• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Änglasång

Tittar in och önskar er alla här på nätet en trevlig, Pingsthelg!
    Kram:Änglasång/Elinor

• Ankmor

Therese6699! Önskar dig och _hela_ din familj en trevlig pingst!

• fightclub

Kollar in och önskar er en skön biostund och en jättetrevlig kväll med vännerna. Kram på er alla/Helena

• PamH

Kollar in och önskar en fin dag och en skön biostund.
    Soliga Kramar /Pernilla med Familj

• babylover

hej! Förstår att det var mycket känslor när ni träffade Berats pappa. Jag tror iallafall att det var skönt för honom att få prata med några som förstod vad deras familj gått igenom.
    Hoppas ni får en trevlig stund på bion idag med Liam.
    Låter bra att både läkaren och ditt jobb låter dig ta det lugnt när du ska börja jobba.

Tille vi tänker på dig och hoppas du och Berat har det bra nu.

Många kramar

• lynnie

therese6699: tackar för det fina kortet på dig å Tille, Den har en hedersplats i köket.  hoppas att ni kan ta er en välbehövd semester så smånigom
    Trevlig pingst
    kramar Lynnie

• HeWe
    Hej hej gooa vännerna...

De låter ju skoj att få gå på film me grabbarna...jo, visst e de skoj när de får intressen som man själv kan vara me på...åsså lite action..X-man, säkert jättebra.
    Vi får väl säkert en rapport sen hur den var..

Kan förstå att de revs upp endel starka minnen när ni var å träffade Lille Berats pappa....allt har ju hänt på såå kort tid...såå mycket å såna jobbiga saker.

Dehär med att uppdatera bloggen, Therese...Jag hoppas att du inte känner nåt tvång från vår sida att bloggen ska vara uppdaterad varje dag...vi tycker nog alla att ni gett av er själva sååå Otroligt mycket som ni redan gjort...men jag förstår att de kan kännas som lite terapi att kunna gå tillbax å kolla hur du mådde å hur allt var vid den här tidpunkten...Men för vår del ska du inte känna dej tvingad att skriva Varje dag iaf...du har Nog säkert fullt upp men dina tankar å känslor, å sen hinna me dej själv å familjen...Du har gjort allt såååå bra..å Nicklas me...helt otroligt.

Hoppas nu att ni får en fiiiin kväll...me film å goo middag med trevliga vänner så rara...Kramar så gooa och tankar så varma skickar jag till er...myz å kramaz nu ikväll..kramar till Liam å Dea åsså...LilleTillemann, alla mina slängpuzzar till dej min vän....Kram från Er vän...Tillemanns vän...Helén i Piteå.
  • Filles Mamma

Hej på er!

Hoppas allt är bra med er.
    Vill bara önska en trevlig helg/Pingst! :)

Tittar säkert in lite senare till er
    Många kramar till den goa lilla familjen!

• fia4

Hej allihop!
    Ville bara önska en trevlig helg.. Måste passa på att njuta av solen!!
    Therese o Niklas, ha en mysig helg... Tänker på er

• antitanten

Sitter som vanligt o filosoferar i det gröna....

kommer på mig själv med att mer titta upp i himlen

än ned i gräset. För mig en självklarhet, som ju vet att

däruppe finns det så många änglabarn och andra som

har det så mycket bättre än vi härnere på den sk jorden.

Jag filosoferar vidare, alltmedan fjärilar fladdrar förbi och

humlorna jagar vidare i jakten på nektar.

Det finns så många frågor som rymmer ordet  varför.....
    och så få svar som innehåller ordet därför.
    Självklarheter, förunderligheter och filosofier.

Men... men, är det inte bra konstigt att så många fina, underbara
    och kärleksfulla människor lämnar jordelivet för tidigt för ett bättre däruppe?
    Egentligen inte om man tänker efter.

Filosoferar vidare i tanken att allt kanske är uträknat så ändå trots allt....
    att  de bästa och finaste av människor har en viss tid här på jorden.
    En tid då de gör underverk med oss som är kvar härnere.
    Och visst är det väl så...... för varje gång en unik människa lämnar jorden
    för att att gå vidare, så har vi alla lärt oss någonting. Blivit tillförda någonting.
    Tankar, känslor och kärlek.

Att vara eftertänksam är en förmåga som alla har,och som alla kan ta till sig.
    Liten som stor, ung som gammal. Fattig som rik.

Jag filosoferar vidare ytterligare... när är man rik egentligen ?
    Är det när man har precis till hyran, eller är det när man är uppfylld
    av lycka över en petitess som att diskmaskinen nu fungerar?
    Säg det.... men jag är otroligt rik tycker jag.
    Jag har tak över huvudet, mat för dagen och kläder på kroppen.
    Jag har dessutom tre fina barn, en mamma och djur omkring mig.
    Och detta har jag VARJE DAG !!!!! Ser mig som en miljonär nästan.

Filosoferar vidare där jag sitter bland hägg och syren, där dofterna tävlar om
    att bräcka varann.
    Sommar-grillarnas  lukt tas över av syrenernas intensiva dofter som tur är, och
    de stora mäktiga kastanjeträdens blommor ser ut som små pyramider i
    kronorna.