• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Baby ett

Ni är helt otroligt underbara föräldrar.
    Skriver för att ge er en varm hälsning som ska stärka er.
    Tänker på er hela tiden och läser allt du skriver.
    Det är så fint utav dig som delar med dig utav din historia till oss.
    Tänker på er .

• mamma37

Har precis varit inne läst om hur det är med "vår" lille kämpe! Blir alldeles varm i hjärtat när du skriver,Therese, om att han t.o.m. skrattade idag! Hoppas ni har det lika vackert som vi har det nere i Skåne! Här skiner solen från en nästan klarblå himmel o det gör kanske att dagen blir ljusare för er med! Om inte så skickar jag iväg ett par strålar till er! Kram Maria

• alexandra 86

god morgon tille och familjen
    hoppas natten har varit bra och att badet blir skönt.
    Tille du ska veta att du har gått rakt in i mitt hjärta och att jag tänker på dig flera gånger om dan.

hoppas ni får en bra dag i det fina vädret
    mångar kramar till Tille och familjen

• Baby ett

Tänker på er .

• Baby ett

Tänker på er .

• alexandra 86

god morgon tille och familjen
    hoppas natten har varit bra och att badet blir skönt.
    Tille du ska veta att du har gått rakt in i mitt hjärta och att jag tänker på dig flera gånger om dan.

hoppas ni får en bra dag i det fina vädret
    mångar kramar till Tille och familjen

• GbgMike

Hej och god morgon !!!
    Gör ont att läsa att Tille är så svag. Hoppas att han orkar med ett litet bad idag. Ha en underbar dag tillsammans.

Här kommer en dikt som jag tyckte var fin, (ej jag som skrivit den och har redigerat den lite.)

En liten Ängel
    ----------------------------------- ----------------------------------- ----------

Det föddes ett barn när man våren börjar ana.
    En pojke, hans namn blev Tille.
    Så liten och så skör som en vårens första knopp.
    Älskad av sin Far och Mor och syskon, han fyllde deras liv som son och lillebror.

Vilande vid sin Mors barm, buren av sin Fars starka armar, pigga nyfikna syskon kikade på honom med tindrande barnaögon.
    All den kärlek och närhet gjorde honom trygg på vår jord i det liv som inte alltid är det lättaste.
    Denna lilla underbara människa stannade inte så länge, han slöt sina ögon när vårens första knoppar började spira, när fåglarna sjunger och bygger bo, när naturen börjar leva.

Det gör så ont för en Mor och Far och syskon när deras lilla älskade son och lillebror lämnar dem.
    Man fylls av bitterhet, sorg och ilska, VARFÖR det är så orättvist, VARFÖR fick han ej vara kvar, er son och lillebror, er egen lille Tille.
    Men han hade en uppgift att fylla, så stor, så stor att vi aldrig ens kan ana.

Han var en liten ängel som besökte vår jord, en tid för er så kort, men för Tille var det en vacker tid fylld av kärlek, ömhet och trygghet, det vi alla var och en önskar oss mest av allt.

Se honom aldrig som borta, han är en liten ängel som vakar över sin familj.
    Tille lämnade er i vårens anda en tid så vacker och så skall ni honom också minnas.
    Han finns här omkring er, varje liten mild vårbris mot din kind är en smekning från Tille, en fågel som sjunger så vackert om våren, ett stilla vårregn, en nyutslagen björk, ja allt som är vackert fint och milt det är Tille.

För det var ju det Tille upplevt i sitt liv allt som är vackert såsom kärlek, ömhet och trygghet.
    Hans önskan är att ni en dag skall kunna le och känna glädje igen och minns väl att våren då allt är så vackert och milt är Tilles tid.

När ni sedan livets långa svåra bana vandrat, när er tid är kommen är ni inte ensam, ni har en egen liten ängel som följer er sista biten av eran vandring till vår allas fader.

• Träz

God Morgon lille vän!
    Hoppas natten varit lugn och fin?!
    Och hoppas att badet gick bra?
    Tänker på dig massor..
    Låt änglarna komma och hämta dig snart lille-Tille..!!
    Lätte fjärilsmekningar på kinderna!

• Who am I

Therese: usch, låter hemskt. Hoppas det går bra ändå *kram*

Svar på tråden Tilles tråd