• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Gustav2005

Jag önskar nu hela Tille-familjen en god natt. Själv ska jag gå och lägga mig och njuta av att höra min lilla man rossla och snörvla mitt i sin förkylning. Tänk att jag skulle känna mig glad över att höra honom förkyld och gråta för att han har halsont. Men jag vet ju att det går över och han snart är sitt vanliga solskenjag igen.

Tilles halsonda släpper inte i denna världen, men han vill ändå vara med. Jag gissar dock att han inte längre har kraft att skrika ut sitt onda? Men jag är så glad att han ändå fått chansen att uppleva den underbara vårsolen (årets bästa tid).

Jag känner igen av er i familjen Vesterlund men jag tänker ständigt på er. Jag gråter med och för er. Jag önskar att ni fick behålla Tille, samtidigt som jag önskar att han ska få somna in för evigheten.

Så börjar jag fundera på andra familjer i samma sits som er och vill skänka en tanke även till dem och en fridfull önskan om att världen kunde bli fri från hemska sjukdomar och olyckor. Önsketänkande, men det brukar ju heta att det sista man förlorar är ju hoppet (eller?).

Soliga tårar
    Karin

• MalinoNiklas

Älskade lilla Tille! Vad skönt med vårluft mot din ömtåliga hud.

Skulle gå och lägga mig och hade inte skrivit nåt eftersom det var lite problem här på FL med att logga in. Men fick gå upp igen och slå på datorn....

Vill ju så gärna återigen säga vilken fantasktisk liten kille du är.

Om du väljer att lämna oss i natt så ta med dig hur mycket vi tycker om dig och tänker på dig. Du kommer nog att vara en naturlig medelpunkt i himmlen eftersom du är så social och härlig.

Therese! Snälla ge Tille en liten snusning från oss....

Om vi bara kunde hjälpa er på nåt sätt, kan bara skicka styrkekramar och hoppas att ni får en lugn natt utan att Tille har ont .
    Vilka kompisar och familj ni har, det känns liksom skönt att läsa om.

Många många kramar från Malin, Niklas och Hugo

• GbgMike

Hej lille Tille !!!
    God natt och sov gott å dröm dina finaste drömmar. Det är konstigt, men lille underbara du har fått mig att få tårarna att rinna många gånger och tänka på dig på dagarna. Du har gjort ett stort intryck i mitt liv och fått mig att tänka på livet. Av hela mitt hjärta skulle jag vilja trolla bort det onda från dig och låta dig få göra saker som små bebisar ska göra.
    Kram till familjen och en lätt snusning till dig Tille.
    Hälsningar Mika

• Flutterby

Vill passa på att hälsa till Kristoffer också, han har ju ingen egen tråd, vad jag vet, så jag lånar Tilles tråd, hoppas det är OK?

• Smurf26

Tittar in en stund nu innan läggdags. Har varit borta hela kvällen men ser att lille Tille kämpar vidare. Skickar massor med godnattkramar till hela familjen.

• gurra99

Sov så sött nu min lille vän, mitt hjärta håller på att brista när jag tänker på hur tapper du är. Jag önskar så att det fanns något jag kunde göra för dig och din familj.

Ni finns ständigt i våra tankar, och Tille min lille vän, dina underbara blåa ögon kommer alltid att lysa i mitt hjärta!!

Styrkekramar till hela denna underbara familj, ni har verkligen fått oss att inse hur ofattbart och orättvist livet kan vara.

Kramar till er alla och en lätt liten till min tappre hjälte Tille!

• hannaht

.. För jag har älskat så många, hjärtat av längtan var fullt.

Så många jag älskat i mörkret, jag har älskat för kärlekens skull.

Men nu är det dags att fara, man blåser i ångvisslan strax.

Det enda som är lite sorgligt, det är att mamma inte får plats.

Men älska, älska för kärlek, han sjunger stilla sin sång.

Minns att du föddes till livet för att älska en endaste gång.

Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner.

Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.

För alla barn i världen han viskar ett trösterikt ord,

för alla ensamma hjärtan, för alla barn på vår jord.

Godnatt starka mamma Godnatt Tille full av kärlek
    Sov sött o tryggt tillsammans inatt igen

• hillson

Lilleman Tösa du skriver så fint hela tiden,hur hittar du alla fina ord? blir så ledsen men ändå glad när jag läser allt du skriver till Tille och hans familj...
    Vilket stöd du är kommer vara för dom...

• Flisaskruttan

Jag kan inte sluta att förundras. Hur orkar han den lilla? Jag vet inte vad man ska säga! Hans kraft är enorm och han måste vänta på något väldigt speciellt eftersom han inte vill släppa taget och resa till sina änglavänner som väntar på honom. Nyfiken och med, samtidigt levandes på luft och kärlek. Härmed bevisat att det är möjligt.
    Jag hoppas att ni får en lugn natt utan plågor och ont.
    Snusa eran (våran) lilla Tilleman så gott i pannan från oss. Och sov så gott hela familjen. Jag tittar in i morgon igen för att se hur ni mår och om ni fortfarande är med oss. Jag hoppas för allas skull, men mest för Tilles att han får somna gott och fortsätta sova. Och Tille! Änglar vakar över dig, släpp nu taget! Du finns i våra tankar lilla hjärtat, det kommer du alltid att göra.
    Slut dina små underbara blå och somna nu in.
    Far till Landet långt bort och vaka över oss.

*Jisses va mycket tårar man kan ha, det bara skvalar här. Har dränkt mitt tangentbord*

Det gör så ont inombords.
    Dunderkramar till er alla och fjädermys till Älskade Tille / Maria m Familj.

Svar på tråden Tilles tråd