• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • IrmelinFraNorge

Hei. Måtte bare skrive noen ord inne huset fylles med kompiser. Forrett som er gul og blå....
    Et brød (Loff) ikke oppskjært.
    Tre hardkokte egg
    200 g bogskinke
    en pk majones
    300 g revet ost
    en purre

Skjær toppen av brødet og grav ut alt det myke brødet inni.
    Det kan du mate fuglene med.
    Så skjærer du alle ingredienser i små biter og blander med majones og ost. Stekes i ovnen på 225 grader i 25 minutter. Sett toppen på de siste 10 minutter. Denne retten serveres varm så den kan du sette i ovnen når du kommer til dine kompiser. Fyllet blir jo litt gult. Så kan du sette flagg på brødet kanskje...
    Det er i hvertfall veldig godt.
    Håper du skjønte de norske navnene...
    Kram Irmelin

• Desse

Hej !!!!
    Kikar in och skickar massor med soliga varma kramar och talar om att jag tänker på er !!!!!!!!
    Kram Desse

• högvatten

Gud vad besviken jag är just nu..
    Jag såg ju dokumentären om Tille förra gången men kunde dock aldrig spela in den..
    Så nu har jag väntat och väntat på att den ska sändas igen så att jag kan spela in den..Och vad händer jo tvn blir svart,har pratat med många här på området som oxå har det problemet och ingen förstod något..
    Så jag ringde comhem och frågade vad som hänt och som vanligt svarar dom att det var något tekniskt fel och dom vet inte när det blir åtgärdat..*Så nu är jag sur*
    Ville ju så gärna spela in Tille för han är ju så söt.
    Tänker på dig Tille varje dag varje kväll..

• skrattigtjej
    Psyko Bitchen Bea Offline

bor du i halmstad? e de fint?? ja e född där och uppväxt där, som man säger en "äkta halläning" hahaha ha en fin dag

och tack tille, hjälpte att ja bad dejj och alla andra att skina på oss..

ts va gulligt party sådant hade ja nästan med,när ja fyllde år 6november (svenskt haloween var tredje år) haha ja fyllde typ 14år elle nåt... (minns ej , finitter) haha men men din va nog coolare krama om
  • Helle76

högvatten: Hade oxå tänkt spela in den idag men ni går det ju inte.. *arg* Bor med i Västerås som högvatten och här är det bara myrornas krig på varenda tv-kanal.

• Karin Knas

Skulle påminna om reprisen men såg att det redan varit på tapeten..
    trist för er som fått trassel med tevemottagning just idag ...
    Nog för att det är länge kvar men den går också i repris den 13/7 kl 01.25...

• HeWe
    Nu är de dags för Tilles Resa igen...

Jag tänder ett ljus å tänker på dej min vän....kram din vän Helén...
  • solrosen74

Hej
    Har inte skrivit på ett par dar nu.Jag var på begrvning av min pappa i fredags, nästan i dina hemtrakter Therese,iggesund närmare bestämt.Så Vi åkte runt 85 mil på fredag.Så igår var jag väldigt trött och tom på känslor och ork.
    Har väl inte gjort så där mycket idag heller.Men vi ska till ett mysigt ställe där dom har värsta glassarna.
    Ja idag spelar jag in Tille resa för min stora grabb ville ju så gärna se det,men han spelar streethockey med kompisarna så då kan han se det i kväll.

En bra dag till er alla och kramar från Åsa

• Splach

Har länge läst om din resa genom Tilles liv, köpt dina böcker mm..
    Men inte förens idag har jag haft chans, att se ditt program om Tilles resa..
    Måste bara säga, att jag beundrar er, ert mod och er styrka.

Livet är så orättvist ibland!

Jag kan inte ens föreställa mej smärtan, som måste kännas.

Det som gör mej lite förbannad just nu, även om ni kanske inte skulle ha velat det, men ändå blir jag förbannad över att man inte kan få avsluta ett liv i sverige.
    Jag menar inte att, ni kanske hade velat det själva, men jag tänker att om det hade varit min dotter, så hade jag velat ta slut på hennes lidande, i alla fall på slutet.

I vilket fall som helst, så har Tille det bättre än någonsin nu.

• Hippamorsan

Halloj

Hoppas ni mår bra och kan njuta av den solen som tittar fram Hoppas ni har det lite fint väder? Själv har jag faktiskt tränat hemma idag första gången på jätte länge...Therese, jag hoppas du får en trevlig kväll och smaklig måltid

Kramar till hela familjen från oss