• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Tusenlilja

hej allihopa

här skiner solen och inte så mycket som ett moln
    i sikte ,det är så fint ute
    och väldigt varmt ute
    ska se om man kan åka ut till helgen
    kanske

/T

• cat collector

Hej!

I förrgår dundrade det till lite extra i brevlådan. Det lät nästan som: släpp vad du har för händerna, för nu kommer det POST! Och visst, det var boken om Tille som kom. Har sedan läst i omgångar, det är så omskakande och så mycket känslor. Att ni orkade. Min beundran för er bara växer och växer. Sedan var det också så bra skrivet, Therese sa vid något tillfälle att det kändes naturligt att prata med Annika Sohlander och det märks. Vill tacka än en gång för att ni delar med er av allt och hoppas att stödet till fonden fortsätter att växa.

Tille lille, idag är det två månader sedan du blev en ängel. Jag hoppas och tror att du har det jättebra där du är nu, och får göra allt du inte fick göra här nere. Kanske har du spelat fotboll med änglalaget idag. Här hos oss pratas det en massa fotboll nu, vi har en viktig match ikväll. Men jag tror nog att vi vinner. Snus på dig, gullängel.

Ha en skön kväll alla, med eller utan fotboll.

Andreas, kattmänniska

• HeWe
    Hej Tjolahopp..gomorron säger ja..för jag e nyvaken..haha, nattsuddare som man e å måste jobba natt..

Hoppas ni haft en hittills fin å trevlig dag...
    Å som du säger...ikväll blire till å heja fram laget..BLÅ-GULT...hejaheja!
    Trevligt för Liam som ska spela golf..kanske blire en ny Woods där..för Tigern e han ju redan... Han har säkert rätta swingen redan...så proffskontraktet e nog nära.. De ser vi fram emot...nästa stora talang..Han har ju talangfulla människor i sin närhet..så de blir nog säkert jättebra.

Vinkevink min vän bland molnen...sååå vackert väder du gett oss idag..lagom vindar å solen så fin, å himlen så klar....
    Vad händer för dej lille myz idag då?  Blir de en sväng me golfklubban för dej me kanske..du ser ju å lär från storebror..."Tigern-Woods".. Eller e de så att de slappas..kanske ni bara brottas alla små busänglar, brottas som småkillar ska göra...när de ska busas.. Hoppas du har skoj där uppe...drar du me Berat å de andra småtrollen på äventyr dagarna långa...hittar på en massa kuliga saker...de e riktigt...busiga dagar e de bästa som finns..eller hur min vän..
    Nu e de dags för mej å gå ut me min Lowiz..hon e nog en aningens pinknödig..vad tror du..hänger du på en sväng..kul me sällskap.
    Jag kikar in å lägger en liten rad i din brevlåda sen...den e väl säkert full me fina ord  å sånt från alla gooa vänner du fått, å som du alltid kommer att ha..jag e en av dom..min vän..du & ja..vännen.. Då hörs vi på ett tag..kram Helén.

Mamz, papz å Tigern...ha de så trevligt ikväll nu, så hejjar vi fram vårt lag..hejåhå...vad tror ni..seger???? De måste vi ju ta...eller Hur?
    Ha de så myzigt nu då..så hörs vi...massvis me gookramar å varma tankar till er vänner..kram Helén.
  • koninen

Lite sen...men har faktist inte vetat vad jag ska skriva... Jag beklagar att Tille gick bort... Å jag beundrar ert mod & er kamp mot alla som sett snett på er för vissa beslut ni tagit!

Jag såg dukumenrären om Tille, 6 den berörde mig jätte mycket!

Han är fin, er Tille.

Vi önsakr er allt gott i framtiden....

kramar & Vh Johanna & Robert & Sara

• Therese6699

Hej på er. Nu ska jag bara byta om så ska vi iväg på sommaravslutning med jobbet.
    Det ska bli trevligt. Solen lyser väldigt varmt och skönt här nu.

Idag är det ju två månader sedan Tille somnade in. Det känns i vissa stunder som om det var jättelänge sedan och i andra stunder som om det var igår. På kylskåpet har vi ett förstorat kort på vår lillprins och ultraljudsbilderna + en massa fjärilar. Jag trodde att det skulle vara jobbigt att se kort på honom överrallt. Men det är nästan tvärtom. Det känns jobbigare om jag inte kan få se hans blå ögon lite här och där. Tilles böcker har vi förstås också köpt och dom är fina minnen båda två. På lite olika sätt då förstås. Tilles Liv läser vi med tårar i ögonen och skratt i mungipan. När vi läser Tille-Lille så är det med tårar i ögonen och ångest i våra hjärtan, men det är bra att ha minnen av både det roliga och det jobbiga. Så är ju livet för det mesta. Roligt ibland och lite jobbigare ibland!

Nu måste jag rusa.

Ha det så bra!

Therese

• Kotten80

hej therese

har precis läst boken om eran lilla tille, vill tacka dig och nicklas hur underbara ni är som delar med er av det som ni har gått igenom. kan säga at det var många tårar som föll.
    hoppas att ni har haft en bra dag i solen.

• babylover

Hoppas du får trevligt på sommaravslutningen med jobbet.
    Förstår att det är blandade känslor som kommer när ni tänker på Tille - jag menar hjärtat säger en sak och hjärnan en annan till att han avslutade sin tid hos er så tidigt i livet. Låter som ni klarat dessa två månaderna lika bra som hans sista tid-ni är otroligt starka!
    Hoppas Dea kommer i helgen så ni kan hitta på en massa kul i det fina vädret!
    Kramar

Tille-tänker på dig och önskar dig allt gott bland molnen på din stjärna!

• HeWe
    En nattinatti hälsning till er alla i gooafina familjen..
    Å du gooe Tillemann min vän...idag e de 2 månader sen du lämnade oss alla..din familj å dina vänner...jag saknar dej...å många mer med mej..kram din vän Helén.
  • Elina86

Hej på er.

Idag fick jag hem Tille-Lille boken och trots att jag bara läst de första kapitlen bara strömmar tårarna ur mina ögon.

Jag har följt er dagbok sedan artikeln i aftonbladet och jag önskar jag kunde ge er en kram för att ni är så otroligt starka och fina människor.

Tack för att vi fick lära känna Tille. Det betyder mycket för mig!!

Massa varma kramar
    Elina

• Smurf26

Hej Therese!

Nu var det jättelänge sedan jag skrev något men ville bara berätta att även jag fått hem Tille-Lille boken och tårarna har runnit. Jag har ju följt din dagbok i flera månader men det var så fint att få läsa om tiden före. Hoppas du får en trevlig kväll med jobbet. Snart är det ju dags för Sverigematchen så jag ska snart bänka mig framför tv:n. Även om det blir långt mellan gångerna som jag skriver något så finns ni och Tille i mina tankar dagligen. Ha det så bra i solen. Massor med kramar!