• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • annca

Hejsan!
    (jag får smått fl-abstinens när jag är iväg ett par dar - hur kommer det inte att bli efter två veckor i spanien!?!)
    Midsommar har firats har jag förstått! Hoppas det varit roligt! God mat har jag förstått iaf!
    Legoland, dit ska vi nog styra kosan om ett par år, när kusinerna är lagom stora att uppskatta det, inte bara föräldrarna deras!

Tillekillen - till Legoland tänker du väl hänga med på ett mooln! Och ta med dig dina små kompisar också förståss! Mysigt kul!
    Hur har ni firat midsommarn där uppe i äventyrslandet? Vissa vattenlekar märkte vi! Men plaska kring, det måste ju alla barn få göra! Jag vinkade inte på midsonanrafton, hoppas du iinte är för ledsen för det, buskillen, men det var så fullt upp! Ahm ni hade nog fullt upp av bus ni också, så det gjorde nog inget! Gick det åt mycket solvarma jordgubbar? Med vispgrädde till! Gott, eller hur? Och hela sommaren får man äta sånt smaskens - jordgubbar nu först, och så smultron och hallon och alla andra goda bär!
    Min lilla Mathilda har lärt sig så mycket, och busat så, men hon har lite svårt att sova på mornarna. Kan inte ni små pojkar titta in till hennes drömmar frampå morgonkvistarna och sjunga lite vaggvisor så hon får sova ut?, för lilltösa är ju så trött bara nån timme efter att on gått upp nu på ljusa sommarmornarna! Gulle er i så fall, om ni kan det!
    Nu är det jobbardax igen, och ni ska väl ut på lilla sjön och fiska eller ner och ta ett dopp!
    Jag vinkar från balkongen ikväll!
    Dunpuss!
    ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • kapet

Hej,hej
    Hur är det med er?
    Nu har jag fått mail från Bokus att de skickat Tille boken idag.Så imorgon har jag den.Är så glad för det.
    Önskar er en trevlig dag.
    Många kramar

• qramiz

Regn och regn , kallt och ruskigt- vem har snott sommaren..??
    Suxkar , vill hem , hämta barnen ifrån dagis åka och handla lillFia fyller hela 2år imorgon, det går så fort..smet iväg på lunchen och shoppade - men inte bara en present.????..det är ju märkligt vad man kan handla till sina sm goingar...det tar liksom inte stopp- det är sjukt!!! Hoppas bara hon blir glad- njae kanske inte över kläderna som mamma tyckte om ..vi får se...
    Hungrig som en varg, tänkte hålla igen lite i veckan har druckit vatten och kaffe, men blev lite mer hungrig än tänkt nu på eftermiddagen och skulle köpa mej en liten fralla- och då är automaten ur funkion...jaja ska man hålla igen så ska man...äter äl mer när jag kommer hem tyvärr :O.
    Ha en skön och go kväll, vet inte om ni ska till Legoland nu eller längre fram men tror resan går bra..vi ska med dit W.28 stannar 1 vecka i en stuga vi hyrt...Kram till dej.
    snusningar Tille

• Björnes

Hej på dig Therese!

Det verkar som att ni hade det bra på midommarafton. Vi var ju nere på västkusten hos ett par kompisar. Vi bodde tillsammans med dem i deras motorbåt. Det var supertrevligt, men väl hemma så känner jag mig lite vimmelkantig. Det känns som att jag fortfarande är kvar ute på havet. Det lilksom gungar hela tiden. Skumt... Känns inte alls bra. Hoppas det går över snart.

Bliv oerhört besviken när Sveriges match redan var över efter en kvart... Det var som om luften gick ur mig. Jag var inte alls på humör när den var över... men men. Får ta nya tag. Hoppas att det går bättre i EM! =) Kvalet börjar ju nu i september..=)

Ha en skön eftermiddag!
    Kram Erika

• Therese6699

Godkväll: Här är det strålande sol och varmt. Så vi kan inte klaga på sommaren här i alla fall.

Vår bilsemester kommer att se ut som följer... 3 dagar stockholm, 2 halv dag Karlstad, 3 dagar Landskrona, 3 dagar Danmark och legoland, en dag Landskrona och en dag Stockholm och så hem igen : ) Kommer bli långt, men förhoppningsvis väldigt väldigt roligt.

Kram
    Therese

• Zaija

Hej Therese!

Vad glad jag blev i dag när posten kom.Äntligen har boken Tille-Lille kommit så i kväll ska jag läsa när ungarna har gått och laggt sig.Det tog ett bra tag innan jag fick den eftersom vi bor i Finland.

Hoppas ni får en jätte rolig bilsemester!

Varma kramar/Louise

• Nichth

oj oj oj det var länge sen jag skrev... tille liten tyckte du att det var dax för regn hos oss? för här regnar det så det står härliga till och vet du... du har nog rätt för utan regn blir naturen trött och det vackra gröna försvinner. så jag får nog tacka dig men lova att solen snart tittar fram igen

therese och nicklas. jag hoppas ni får en trevlig bilsemester!

kramar från
    ~vildas mamma~

• juljak

Hej på er T , N, Liam o Dea.
    Nu är det längesen jag skrev nåt, inne varje dag men...
    Förstår att er semester närmar sig... när åker ni? har missat det... önskar er i alla fall en härlig tripp med bra väder o naturligtvis mycket skoj, kör försiktigt T, det var väl du som satt vid ratten o körde lugnt..???!
    Här har varit blandat väder idag o i morgon har de lovat oväder ordentligt, då ska jag hålla mig inne, gillar inte åska o blixtar.
    Tänker på er varje dag.
    KRAMIS S

Tille lille, slängpuss till dig o var rädd om dig om åskan mullrar i morgon, lek på nåt fint moln ovanför ovädret, där skiner solen ikapp med dig... PUSS S

• Ulrika mamma till 4

Hej,Tillevännen!
    Läser om dig i din fina bok,och jag kan inte hålla mina tårar tillbaka.
    Du,lilla goa goa kille,som förändrat oss så.Lärt oss så mycket om livet.
    Vilka föräldrar du har,som låtit oss alla följa din resa.Kramar till dom!
    Tack,för allt du gett oss av insikt om att värdesätta varandra och livet.
    Vet att vi aldrig kommer att glömma dig!!!
    ÄlsklingsTille Forever!!!

Ulrika

• Happy me
    Hej på er!

Tänk, i dag och i kväll har vi besök av Karin Knas. Jätteroligt!!! Det är första gången vi träffas. I morgon är vi ett helt FL-gäng som ska gå på Furuvik! Blir säkert också skoj! Otroligt vilka vänner man kan få så här på nätet.

Skönt att ni har fint väder! I morgon ser det ut att bli 13 grader här!!! Brr!! Men i helgen lovar www.smhi.se fint väder! Det tycker vi om!!

Ha det så gott! Många kramar!!!