• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • bambigirl

Lamilla: Gå in på www.scrapquick.se

Det är ett nystartat forum för scrappare. Där finns under tips och trix en rubrik:Komma igång med scrapbooking:ett grundkit. Där finns allt du behöver

• bambigirl

Oj, råkade posta för tidigt. Sedan finns det ju massor av saker so man kan dekorera med, men alldeles i början så klippte jag ut alla mina dekoratioener. Viktigt är att allt du använder ska vara syrafritt, annars förstörs fotona. Allt garn och tyg är syrafritt och papper är det om det står att de är det på förpackningen, annars är de det oftast inte.

På scrapquicks forum finns även shoppinglänkar, med både svenska och utländska sidor. Jag har bara handlat från www.lifetimemoments.com men på scrapquick finns många andra bra sidor också.

Lycka till med scrappingen, hoppas du fastnar i det lika hårt som jag

• Lamilla

vilka papper och album rekommenderar du *bugar infor scrappboksmastarinnans fotter*?

• bambigirl

Har bara hållt på i två månader *rodnar*
    Jag köper mina albumblad och album på coop och om du bor i USA (gissar bara) så går ju inte det... Men om du bor här kostar albumbladen 35 för 10 st och albumet kostar 69. Ett album spec. för scrapping är ganska dyrt tror jag... Man kan också göra själv

miasscrapbooking.derenback.se/

Här finns förklaring. Har inte provat detta själv, men jag vet att det finns folk här som har gjort det...

• bomull

Passar på och frågar hur man vet om pennor är syrafria?

Och är alla gelpennor syrafria?

• sambima

God morgon!

Alla pennor/gelpennor är INTE syrafria! DSet är även viktigt att de är arkivbständiga för att användas i scrapbooking.

Sakuras pennor är bra, billiga, syrafria osv! Annars så måste man fråga tillverkaren / be butiken kolla upp det. Men det går inte alltid att lita på vad de säger tyvärr utan det är bäst att fråga tillverkaren direkt.

• millface

cia75:

Jättefina sidor!!!

Hur har du gjort den med syskonkärlek -hjärtat?

Sååå fin är den

• sagogryn

Jag är så sugen på att börja med detta, men, men jag kan ju ingenting.Så jag hoppas att jag får ställa några frågor....kan jag ta en vanlig pärm och vanliga plastflickor och sätta in bladen i det.Blir det bra eller ska man använda ngt annat? Vet någon om det finns något "startpaket" att köpa? Kram på er från mig!

Svar på tråden Scrapbooking2!