• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • meh

Godmorgon Tille och övriga famlijen.
    Hoppas att natten varit lugn och att ni får en fin dag tillsammans.

~meh~
  • bustjejen

Lilla söta Tille!
    Det måste vara något magiskt med dig. Hur du dag efter dag lyckas hålla dig kvar i denna värld, trots att du inte får i dig någon energi alls. Hur du har lyckats trollbinda så otroligt många människor med ditt öde. Du lilla söta oskyldiga pojke med stora fina ögon. Jag vet inte vad jag skall skriva till dig. Så många fina dikter och sånger är redan skrivna. Jag har inte ord inom mig som räcker till för att beskriva känslorna.
    Jag hoppas att du får en skön badstund idag. Som varje dag så kommer jag att tänka på dig många många gånger.
    Stor kram till hela din familj, ni är helt fantastiska!!
    Kram

• Medium

God morgon på er!

Ser att du inte varit redo för att släppa taget ännu, Tille. Jag undrar just vad du tänker. Men tydligen är den kärlek och omsorg du får av dina föräldrar värt det du får utstå, med bad och allt, eftersom du håller dig kvar. För jag hoppas och tror att du inte är rädd, du vet nog att du kommer få det bättre där dit du kommer. När du väl kommer dit. Där väntar en hel massa änglabarn på att du ska komma och leka med dem, och där finns andra föräldrar som tar hand om dig tills du får träffa dina riktiga föräldrar och syskon igen.

Här skiner solen och det ser ut att bli en vacker dag. Sänder lite styrkekramar inför badet. Tänker på er allihop!

• CORPSBRIDE

Jag hade mina tankar hos lilltille igår när jag skulle sova.Jag hoppas ni får en jättefin dag idag med lillgubben.Lätta kramar på dig tille.

• Jissa

Therese och Nicklas (samt Liam och Dea), jag skickar er ton av styrka och mod. Jag förstår att det inte kan vara lätt att se lille Tille nu, vågar inte ens tänka på hur svag han är nu. Och så på allt det måste ni bada honom. Att välja mellan pest eller kolera. Ovissheten om när han går bort måste vara helt fruktansvärd för er, jag vet ju hur den är för mig, som inte ens känner lille Tille.

När sorgen och vanmakten känns som allra svårast måste ni förmå er att tänka på hur er lille fantastiske son har enat så många människor. Jag tror faktiskt att jag kommer bli en bättre människa efter det här, eller snarare har jag redan blivit det. Jag tror att det gäller för många här. Kanske är man lite vänligare mot dem man möter, har större förståelse för saker man tidigare kanske inte hade tålamod med. Och framför allt uppskattar man det man har bättre. Jag har varit lite missnöjd med vissa saker i mitt liv, men vad är det egentligen att haka upp sig på? Jag har en man som älskar mig och två underbara fantastiska små barn! Och vi har hälsan allihopa. Det borde sannerligen räcka tycker jag!

Som sagt. All min styrka jag kan uppbåda skickar jag er. Ni är i mina tankar varenda sekund ska ni veta.

Varma innerliga kramar från Jissa

• VLT

Tänker på er.!Hoppas att ni får en bra dag.
    Många kramar

• BEllens mamma

God morgon Tille-man!

Ännu en dag... med bad och allt! Jag förstår att din mamma och pappa oroar sig och att de både vill bada dig och inte... Din mor säger att du är så svag, så svag... är du verkligen med oss en dag till? Många är vi som har lärt oss mycket av dig... du har fått oss att tänka till och bry oss om vad vi har! Man ska aldrig ta något för givet Tille-prinsen, för inget bli ändå så man tänkt sig i slutänden...

Vi håller tummarna för att du inte behöver lida i alla fall... att du inte längre känner smärtan. Bara vila lille Tille-man... sussa så gott där på kudden eller i knät på någon av dem du älskar... Låt dem blåsa på dig... se till att du har det bra.

Jag/vi följer ditt öde... vi kommer inte att vara långt ifrån våra datorer idag... Vi tänker på dig, på dina föräldrar och alla i er närhet och sänder ett fång styrkekramar så här på förmiddagen!

Kram, kram om än fjäderlätta från oss i Linköping

• Björnes

Hej Therese!

Nu sitter jag här igen och tårarna bara sprutar. Det kanske är som "Moa ochj Max" säger. Tille väntar in Dea så att han kan säga farväl tlll er alla.
    Går det att få någon kontakt över huvud taget med Tilleman eller sover han hela tiden nu? Du behöver endast svar om du orkar. Det är egentligen inte viktigt. det som är viktigt är att ni får vara tillsammans nu den sista tiden. Mys så mycket det bara går. Han är så oerhört vacker er lille prins. Dessa ögan kommer man aldrig att glömma, även oma tt jag vet att de har svalnat en del nu.

Min dotter på 6 år kom in till mig när jag satt och läste om er nyss. Hon frågade varför jag var ledsen så jag förklarade. Vi har även tittat på bilderna som ni lagt ut i bildgalleriet. Hon sa att hon tyckte att han var söt och så undrade hon varför han hade blivit så sjuk. Så sa hon; "Det är så orättvist mamma att han inte får bli så gammal som jag och kunna spela fotboll och cykla. Måste han dö?"
    Ja, vad säger man. Livet är verkligen inte rätttvist........

Tänker på er!
    Stora styrkekramar till er alla
    snusningar till lille Tilleman

• A L V

Liten, trött och "sargad" kropp
    men med en kämparglöd som få
    som vi följt under månadernas lopp
    Bilder av Dig har berört så många
    Mjukt fjunigt hår och stora ögon blå
    har oss alla verkligen lyckats fånga

Tilles familj har bevisat det mångafallt -
    att Kärleken definitivt är störst av allt!

Vi vill ju helst att du ska stanna här
    men flyg lilla fjärilspojke när dina vingar bär

*Många lätta snusningar på Tilles panna*

Hoppas badet går bra idag!

Svar på tråden Tilles tråd