• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Vilddjuren

Var in och tittade på alla fina bilder och dikter som alla fantastiska männinskor har bidragit med jag kan inte låta bli att gråta han är så fin och har berört så mångas hjärtan! Så liten men ändå så otroligt stor!!! Tänk vad ett litet barn kan lära oss! Vackra lilla Tille du är undebar! En stor kram till dig och din familj!

• emlet
    Tittar in hos mina favoriter och önskar Er en härlig dag.
    Många kramar
    Emma, Mattias och Hugo
  • höna böna

tille har nog dom vackraste ögon jag sett...

• Peda

så fin tille är...*tårarna rinner* kan inte förstå att han inte får finnas kvar...så liten och så oskyldig..

• Esrael

Detta ljus ska få brinna för Tille, för alltid.

.....^?...
    ..../........
    ...(....)?...
    ...,~?~,?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|......
    ...|___|.....
    ..(____)..
    .(_____)..

• Tiingeling

Hej Terese, Niklas, Liam å lilla Tille

Ni vet säkert att ni har berört tusentals och åter tusentals människor med eran berättelse, både här på Fl och genom tidnigen.

Vi satt ett gäng i lunchrummet på jobbet å en av kollegorna kom in med tidningen, med Tille på framsidan, jag kände igen honom med detsamma å sa att jag läst om er tidigare. Alla som läste blev mycket berörda å vissa utav oss kunde inte läsa allt. Inte för att vi inte ville utan för att det tog så hårt i våra hjärtan. Jag med mina arbetkamrater vill säga att vi beundrar ert mod, er styrka, er kärlek å att ni vill dela med er med hela svenska folket. Det krävs mycket å vi beundrar er för detta.

Hoppas att ni får en solig och bra dag, kanske med några vårtecken....

Kram från Emma och personalen på Konsum Kristinedalsgatan i Jönköping

*Tille, forstätt din kamp, du betyder något*

• Destroijer

Så fina bilder ni har gjort, Kramar till Tille idag

• lurksmulan

Klistrar in vad jag skrev i min blogg häromdagen:

"Jag var iväg för att sätta in pengar på lunchen. Jag kom på mig själv med att gå jättefort. Sen kom jag på att jag gick så fort för att jag "trodde" att det skulle rädda honom. Men det gör det inte. Även om jag hade sprungit så fort att jag kräkts kan det inte rädda honom.
    Tille dör inom de närmaste dagarna, och ingenting kan rädda honom. Inte jag, inte läkarna, inte hans kärlek till sin familj, inte hans mamma och pappa som fått honom till låns under en begränsad tid och som i sina hjärtan lovat att inget ont får hända honom.

Gud, hur kan du med gott samvete och ro i sinnet låta det här hända?"

Ibland glömmer jag bort vad det är som händer här. Jag fokuserar mer på det yttre, alla nya inlägg. Sen kommer jag på vad det handlar om och då får jag nästan andnöd och det kramar åt runt hjärtat på mig.
    Det är så overkligt, så orättvist och så grymt.

Bilderna är verkligen jättefina, men de som får mig ledsen är de när han ser ut som en vanlig liten tjock bebis. När han ser ut som han SKA göra. Då blir det allt för uppenbart att allt inte är som det ska vara.

• isss

Har som många andra följt den här tråden ett bra tag. Nu har jag suttit här ett bra tag, skrivit, raderat, skrivit igen, raderat igen. Jag har inga ord... Jag tänker på er flera, flera gånger per dag och önskar lika ofta att det fanns något att göra för att hjälpa/stötta er. Spindelmannen, släng dig i väggen, NI är riktiga HJÄLTAR!!! Tille förtjänar inte bara en stjärna i sitt namn utan snarare ett helt solsystem!!!

Svar på tråden Tilles tråd