• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • millface

Jag tänkte också på min sons pappa men det är klart att man kan göra till sin egen pappa också.

Här är ett exempel fast på ett brudpar då..

www.twopeasinabucket.com/pg.asp&layout_id=419420

• Jozebelle

Jag skulle vilja göra något till min man och sedan något från barnen..så kanske en ram med ett av våra bröllopskort...Hmmm

• Jozebelle

Hur blir det om man torkar en ros? Förstör det kortet? Kanske bättre att leta upp en jättefin siden ros och ta rosenblad från den istället!

• Jozebelle

Ett fint kort, en röd ros och texten med "Det vackraste", på vellum, för den vet han är min specialla låt till honom...i en djupare ram. Vad tror ni om det? Något att ha i vårt sovrum sen, eller också blir det en julklapp!

• millface

Låter jättefint Jozebelle!!!

• cia75

Jaa, det låter jättefint!!!

• sambima

Jozebelle, Jätte fint!

Men jag undrar om den torkade rosen är syrafri? Isf måste du behandla rosen först på ngt sätt, det finns archival spray som tar bort syrahalten/skyddar. Vet dock inte hur mkt de kostar o om de finns att köpa i Sverige.

Hoppas du kommer på en lösning för det låter som ett superfin ide.

• bambigirl

Jozebelle: Jag tycker det låter jättefint. Och eftersom syragrejs bara påverkar korten efter väldigt lång tid tycker jag att du kan ha med en ros i din tavla även om den kanske inte är syrafri...

• cia75

Om någon är intresserad så har jag en ny LO i mitt galleri.
    Nu är jag snart klar med sonens album om förra förskolan och nästa projekt blir renoveringen av vårt radhus!! Jag har velat lite fram och tillbaka om vad jag ska ge mig på härnäst men nu har jag bestämt mig! (tror jag )

• Lamilla

Jag hade tankt borja scrappa

Vad behover jag som grund??? ( annars springer jag och handlar sana dar sota stickers forst och sedan slutar det att jag klistrar de pa kylskapet)

Scrapalbum
    plastfickor?
    syrafritt lim?
    papper?? vad for papper och vad brukar man anvanda de till?
    Ngt program till datorn ???
    fotopapper ( sa jag kan skriva ut mina bilder har hemma..har sadant kodakpapper, men ar det godkant av Scrapparna??

Hjalp!

ps!! rekommendera garna en amerikansk internetsida dar ni brukar handla ert scrapmaterial ifran. (Ej sverige, USA ett maste!)

Evig tacksam for svar!!!!

Svar på tråden Scrapbooking2!