• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • 3småttingar

Ha en bra dag och kväll Tilles underbara föräldrar.
    Många många kramar.
    Lena

• antitanten

Hej Tillevännen o Mamma Therese, Pappa Nicklas o Liam o Dea

Midsommar ....
    Barfotabarn, glass, barkbåtar, fiskdamm och  små grodorna.......
    Lintottar som springer ikapp i högt gräs med skrubbsår på knäna.
    Mammor som ammar sina små i en berså med doft av kaprifol
    Pappor som leker Zlatan med badbollen och gör mål i någons picnick-korg
    Far- och morföräldrar som vyssar dom minsta till ro i barnvagnarna till
    ljudet av dragspelsmusik.

Doften av sommar.
    Doften av jordgubbar, sill och gräslök
    blandas med blommornas sötma  i vindens sus

Midsommar, denna dag då man är mitt i sommaren
    då allt är som bäst, finast och ljusast

Hoppas din midsommar Tille är den finaste i hela världen
    liksom att hela din familj får en underbart fin midsommar
    o fortsatt sommar.

Lena m familj

• Jannika9905

Hoppas ni alla haft en underbar midsommarafton o att solen kikat fram på er. Här har den blandats med regn då vädret haft lite svårt att bestämma sig. Fast det är ju inte så ovanligt en helg som denna. Hur fint det än är innan så regnar det ju oftast nån liten skvätt just på midsommarafton. Iaf här hos oss. Önskar er alla en fortsatt trevlig midsommarhelg. Kommer snart förbi igen o hälsar på er. Massor av kramar till er alla!!!

• Therese6699

Godmorgon: Nu är vi hemma efter en väldigt lyckats midsommar. Det regnade lite precis när vi skulle käka sillunch. Men det gjorde ingenting. Det gjorde vi inne och när vi hade ätit klart så hade det slutat regna. Vi hade kubbturnering och femkamp. Sedan så hade vi grillning på kvällen och lite annat roligt. Helt kanon var det. Barnen var trötta och stupade i säng. Dea sov enda till klockan kvart över nio. Vilket är rekord när det gäller våra barn i alla fall. Dom brukar vara uppe tidigt med tuppen : )

Idag ska vi iväg till några av mina kompisar och se på fotboll, grilla och bada vildmarksbad. Det kommer säkert bli riktigt roligt det också.

Kram
    Therese

• Happy me
    God förmiddag!

I går åkte vi till några goda vänner ca tio mil söderut och hade en jättefin dag tillsammans!

Härligt Therese att ni fick en fin dag tillsammans - bara att fylla på i livets glada minnesbok då! Kubb, det var flera år sen jag spelade det men det är ju jättekul! Roligt när vuxna och barn har det kul tillsammans också. Hoppas resten av helgen blir lika fin för er nu då!

Kära lilla Tillehjärtat! Hur har du det? Har ni också dansat runt en midsommarstång och haft kransar i håret? Tagit nakendopp i tjärnen och fått jordgubbar med vispad grädde? Jag hoppas verkligen det du lilla filur! 
    Nu i veckan var det en kvinna som sa till mig att min lilla tös Saga nog var en gammal själ. Hennes ögon tycks annorlunda och hon har en sån begrundande blick. Nog kan det väl vara så? Att hennes själs ögon sett på världen förut och därför blir det en fundersam blick då och då. Tänk, jag funderade på om det kanske var så med dig med? En gammal själ i en liten kropp? Det tycker jag låter fint.
    Nu lilla Tille, ska jag gå tillbaka ut i den "riktiga" världen och ha en fin dag här på jorden. Jag hoppas du får det där du är. Skickar dig en stor, stor kram och så förstås, den lilla snusningen på kinden.
  • HeWe
    Gomorron lille gooe Tillevännen...

Blev de dans kring midsommarstången igår...till dragspelsmusik å smågrodorna på rad..runt, runt.
    Blev ni många småänglar som dansade barfota, hos er står väl alla ängar i full blom och där finns väl inget som kan sticka er i foten heller, så barfotabarn e ni allihopa....fina barfotaÄnglar...
    Hoppas ni fick er massor me jordgubbar å grädde...de e såå gott på en midsommar...gubbar me fluffad vispgrädde...mmmmmums..åsså lite goo hemgjord saft...
    Ha en jättefin dag uppe hos er, kramelikramis vännen...hälsa Berat å alla de andra..myzkramiz...Helén.

• fightclub

Hej! Låter verkligen som ni haft en trevlig midsommar. Vi grillade lax vi och som alltid, när vi tänder grillen, så kom ett ösregn. Så där stog jag i regnrock och min pappa höll ett paraply över. Man kan säga att det blev lite `saftigt´, hehe. Men det gick att äta i alla fall. Sedan tittade solen fram igen. Så det blev ju bra . Ha en skön och spännade eftermiddag/kväll nu. Det blir nog svårt för Sverige i dag. Men man vet ju aldrig....Heja Sverige! Kram/Helena

• babylover

Vad kul att ni hade en bra midsommar! Hoppas ni får lika trevligt idag.
    Här klarade vi oss utan regn men det var vi värda eftersom jag jobbade till 14.30 och mannen började 22.
    Inte konstigt om Dea sov länge om ni alltid håller sånt tempo så borde hon ju bli riktigt trött emellanåt. Ni verkar alltid ha fullspäckat schema och hinna hur mycket som helst!

Tille lilla gossen hoppas du också har det bra.

Kramar