Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Vi har våra gäster på gruppbilder, så jag har gjort sidor om gästerna med dom korten och där står namn med. Sedan har jag festbilder där jag inte namngett så exakt utan mest förnamn om något. Men förstår att du har funderingar hur du ska lägga upp ditt album med över 700 bilder!
Har fått ner de till de 145 viktigaste fotona nu (låter helt absurt med 145 viktiga foton!), men har fortfarande inte bestämt mig om gästfotona.
Cattis:
Jag har precis samma "problem" som du. Har mängder med kort från bröllopet, men har ingen aning om hur många och vilka jag ska scrappa... Jag ska nog vänta ett tag med att börja med mina. Känner mig inte riktigt redo för att gröa dom än.
Åh, Vad avundsjuk jag blir. Vi har kanske 15 foton från vårt bröllop och jag är nöjd med hälften..
Om vi har fest och kyrklig välsignelse över bröllopet ska jag se till att alla har med sig kamera och är riktigt flitiga med dem!
Ekorren.
Vi frågade en kompis kompis om han kunde ta foton. Han var alltså inte en "självskriven gäst" utan en person som normalt inte skulle bli bjuden, men som nu var med som "gäst" fast han egentligen var fotograf. Han fick en fotolista med foton som vi ville ha. Det blev jättebra för då fick man foton på sånt som gästerna kanske inte tar foton på som t.ex dukning, foton på alla gäster vid borden, maten o.s.v.
Bra idé cattis! Fast på Gotland känner alla varann, så de vi umgås med och bjuder har inga vänner som vi inte känner..
Ska tipsa maken om det i alla fall!
Ekorren.
Ekorren, det låter ju mysigt, men lite opraktiskt just nu.
Här är en till som börjat scrappa. Har inte hållit på så länge men tycker det är så himla roligt!!
Just nu håller jag på med sonens album. Har beställt lite grejor från USA och de kommer nog nu i veckan. Hoppas de inte fastnar i tulle bara ...
Kan inget alls om det här men har lite frågor.
Vissa är säkert totalt dumma...men frågar man inte så får man inte veta
1. Är allt tyg syrafritt?
2. Kan man använda cernit/fimofigurer eller måste man lacka dom eller
nåt då?
3. Hur gör man med lim. Finns det särskilda lim eller går det bra med
vilket som helst?
4. Om man köper ett album, hur vet man då att materialet det är gjort
av är helt syrafritt, eller måste man köpa speciella?
5. Fotofix, kan man använda det även om man vill ha typ en ram runt
kortet som ligger över kanterna eller blir det alldeles för upphöjt då?
Är rädd att jag kommer att ge upp innan jag ens börjat
Verkar helkomplicerat det här...
Hej Tuss! Kul med fler i den här tråden..
Ekorren.