• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Tille, du, jag har ett litet äventyr åt dig. Det låg här i ett hörn och gömde sig..

En ny dag gryr med nya löften om varma vindar och härliga lekar. Två hjortar har övernattat i ladan och nu kikar de nyfiket ut för att en kort stund senare lugnt vandra ut på ängen. Det bubblar till på spisen. En gryta står där och ryker lite, det är gossens morgonchoklad och dagen till ära har han valt brun choklad. Jag tassar fram till dörren och öppnar den försiktigt. Det är ännu allt för tidigt för en liten gosse att vakna och jag har ett par överraskningar åt honom som måste ordnas till. Utanför dörren står en cykel. Den är blå och röd och på styret sitter en tuta. Fäst på pakethållaren sitter vimpeln, den är hräligt orange. Små gossar måste ju synas ordentligt när de är ute och cyklar. Jag lyfter upp cykeln och bär in den i rummet där gossen ligger och sover. Hans andetag är lätta, så som de brukar vara strax innan man vakna, du vet. Jag ställer fram frukostbrickan och sedan sätter jag mig i en fåtölj som står bredvid sängen. Gossen rör på sig lite och sätter sig sedan upp. Han gnuggar sig i ögonen med händerna och gäspar stort.
    - Godmorgon lille vän, säger jag och ler.
    Gossen vänder sig mot mig och gäspar igen.
    - Godmorgon Magnus, svarar han sömnigt. vad blir det till frukost?
    Jag reser mig och hämtar frukostbrickan. På den ligger en liten ringklocka.
    Gossen stirrar häpen på den lilla silvriga klockan och sedan stirrar han på mig.
    - Vad är det där? Sånt kan man ju inte äta! han ler lite osäkert.
    Jag sätter mig i fåtöljen igen och skrattar.
    - Gå bort till skåpet och öppna det. Jag ler.
    Gossen glider ur sängen snabbt och går fram till skåpet. Han sträcker fram handen för att öppna dörren men hejdar sig.
    - Det är väl inget som skräms va? frågar han och ser lite nervös ut.
    - nejdå, jag skulle aldrig skrämma dig, lille vän. öppna nu så ska du se.
    Gossen tar ett djupt andetag och öppnar sedan dörren. Inne i skåpet står den blåa och röda cykeln.
    Gossen tar två steg tillbaka och flämtar till. Han ser på mig med stora ögan, sedan kikar han på cykeln igen.
    - En cykel! Såna har jag bara sett på bild förut. har någon glömt den här?
    Jag reser mig och går fram till gossen.
    - nejdå. Det är ingen som glömt den. Det är din cykel. Här, låt mig hjälpa dig att ta ut den så att du kan gå ut och prova den.
    - prova den?! Menar du det Magnus? menar du verkligen det?
    Med ett leende kramar jag gossen och säger:
    - Alla gossar ska ha en egen cykel som de kan cykla omkring på och hitta egna äventyr.
    Om du vill så kan vi ta en cykeltur sen. Men bara om du vill.
    Gossen ser på mig med sina stora blå ögon.
    - Det vill jag. Du och jag Magnus, du och jag.
    Med cykeln i ett stadigt grepp går vi ut genom dörren...

Så här gick det till... jag tror det finns en fortsättning också.. men den tar vi senare.¨

Snusningar din InternetKompis Magnus

• hugoboss

Hej du lille vän hoppas du mått bra i vårsolens sken. Önskar dej en lugn natt med sköna drömmar. Du är alltid i mina tankar. Molnlätta pussar på din panna.

• Fullrulle1974

Det är skönt att höra att du verkar må bra killen,
    har just undrat större delen av dagen....
    Tittar till dig senare....
    PS
    Hälsa din Familj så gott från oss...
    Puss på pannan...
    Din Vän

• Gilga

Lilla prins Tille..nu är det sovdags för dig..du har haft en lång och förhoppningsvis fin dag med familj,mormor och morfar och andra,låter mysigt att du hade en som satt och strök dig i pannan jättelänge.*L*..lilla sockergryn,sov så gott i natt,vi ses imorrn..var du än vaknar

Varma och mjuka snusningar//Nilla

Ps...din cykel i erat äventyr..vilken färg är den?

• Ankan77

Lille Gubben!

Hoppas du haft en härlig dag i vårsolen, och att natten blir lugn för dig.

Sov gott lille prins!

Vi tänker på dig

• Miina

Tittar in för att önska er en skön Påsk! Ni finns i mina tankar!

*kram*

• lottab

Tille, min Tilleman! Vilken kämpe du är. Blir både lycklig och ledsen när jag går in för at läsa din mammas dagbok. Lycklig för att du fortfarande vill vara en del av allas våra liv, men ledsen för att du inte valt att flyga vidare, hem, hem till dina vänner i himlen. Men du vet när din tid kommer och den her inte kommit än. Väntar du på storasyster? Så att ni kan krama varann en sista gång? Är det därför du så envist håller dig kvar? Är du rädd för det där uppe? Det behöver du inte vara. Himlen är underbar och alla är sååå snälla. Det har min morfar berättat.
    Där är bara en massa snälla änglar och en ängel är du ju redan. Du kommer bli den finaste av dem alla.
    Jag hoppas natten blir till belåtenhet. Jag tittar in imorgon för att se hur du har det. Sov gott du lilla änglabarn.
    LottaB i Skåne

• A S

Tänk att du ville fira påsk Tille! Vem vet, kanske väntar du på att hinna träffa din syster en sista gång? Men vi får hoppas att du inte behöver ha ont och besvärligt på vägen!

Glad påsk hela familjen!

• Hemgårn

Tilles cykel är blå och röd.. ;)

• wronca

Lille Tille..jag hoppas att du får sova tryggt i natt utan allt för mkt smärtor...En mjuk klapp på pannan till dig lille vän..

Samt kramar till resten av familjen!!!

Svar på tråden Tilles tråd