• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • AnnaCarina

Hej
    Har funderat över hur många barn i dag, i sverige som har fått diagnosen EB, har du fått mail från många vars barn har EB ?
    /anna

• JohannaAxelsson

Måste ´bara få fråga alla här i tråden.

Det känns lite som om alla "utomstående" här inne, vi lever på hoppet o hoppas innerligt på ett mirakel, (nu menar jag inte att Therese o NIcklas hoppas) vi har lite svårt att faktiskt acceptera att Tille fakstiskt ska dö medans Tilles underbara föräldrar har förlikat sig med den tanken och accepterar detta.

Är det bara jag som känner så här eller är det fler?

• MikkisPikkis

Therese din stackare! Att du ska behöva stå ut med sånt!!! Vidrigt att folk kan med och ringa och bete sig sådär!
    Men som sagt du är en stark och UNDERBAR mor så skaka bara av dig det obehagliga samtalet...

En hel del kramar från oss till er. Våra tankar är hos er nästan hela tiden!

• lurksmulan

JohannaAxelsson: Jag kan säga att jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag skrev det lite tidigare idag, att ibland "glömmer" jag vad det handlar om. Jag ser mest de nya inläggen, men har svårt att tänka djupare efter vad det handlar om. Sen kommer jag på det, och då brister mitt hjärta.
    Jag kan inte ljuga och säga att jag inte hoppas på ett mirakel, men jag vet i mitt hjärta att det inte kommer hända.

• vadskajaghetadå

johannaaxelson
    jo det har du nog rätt i

när jag öppnar denna tråd så tänker jag "hoppas att jag inte får läsa att han har avlidit"

men vissa verkar ju ha svårt att fatta, som det där psychot i telefonen som det står om thereses dagbok t. ex

• Jissa

JohannaAxelsson, jag känner likadant. Jag vet ju dock att så inte kommer hända, lille Tille kommer snart att lämna oss. Men visst sitter jag lite och hoppas på att nån professor ska ringa från Långtbortistan och ha ett botemedel....

Önskedrömmar....

• JohannaAxelsson

Lurksmulan: Hopp o förtvivlan. Där satte du huvvet på spiken. EXAKT så känner jag med. Jag har vetat länge nu ju att han kommer att dö men det slog först idag (och hårt med) att jag kommer att dö förmodligen snart och oj oj va ont det gjorde i mig då. Det gick inte hålla tillbaka tårarna.

Sannispannisen: Håller med dig!

• Muminmamman

Känner precis som du beskriver JohannaAxelsson... Gråter Jag är inte det minsta troende men ändå önskar man att det bara ska vända, att allt ska bli bra. Fast man vet att det inte är så.

*Bara döda fiskar flyter med strömmen*
  • Chva72

Jag tänker också lite som dig JohannaAxelsson.. man hoppas på mirakel.. men vi som inte är med honom och ser honom fattar väl inte..

• vadskajaghetadå

men egentligen borde man kanske tänka "hoppas att jag får läsa att han avlidit"

om han har mycket ont nu

Svar på tråden Tilles tråd