• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Börnen

God morgon! Kikar bara in och ser hur dagsläget är! Kram!

• Killarna Larsson

Go morron Tille-Man.. Så fort jag slår upp mina ögon så måste jag på en gång gå till datan o läsa om dig.. Klumpen i halsen varje morron!
    Hoppas ni får en underbar dag tillsammans idag..
    Kram på er!! //Sussie med familj

• Dareberg

Vårsolen tittar in genom fönstrena och krokusen blommar. Tille har klarat ännu en natt och jag skickar massor av tankar och kramar till honom och hans familj. Att läsa om er är så otroligt sorgligt, men ändå ljust, eftersom kärleken till er son fullkomligt lyser igenom all text och alla bilder.

Kramar,

Malin Dareberg

• emlet

God Morgon Tille och hela familjen.
    Hoppas att Ni får en underbar dag tillsammans. Vilken liten kämpe han är, han vill så gärna träffa sin underbara familj lite till
    Kram från mig och familjen

• Kalina
    En skyddsängel för Tille...
    Lilla bus...mammas kärlek.
  • sudalijo

Godmorgon Tilleman med familj,

Du kämpar på, utan vätska, din lille kämpe. Ni andra i familjen kan bara vara starka och vänta. Jag lider verkligen med er. Ni är otroligt starka ni med, även om ni inte alltid känner er starka.

När min yngsta dotter låg på sjukhus för snart 3-år sedan (hon var då lite drygt 2,5 år, det var hennes andra hjärntumörs operation) så frågade en av sköterskorna henne om det inte var tråkigt på sjukhuset. Varpå hon svarade "- Jag anpassar mig!" Hennes favvo film just då var Lilo&Stitch, så kommentaren kommer därifrån, men att den hamnade på rätt plats........

Det är så sant, för det är ju det man gör, anpassar sig efter situationen här och nu. Även om man inte gillar den. Framför allt är barn duktig på att just anpassa sig.

Ha en riktigt bra dag hela familjen!
    Ni finns i hjärtat och tanken hela tiden!

Många kramar

• Hemgårn

Tille, du skulle ha varit med i mitt klassrum förut. Jag kom dit och släppte in eleverna. När de satt sig frågade några "Varför har du tänt ett ljus?" Jag svarade "Sätt er först så ska jag berätta". När de satt sig visade jag en liten bild från ditt krypin. En fin bild. Sedan började jag berätta.. fast jag kom inte så långt för jag började gråta. Jag, stora karl. Efter en stund kunde jag fortsätta och de såg väldigt tagna ut av dig och ditt öde. Nu är de unga människor och för dem existerar bara nuet och deras egon är väldigt starka. Har vi tur kommer de ihåg lite av det jag sa i alla fall.
    Nu sitter jag vid min arbetsplats och skriver till dig, lille vän, och ljuset som jag lovade att jag skulle ha tänt står här bredvid mig och brinner. Det brinner för dig Tille och för din familj. Fick du sova lugnt inatt? Jag hade min lille son Olle hos mig i sängen. Det var mysigt. Han är ju lite sjuk så vi skämmer bort honom lite, men det är väl ok Tille?! Kaffedags.. jag återkommer lille kompis.

Snusningar från din Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• Memo

God morgon på er, önskar er en bra dag.
    Kikar in lite senare igen
    Kramizar

• fru bengtsson

Godmorgon Tillevännen med familj!

Det glädjer mig att ni haft en relativt sett bra natt. Jag hoppas att dagen fortsätter på samma vis, så att ni kan fylla varandra med än mer kärlek och få ytterligare några minnen att spara i era hjärtan.

Varma kramar och försiktiga snusningar på pannan.
    Angelica

• Kickelina

Hur mycket ork har du Tille-lille...?
    Varje gång jag går in och läser dagboken befarar jag det värsta, att du inte finns mer...

När jag läser att du inte äter eller dricker mer så blir jag så lessen, stackars lilla du...
    Du vill bara inte släppa taget, känns som du vill ge din familj så mycket innan du vandrar vidare och blir den finaste stjärna på himlavalvet....
    När du inte finns mer kommer jag att titta upp på himlen när stjärnorna lyser och hitta på den klaraste stjärnan som lyser och önska att den är du, så att du kan lysa över din familj, när de längtar efter dig.....

Men ännu har det inte skett, och din familj kan få ha sin älskling hos sig en stund till, på lånad tid...

//Kicki-mamma till 5

Svar på tråden Tilles tråd