• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • kapet

Hej,hej
    Hoppas ni mår bättre idag.Undrar om ngn har träningsvärk.Roligt att se han spela fotbol.
    Här är det riktigt tråkit väder idag.
    Kramar

• solrosen74

Laddar Niklas för fotbollsvm kanske
    Önskar dig lycka till med vårruset,har själv deltagit där ett flertal gånger och det är ju bara så roligt.
    Fast i fjol fuskade jag,gick bara de sista hundra metrarna.men så var jag höggravid också och hade ruskiga sammandragningar.Nåja ha det så härligt i kväll hoppas solen tittar fram.

Många kramar Åsa

• Fröken Stålhand

Regning dag här... Hoppas att du har bättre väder hos dig Tille! En vän till har kommit till himmlen såg jag, ta hand om varandra!

Therese, att du orkar träna så pass mycket! Iof så skulle jag också behöva det men, men... Härligt att se Nicklas spela fotboll! Snart är sommaren här!

*kram*
    Sara

• Nötkaka

Sänder en styrkekram Therese!

Känner mig helt tagen i sängen av det som hände Berat.
    Blir så ledsen! Gråter

Skickar en kram till alla här! Var rädda om varandra!

• KickStart

Det finns nog inga djur som är så roliga som just kattungar
    Otroligt vad de kan hitta på *S* Katter öht
    Vi har inga kattungar förtillfället men väl en STOOOR Mainecoon herre som beteer sig som en kattunge. Det är roliga är att han inte fattar hur stor han är. I morse var han på valpen och tillsammans lyckades de välta en stol och vattenskålen

Therese syrran bad mig hälsa er så gott. Hon känner Niklas sedan skoltiden då de gick i sammaklass och hon har följt Tille och er via tidningar och tv. Tänker på er. *kraam*

Nä huvva- nu ska jag ut i regnet med jyckarna.
    Ha en bra dag och ta hand om er! *kram*

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Therese6699

JO Nicklas är lite halvseg idag.. ska bli roligt att se hur han ser ut imorgon : )

• Mettan69

Gick in och kollade vad jag trodde skulle vara din nya katt i högvarv. Snacka om att jag blev förvånad när jag fick se Nicklas. Du skrev ju visseligen STORA älskling men du hade skrivit om katten tidigare så jag tog för givet att det handlade om han. Kul att Nicklas kommit igång igen. Gott att se att era liv går vidare även om det är med tunga steg. Jag beundrar verkligen eran styrka.

Åter igen tusen tack för att vi får dela era liv och öden. Jag tror ändå inte ni kan förstå vidden av hur Tille och ni har påverkat er omgivning. Om man går på en föreläsninga så känner man när man går därifrån att nu skall jag bli en bättre människa men veckan efter så har allt bleknat. Men när det gäller AHA-upplevelsen som ni har gett mig angående att inte ta livet för givet så har det verkligen etsat sig fast. Tänker på det flera gånger om dagen vilken tur jag egenligen har i livet. Speciellt när man tittar på barnen eller min man när de inte är medvetna om det. Livet är verkligen en gåva och det har Tille verkligen fått fram.

Lycka till i loppet i em. Hoppas solen kikar fram lite.

Många gosekramar Marieth

Många gosekramar Marieth

• cat collector

Hej
    Jag har inte skrivit här förut. Jag följde till en början dagboken i Aftonbladet och hittade hit på påskdagen, dagen efter Tille hade gått bort. Ju mer jag läste om honom blev jag gripen och fascinerad av hans starka livsvilja och oändligt vackra ögon. Den outgrundliga blicken fick mig att fundera mycket. Artiklarna om honom och er i Aftonbladet och Sundsvallstidningarna var också så fint skrivna. Den första artikeln i ST där det är en hel sida med den underbara bilden där han tittar fram under snuttefilten med Bamse bredvid sig. Sedan dess har det mer och mer blivit en daglig rutin att följa denna tråd. Det finns så mycket kärlek och omtanke här, vilket är just vad vi behöver så mycket av i den grymma tid vi lever i (senast det tragiska mordet på den 12-åriga flickan).

Till Therese och Nicklas vill jag säga som alla andra här i tråden, tack för att ni delar med oss av ert liv. Er styrka och sammanhållning i er svåra situation har värmt mig. För ett tag sedan fick jag den fina boken om Tilles liv med posten och den är så fin, så många fina bilder och fin text. En verklig kärleksbok, som det är ett privilegium att fått ta del av. Det känns nästan som om man känner er fast vi aldrig träffats. Dokumentären har jag inte sett än, skall spela in den på söndag och försöka redigera med fjärrkontrollen så gott det går så att jag kan få den inspelad utan reklamavbrott. Nu kommer ju snart dagboken också.

Tille, du underbara lilla fjärilsängel, tänk vad mycket du hann uträtta under din korta tid här på jorden. Du kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Dina stora blå är så kloka och talande. Tillsammans med din familj har du berört oss så oändligt. Det är säkert fullsatt på din stjärna varje dag, så populär som du är.

Din tunga börda du tappert bar,
    minnet av dig finns alltid kvar.

Varmaste hälsningar Andreas, kattsamlare

• FraNorge

Heisann, håper at dagen i dag blir bedre enn den var i går! Skjønner godt at det føles lenge å vente til høsten, når dere hadde håp om å komme i gang snart. Og synd ang. byggeplanene også! Stor klem.

• Nötkaka
    Therese:
    det är "bara" tre månader till september (försöker tänka positivt).
    Njut av sommaren med kanske vin och annat och så kommer hösten och regnet snart

Kram