• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • trissis

Nu har jag läst inläggen i din dagbok gång på gång Therese och det du skrev igår, citat:

"Jag känner mig slut för att jag ser mitt barn lida och jag vill att han ska somna in. Inte för min skull för jag vill förstås ha kvar honom för alltid, men för hans skull. Jag får inte vara så egoistisk att jag låter mina egna känslor ta över. Jag tycker en mamma ska göra det bästa för sitt barn. Men det bästa kanske inte alltid är det man vill. "

är banne med det största och vackraste jag någonsin hört någon säga till sitt barn!! Sträck på dig och känn stolthet över vilken otroligt människa du är. Visst, många säger att man orkar det man måste, men jag tror inte att många människor stått pall i ert läge!!! Det finns en anledning till att Tille fick just er till mamma & pappa.

Kvällskramar Anna

• Helena o Teo

Magnus, du har gjort det igen!!
    Tårarna rinner när jag läser din otroligt vackra berättelse...

Tille är en lyckans kille som har dig!

Kram!
    /helena

• Amorella

Tittar in en andra gång idag... Hemgårn, så härligt du skriver!

Här har vi firat en liten ettåring idag. Väldigt stillsamt, eftersom släkten bor långt härifrån och det är svårt att bjuda hem folk på påskafton... Jag känner mig väldigt nostalgisk och känslosam idag när jag tänker tillbaks på hur det var för ett år sedan med en nyfödd liten flicka. Vilka små mirakel de är ändå, våra små barn. Och definitivt ingenting man ska ta för givet - varken att de ska vilja komma överhuvudtaget eller hur länge de stannar hos oss.

Hoppas ni har en riktigt fin påsk. Många kramar! Jag tänker på er.

• qramiz

sååå märkligt är livet...är hos farmor och farfar på middag men var ändå tvungen att springa in och hämta 1-års kort på vår lilla Sophie.....inget svårt beslut då jag ville kika in och se hur ni har det och hur Tille mår.......min mage...är nervös ständigt och jämt, fungerar inte som jag borde...mår illa av tanken på Tilles öde....så jäkla orättvist, men vad ska man göra..många av oss har fått tankeställare över livets mening- vad är oviktigt och vad är viktigt???- ta livet mer som det kommer dag för dag och ta hand om varandra.....mys och njut krama varandra, ge komplimanger , var inte så bitter- det tjänar inget till.. tala om , om någon lyckats med något bra!!! var inte bitter över andras lycka..
    Tack du lille Tille med de vackraste ögonen , det vackraste leendet, för att du öppnat upp mångas ögon..iallafall mina......
    Tycker om dej från marken till himelen, alltid i evighet,...
    ps. hoppas du tyckte om den fina gula fjärils-magneten som min lille pojk har gjort till dej....ds
    massor av godnatt gossiga qramizzar och lena klappningar på din mjuka kind ifrån oss i mörka Småland.......så många pussar och kramar har ingen fått som du- men det är du värld-----------

• cattis10

Lilla Tille. Att du orkar.
    Jag tänker på er varje sekund.
    Kramisar

• Emmas pappa

Det mest livkraftiga som finns på jorden är barn, det har Tille bevisat i flerar veckor, hade en äldre person samma sjukdoms bild hade dom lämnat i redan.

Tille du finns i mina tankar, och Therese, Niklas och Liam, ni är så starka.

Jag hoppas att natten blir lugn och ni kan njuta av påsken.

Med varma hälsningar från Emma`s Familj.

• qramiz

hemgårn, innan jag går - du är underbar, du får mej att smånjuta och le mellan mina tårar- tack för dina vackra berättelser....Qramiz.

• åttabarnsmor

En puss och kram till Tille med familj!
    Hoppas att påskafton varit bra.//8barnsmorsan.

• MikkisPikkis

Tänder mitt ljus för dig nu Tille Lille!
    Sussa så sött inatt, lille vännen.

Therese & Nicklas, mina tankar är hos er...
    Skönt att Tille inte har vart orolig idag, utan har kunnat vila lugnt och stilla...

//KRAMAR om er!

• Månefrost

Tille! Du har alltid en plats i våra hjärtan. Kvällens och nattens ljus är tänt för dig. Sov gott och dröm vackra drömmar. När du kommer till Nangiala, kalla då på en flicka som heter Alexandra. Hon är ca 15 månader och min lillasyster. Hon kommer ta hand om dig och lära dig en massa bus och hyss.

Kramar Veronica, Andreas och Isak

Svar på tråden Tilles tråd