• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Bonus

Vad härligt att ni känner så när ni ser Er Tille på kort,mm. Kan inte föreställa det mig men kan känna med er!!!!

Otroligt vad tiden går fort.
    Känns som om det var i går man fick beskedet....
    Men så är det ju inte.....

Ni har turen att ha varandra och mycket kärlek.

omtanken är den bästa tanken av alla

kram

• Henny fra Norge

Hej Therese og Nicklas.
    Ville bare ønske en god natt,det er noe spesielt med lyse sommernetter. Ønsker gode drømmer, og en underbar dag i morgon.
    Tenker på dere, dere bare fortsetter å gjøre et enormt inntrykk!
    Kram på er!
    Från et soligt Norge

• guttemamma

Hei!
    Gratulerer til alle svensker med seieren i vm-kampen! Finnes det en snill svenske her som kan hjelpe meg å få tak i Tille-lille boken (pocket-boken med Thereses dagbok)? Internett-bokhandlene vil ikke sende til Norge:( Jeg skal betale på forhånd.

• 3småttingar

JJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    Sverige vannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..
    Tille lille hade du ett figer med i spelet kanske?????????????????
    Nå väl hoppas du sover gott nu bland alla de mjuka molnen.....
    Tänker på dig ofta....... Stora tösen har väldigt svårt att förstå att du inte finns mer.....
    Hon brukar säga:  finns Tille bland molnen nu och ser oss......
    Ja brukar jag svara han ser oss........

Familjen:  Ni är helt underbara............................................................
    Många många kramar från fam Bäck

• Desse

Skickar lite soliga varma kramar till er och hoppas att ni får en trevlig sommardag, själv har jag hyrt mattvätten så det får bli att skura mattor i värmen. Men de kommer ju att torka snabbt allafall!!

Många kramar Desse

• solrosen74

Hej, har inte varit inne och läst eller skrivit på ett bra tag nu.Det verkar som ni haft fullt upp ni också.
    Tycker du är så duktig med din träning önskar att jag skulle orka komma igång jag också.
    Ja var på fotboll hela förra helgen,så gissa om jag såg ut som en tomat efter två dagar i solen

I morron ska vi ha ett års kalas,minsta lilla gobiten har blivit stor,hoppas att vädret håller sig så vi får fira ute.

Ha en bra dag och hoppas att ni har lika skönt väder som jag.

• qramiz

vad gott det är när solen skiner- man blir lite gladare då....
    grillväder- ha ni ser jag är matmissbrukare...nä då, planerar bara för kvälle, har försökt hålla igen i veckan, men idag ska jag äta och njuta av en massa god mat...och kanske lite snacks oxå... :) - det är en av livets höjdpunkter att kunna njuta av god mat,mysa och bara få skratta....
    Hoppas att ni får en trevlig helg med en massa mys, och besök var det på g med ja...som vanligt fullt upp..
    Tänker på er och känner mer er jättemycket...
    En gossig kram till dej therese..orka kämpa!!!

• Therese6699

Godmorgon: HEJA SVERIGE!!! Äntligen kunde dom göra mål. Även om det satt långt inne. Man kände nästan svetten bryta ut innan Ljunberg nickade in målet. Men så länge det slutar bra så kan man ju stå ut med det också : )

Idag ska vi dra iväg och köpa färg till uteplatsen och försöka få ordning på baksidan. Vädret är sådär, rätt varmt men lite molnigt än så länge.

Liams kusin sov över här inatt så dom lär vara lagomt trötta ikväll.... Men men det är ju sommarlov! Dea kommer antgligen redan idag istället för torsdag nästa vecka så det kommer bli riktigt riktigt roligt. Antar att hon kommer gosa ihjäl Lill-Elsa när hon kommer hit. Jag ska bli medlem i någon kattföreningen så vi kan ställa ut Elsa för det tycker Dea skulle vara jätteroligt.

Pyris: När vi begärde ut journalen och såg att svaret ifrån hudkliniken innehöll EB så hade vi ju redan fått diagnosen. Eftersom vi inte fick journalen förrän i januari. Men när jag tänker på alla dom timmar dom har stuckit Tille till ingen nytta så är det klart att jag känner att det hade vi gärna kunnat vara utan. Men det finns liksom ingen mening att älta det för det är inget som vi kan ha ogjort. Däremot så har vi pratat med ansvarig chef för hela barn och ungdomskliniken och vi har informerat alla på sjukhuset att man måste bete sig på annat sätt om en liknande situation uppstår. Även idag när jag tänker på tiden innan vi fick diagnosen så känns det jättejobbigt och jag tror att den tiden som var så otroligt nedbrytande ändå fick oss att bli starkare när vi väl fick diagnosen. Det kan kanske låta konstigt, men lite så känns det.

Nu ska vi iväg..
    Ha det så bra!

Therese

• sgr

God morgon! Ja, matchen var verkligen spännande, klarar nästan inte av att se sådana matcher- lillhjärtat får gå på högvarv. Sedan gick jag från matchen till att läsa Tilleboken, men det går inte att läsa så långa stunder för man har så mycket tårar i ögenen att det bara svider- sen gör det så förbaskat ont i hjärtat och sedan så är man så otroligt tacksam för det man har. Så tack än en gång för att Ni är så starka och underbara att Ni orkat dela med Er och att vi fått lära känna lillängeln genom Er.
    Ha nu en underbar dag, hoppas Ni har fint väder.
    Kikar in senare...
    Kram
    Sandra/Sgr

God morgon Tilleman! Sovit gott??? Ha nu en riktigt busig dag som bara små änglar kan ha, men du ha helst inte vattenkrig, vi blir så blöta här nere. Ha en busig dag lilleman.
    Kramisar
    Sandra/sgr