Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Millface:
Ja, då tänker vi verkligen annorlunda.
Särskilt som vi fått veta av insatta att pedofiler ofta söker sig till sådana här sidor. Det är tydligen vanligt att de vill ha vanliga foton.
De söker på barn, baby, småbarn, bilder osv och tittar ignom sådana här sidor och liknande...och sedan distribueras bilderna vidare.
Detta enligt de som arbetar med pedofiler.
Visst kan min släkting vara pedofil, men jag visar inte mitt fotoalbum för 10 miljarder släktingar. Det gör man på nätet.
Även om jag vet att den pedofilen aldrig skulle kunna skada mitt barn i verkliga livet så skulle jag INTE vilja att någon ens tänkte på mitt barn på det sättet och därför undviker jag helt att sätta ut bilder där de är helt nakna. Naturligt för oss men det spelar ingen roll för det finns sjuka människor där ute...
Ja ja, alla är ju olika.
Men tack ändå för varningen.
Jag kommer nog fortsätta ha dom bilderna som känts okej i början i alla fall.
Nej du visar inte ditt fotoalbum för 10 000 människor men det gör du ju på t ex stranden om ditt barn är naket där. Eller kommer ni aldrig låta dom vara det?
Det finns ju all risk i världen att pedofiler smygfilmar era nakna barn på stranden och säljer det vidare!
Och det är ju nästan värre än foton?
Men men, som sagt tänker alla olika...
Jag har gjort en till sida!!
Jag är helt fast!! Jag tänker på scrapbooking nästan hela tiden. Funderar över nya idéer och LO och vilka färger jag ska ha på nästa sida tillsammans med vilka kort och vilket tema ska jag ta?? *s*
Jag är beroende!!!
Cia75, höstsidan var såååå snygg!
Jag har fått en nytändning efter uppehåll på mer än ett år så ikväll har jag suttit och bläddrat bland bröllopsbilderna. Det blir nog en tur till den nya butiken i Helsingborg nästa helg.
Jag har abstinens! Väntar på att min lägenhet som vi just flyttat in i ska röksaneras efter den förre hyresgästen, vilket innnebär att vi inte kan packa upp något alls! Inte scrappat nåt på ett par veckor...
bambigirl, det låter allvarligt!
När blir saneringen klar?
Tjejer, jag behöver råd! Håller på att gå igenom alla våra bröllopsbilder (ca 700 st!) och kan inte bestämma mig för hur jag ska organisera dem. Jag har de "klassiska" bilderna från fotograf, vigsel och fest, men sen har jag även foto från alla kyrkbänkarna (med gäster förstås
) plus foton vid borden på alla bordsherrar med bordsdam plus foto från förberedelser på själva bröllopsdagen, dukningen och maten. Sedan tidigare har jag scrappat ett album med förberedelser innan själva bröllopet d.v.s val av kyrka, lokal, kläder o.s.v.
Jag tänkte naturligtvis inte ta med alla 700 fotona (oj, vad dyrt det skulle bli...) men kan inte bestämma mig om jag ska göra ett eller flera album och vilka foton som då skulle hamna i respektive album. Vad tycker ni?
Cattis: Det är jättejobbigt!!!
Jag har börjat med våra bröllopsbilder oxå. Har ca 200 kort bara
Jag har börjat med början, alltså med kyrkan. Sedan har jag gjort hela dagen, tagit med de bästa bilderna vid alla viktiga händelser. När jag är klar med detta (har valsen, paketen, och lite till kvar) har jag bara alla poseringskort som vi gjorde med en kompis kvar. Och där vet inte jag heller hur jag ska göra än...
bambi... har inte du dina scrapbooksLO ute nånstans så man kan få kika
Me så nyfiken
Bambigirl, kan du inte surfa runt och planera nya layouts för att dämpa abstinensen något?
Mitt främsta huvudbry är att jag vill ha med alla gästerna, men då måste jag ta med 24 kort från kyrkbänkarna och 40 kort från borden! Det blir ju ganska stor del av bröllopsalbumet. Jag funderar på att göra ett separat album som bara handlar om gästerna, där man kan skriva en text om vilken relation man har till respektive gäst. MEN, då kommer nästa problem. I kyrkbänkarna sitter de med sin respektive man/fru/sambo, men på fotona från festen sitter de med sin bordsherre/dam. Vad ska man då skriva på festkorten? Hmm... känns som dagens i-lands problem.