Inlägg från: sambima |Visa alla inlägg
  • sambima

Scrapbooking2!

Hannie, mitt paket fr lifetime skickades i tisdags så jag hoppas att det kommer måndag el tisdag.

Jo, med fast porto kan man beställa mkt papper! Sen om det hamnar i tullen blir ju en chansning som med alla andra paket.

Men addicted tar 13 dollar i fast fraktavgift - då kan man utnyttja den fasta avgiften o köpa plastfickor och album, eller massor med papper!

• sambima

Lamilla

Nej, om det fastnar så måste man lösa ut - betala tullavgift och moms plus "hanteringskostnad" på över hundralappen.

Men om du skickar över saker till Sv så ska du skriva GIFT och då blir det inte tullavgift förrän 500kr gränsen. Om det du skickar skullevra över 500kr så kan du ju alltid dra en fuling o skriva ner värdet. Men skicka aldrig med kvitton - då kan tullen tro att det inte är fr en vän utan fr en affär o då kan de dra tull.

• sambima

Hannie.... Prisskillnaderna gör det så farligt att shoppa!

• sambima

Lamilla

Jag har alfabet 2 st Rocksy mini (har ej bokctaven ecks...) och Indigo mini... Men jag har så ont i ryggen fr en whip lash skada att jag inte säljer stansningar då det tar för mkt tid för så lite pengar. Men jag ska höra med andra scrappare om de kan tänka sig stansa.

Det brukar kosdta 0,50-1kr per stans.

• sambima

Vad roligt Lamilla att du redan fått från House of Paper.

Kan du inte ringa och fråga om du får handla in person? Fast de kanske inte gör sånna undantag? Å andra sidan borde du få handla på nätet o sen hämta upp? Så slipper du den frakten, fast det kanske är rätt billig frakt?

• sambima

Varför sitter jag framför datorn, en skön ensam hemma lördagskväll?!

Jag har ett alldeles renstädat scraprum (vrå) som bara väntar på att stökas ner!

En länk till ett am.forum som jag älskar att få inspiration ifrån:

www.scrappychick.com

Tjejerna där har publicerats i massor med tidningar och är designers för många andra forum... De är sååååååå duktiga och snabba på att svara på frågor!

• sambima

Ni vet väl att vi betalar USA moms också när vi handlar därifrån?

Varorna där har sina moms och sen när de skickas hit och man fastnar i tullen så läggs VÅR moms, tullavgift på.

Jozebelle - räkna på det igen o se om det ändå inte är billigare än att köpa fr Sverige, sen får du se hur många ggr du hamnar i tullen. Jag har hamnat en gång och det blev dyrt iom att det var min QK handtool. Men jag tjänade flera hundralappar ändå.

Sen har jag inte fastnat fler gånger, ännu, så jag har ändå tjänat på det stora hela flera tusen på att handla fr USA.

• sambima

Lamilla!
    Här har du din första kund!!! Vill haaaaaaa!

• sambima

Söndag: Vad gör ni alla?

Scrappar?

• sambima

Josebelle---- JÄTTE DYRT ju!!!

Svar på tråden Scrapbooking2!