• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Emmyh2

Jag kan ärligt säga att jag aldrig varit så berörd av någon/något i hela mitt liv. Mina tårar rinner varje dag för lilla Tille med familj.Jag tänker på er ständigt. Jag vet ju vilka ni är genom mina bröder, (tvillingarna) som spelade med Nicklas i Sund.
    Jag lider så med er, det är så orättvist och det finns inget man kan göra åt det! Man funderar ju över vad som är meningen med det hela.. Lilla Tille måste ju vara en ängel som kom ner på jorden för att öppna våra ögon och ta bättre hand om varandra. Känna oss tacksamma för det små sakerna här i livet. Tänk vad många hundra tusen, ja miljoner människor som just nu sitter och tänker på Tille. Beundrar hans styrka och mod. Tänker att den där tanten som trängde sig före i kön, bilen som for förbi och stänkte ner mig, vad spelar det för roll? Det man förr tyckte var stora grejer blir till bagateller. Man blir vän med sin fiende.. Lilla Tille kommer att leva kvar hos hela sveriges befolkning även när han flygit tillbaka upp till himlen. Många kramar till er/MY

Jag fick låna en ängel

Du log mot mig en sista gång.
    Du var så lugn, som om du redan gett dig av,
    Du såg på mig att jag var rädd,
    hur kan man nånsin vara beredd,
    Jag fick låna en ängel
    som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
    Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
    Jag fick låna en ängel för en stund.
    Du gav mig allt, ett hjärta kan.
    Du lever kvar i mig.
    Så länge livet ger mig tid, du sa till mig.
    Var inte rädd, men säg mig hur.
    Kan man nånsin vara beredd.
    Jag fick låna en ängel,
    som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
    Jag fick låna en ängel för en stund.
    Min ängel.
    Min ängel.
    Jag fick låna en ängel
    som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
    Jag fick låna en ängel.
    Jag fick låna en ängel.

• Emsor

Svårt att finna ord på vad man känner... Det är också en märklig känsla att bära då många av oss inte känner dig, Tille.Inte på riktigt.....
    Men du berör ända in i hjärtroten. Livet är orättvist och tufft... Min fyra åring sa till mig i går
    - Jag trodde det var förbjudet för barn att dö!?
    Ja det borde det verkligen vara!!!

Therese och Niklas... Jag såg i bildgalleriet en del ur Tilles bok. Kommer den finnas till försäljning?

Tänker på er... Kram

• Adde1

Har Tille ätit något i natt eller under morgonen?
    Är han svagare idag än igår?
    Tänker jättemycket på er

• Öland2barnsmor

Vi önskar att det finns en ÄNGEL som kan flyga iväg och leka med alla andra snart
    sänder mjuka"kramar" till tille-lille med fam . + släkt och vänner som lider med er och helhjärtat ställer upp för er . Ellinor/Philip tänker på er.

• kristallen

GODMORGON Tille!

GODMORGON Therese och Nicklas och Liam!

Hoppas dan blir så bra den bara kan bli!

Många kramar!

• Amazona

Therese, jag känner mig maktlös när jag tänker på att jag aldrig kommer att kunna ge dig och din familj det ni skänkt mig och min familj. Nämnligen nya perspektiv på livet och en värld av mindre bekymmer, hur konstigt det än låter. I går skickade vi in papper till skattemyndigheten om vår sons namn och vi valde Tille i andra namn. Mio Tille. Vår son är endast en vecka äldre än eran. När Mio Tille blir större ska jag berätta om Tilleman-Lilleman och visa de vackra bilder jag skrivit ut på Tille och satt i min sons minnespärm. Må dagen bli som Tille vill ha den och må hans förut så pigga ögon få den vila de behöver.

• Who am I

ett vackert sätt att tänka på:

Då ni är sorgsna, blicka åter in i ert hjärta, och ni skall se att ni i verkligheten gråter över det, som en gång skänkte er glädje.

• Hemgårn

Tille, du vet, bad är bra. Minst en gång om årt. Strax före jul. Mer än så är skadligt, kan jag tänka. Du ska nog passa på att ta dig ett bad idag. Det kan vara idag som tåget går och det vill du inte missa. Tänk på all choklad.. som du får välja färg på. Jag följr dig idag också.

Snusningar,
    din Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• Pluttesnuttan

I går när jag skulle sova låg jag och tänkte på er.... Hoppas ni får en bra dag med er lille pojke.... Kramar!

Svar på tråden Tilles tråd