• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • LillemanTösa

Go morron Go morron..

Jaa, vad säger man..Tille liten..du är OTROLIG..men du har att brås på..se på Mamma och Pappa..de Kämpar och Älskar som bara den..som de Tigrar de är...som dom Älskande Föräldrar de är.

Igår sa jag för första gången sen jag mött Er till min klippa, min sambo, pappa till mitt mirakel; "Janne, jag tror att Tille kommer att dö inatt"...dö..Tille..jaa, nu känner jag att jag kan släppa taget...jag har nog hållit lite grann i Tilles hand, bara lite mjukt så där..men jag hade nog inte släppt, fast jag helt säkert trodde det. Men nu, nu har jag det, helt och fullt..fast hela min kropp skriker och ler om vartannat..av Hopplöshet, av Tro, av Hopp, av Längtan, av Sorg, av Glädje, av Kärlek, av Beundran och Förundran...av Er, för Er, med Er..Och Livet..Kärleken..och, Styrkan.. som föds ur Kärleken..

Här kommer ytterligare några rader från en sång som är till Er...

Idag är det bara, Du & Jag
    Idag är det bara Vi två
    Du är Du, och Jag är Jag
    och Kärleken förde oss samman...

Det är bra Therese att du har känslor som gör att du känner att du kan kasta datorn all världens väg...det är Bra det, ja, släng den bara om du vill..långt långt bort...och sen..så hämtar du den igen..bra..eller så hämtar jag den, åt Dig, min vän..vad än Du slänger..jag hämtar det..

Här skiner solen idag och termometern står på 4,5 plusgrader...jag tar ett djupt andetag och söker med blicken upp, mot skyn..och Ler..för Er, för oss..för Livet..fast det är svårt..att vänta och inget kunna göra..frustrerande och Osjälviskt..Stort..Kärleken Vinner..så är det, Kärleken Vinner...för Tille - Han är Ljuset som Alltid stannar Kvar..och det Ljuset, det kan Ingen någonsin släcka..

Nu hoppas jag att Ni orkar ännu en dag i Livet mitt emellan...i det Livet har ni befunnit er länge länge nu..och Ni har fallit ibland, men bara för att resa er, ännu starkare..och nu, nu har ett Lugn kommit till Er, men också denna hjälplöshet, att bara se på...men Ni klarar det med, bara för att Ni måste..för ni.. ni är inga som ger upp, ingen av er..och sen, när Ni faller då Lyfter vi er...så Ömt, så Varmt, så Trygt, så Starkt som det Ni visat oss...

Vi ger Er Våra Händer...

Många Kramar fyllda med Allt som Ni vill ha...KRAM KRAM KRAM KRAM

• jingyang

godmorgon lille tille!! hoppas att du haft en bra natt.. ikväll så tänder jag och min familj ett ljus för dig..som ska få brinna hela natten....vi tänker på dig varje dag och på nätterna finns du i våra drömar!! du är så stark lille vän!! mycke kärlek sänder vi dig och din familj

cajsa mattias och lilla casper

• thelif

Godmorgon lille vän, och hela familjen. Hoppas ni får en fin dag tillsammans, vi tänker på er hela tiden, med sorg i hjärtat. 1000 fjäderlätta styrkekramar till er alla från familjen Lifbom i Boden.

• fyra barnsmor

God förmiddag. Hoppas att ni får en lugn dag. Har varit inne och tittat på fotografierna på Tille som ni lagt ut här. Har sagt det förut och säger det igen, han har så fina ögon. Han är en riktig kämpe er son, och det har han ärvt från er. Tille har blivit hela Sveriges Tille. Man hör människor i affären med tidningen i handen prata om er och om hur starka ni är, och att ni orkar skriva dagbok trots att ni har så mycke annat omkring er. Ni är beundransvärda. Styrkekramar till hela familjen och en lätt kram till Tille.

• Emmas pappa

Godmorgon Tille med familj!

Hoppas att du får en lung och fin dag.

Till övriga: Hur lyckas ni infoga bilder i texten?

• Berkemo

Hej Therese kommer du fortsätta att skriva efter det att Tille.....har gått vidare? snyft. Vill så gärna veta hur det kommer att gå för er och önskar er all lycka i framtiden.

• AdWi

LillemanTösa: Du skriver jämt så himla fint.. Ville bara säga det. KRAM på dig

• Berkemo

Tänkte bara fråga hur länge sen det fina kortet på Tille (som du använder som visningsbild på presentationen) är taget? Skrattar han ingenting nu? Han är så söt.

• BEllens mamma

Hej alla och så lille Tille så klart!

Jag undrar precis som Emmas pappa hur ni lyckas med att kopiera in bilder till Tille-man, för mig går det inte...

Till twentyone... den där sången av Bo Kaspers "Ett ögonblick i sänder" är min absoluta favorit, och det är därför jag ofta skriver att "vi tar en dag, ett ögonblick i sänder" i mina inlägg... Jag önskar att du kunde höra sången Therese, har du hört den kanske?

Kramar av lätta slag till lille Tille-man som kämpar så tappert!
    /Lotten, Ellens mamma i Linköping med familj

Svar på tråden Tilles tråd