det är medicin för en ömmande kropp.

Nåja, får väl sätta på en cd med vågskvalp och vindens sus och drömma mig bort...

Det har varit Tille-solstrålande väder här idag igen....otroligt vad han kan den lille Tille.

Vinden har tyvärr varit kall så det har känts lite som höst faktiskt i luften.

Imorgon kväl ska det bli minnesstund i Vita bergen för Affe, södermalmsikonen som så

hastigt o oväntat dog i förra veckan. En riktig söderkis som alla kände och han kände alla och som hade Vickis Livs på Skånegatan bland annat.

Han var verkligen en härlig kille/man som alltid tog sig tid för både stora o små...både tvåbenta och fyrbenta.
    Hoppas Tille-vädret håller i sig för då kommer det bli så fint o lummigt och med doft av Magnolia och Hägg.

Nu ska jag äntligen få gå o lägga mig,
    drömma mig bort till Thailändska stränder
    drömma om smärtfri rygg av masserande händer
    men först Tille säger jag natti natti till Dig.

Lena m familj

• olivettan

Godmorgon Therese och Nicklas!!
    Gick fisketuren bra?
    Hoppas det och att ni fick mycket fisk, skulle väl bli middag då??
    Ha en fortsatt bra dag
    Kram till er båda

• Luffarmor

Hej

Nu är ni säkert o fiskar eller har varit har inte riktigt snaj på tidskillnaden, hoppas att ni får en fin dag i dag. Vilka underbara bilder o vilka enorma upplevelser ni har o komer att få innan ni är hemma men det är ni ju värda.
    Ha en skön dag o njut av varandra, maten solen salta bad o kulturen ja o så dom där bra dvd filmerna

Stolt mamma till Rasmus
  • IrmelinFraNorge

God morgen. Men det er vel ikke morgen hos dere... Fisketuren ble vel bra kan jeg tenke meg. Håper dagen deres er bra. Nå må jeg gå og fikse litt før 17. mai feiringen. (Nasjonaldagen vår) Det er jo en stoooor greie i Norge så det er mye som må ordnes. Dere finns i mitt hjerte - alltid. Kram Irmelin

• annca

Godmorgon godmorgon!
    NI vet väl att det nappar som allra bäst är det har regnat? Så såklart var det Tilles sätt att se till att pappa har kul på fisketuren! Therese, hoppas du iinte behövt ligga dubbelvikt över relingen hela dan...

Nästan varje dag när vi går från dagis fladdrar fjärilar över "vildmarken" (ett parti äng mitt emellan alla hus) och Mathilda tittar med så stora ögon på dem där de fladdara omkring och är vackra. Oftast är det kålfjärilar, de där gräddvita med små svarta prickar på vingarna. Hon sträcker ut en hand som om hon försöker vinka till dom. Vem vet, bebisar kanske har nåt sätt att kommunicera som inte vi stora känner till. För även om de inte pratar som vi känner prat, så verkar de lära saker av varandra, bus, olater, nya färdigheter. Hon kan alltid nånting nytt när hon träffat andra små barn. Och när jag pratat med Tille på kvällen och bett honom titta in i Mathildas drömmar så hon får sova lungt och gott, då har det blivit en lugn natt också...

Lillpojken Tille, jag visst väl att det skulle bli kojabyggande nån dag! Och så bra att du är snäll och släpper ut fisken och ynglen du fångar - men det visste jag väl egentligen ändå att du skulle göra! Har ni hittat några grodor än förresten? Jag vet att det satt grodor på näckrosbladen och tittade på er under fisketuren, och om du är försiktig och går ut i trädgården bakom din stuga så finns där en stor sten som det växer det växt med stora gröna blad, ser ut litegranna som rabarber. Där, under bladen där, intill stnen, bor en stor fin groda. Den bodde i många år vid en sådan sten under sådana blad i mina föräldrars trädgård. Ställ gärna ut ett stort lerfat med vatten där bredvid stenen, så han har nånting att ta ett dopp i när det blir varmt! 
    Nu ska jag släppa iväg dig till dagens äventyr!
    Dunpuss!
    ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Siv1974

God morgen lille Tille vennen. I morgen er det 17.mai her i Norge. Kommer du en tur å titter på toget? Det hadde vært koselig om du tok deg en tur:) I dag må du leke masse og le og ha det gøy sammen med dine englevenner. Suss og klem fra meg.

Therese og Nicklas: Ha det kjempe fint på fisketuren i dag. Kos dere sammen og nyt hvert øyeblikk:) Klem fra meg.

• Vibeke75

Hei, hei!
    Så utrolig fine bilder fra Thailand, Therese!
    Min eldste datter var i Thailand i januar, hun har bare lyst til å reise tilbake! Hun sa at alle menneskene var utrolig høflige!

Kos dere så mye!

Klem fra Vibeke