• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • SC o EP

babycup.com tror jag det hette. Det är ganska dyrt för det är speciella papper typ nalle puh, peter rabbit, precious moment m.m.

• garfield

Flamman:
    Då var det nog på scrapoholic Jag är nog med på tok för många listor... *skratt*

• garfield

Aprilkotten:
    30*30 album tenderar att vara relativt dyra... I varje fall om man ska ha de som passar till plastfickor. Mitt ips (om du är pysslig) är att göra ett eget album till en bråkdel av priset. Dock tar det ett par timmar. Beskrivning på hur man gör finns bla på www.scrappa.nu

• bambigirl

Aprilkotten: Coop har album som är för papper som är ca 28*30. Passar om du antingen köper deras albumblad i aps-format eller om du har plastfick och skär till dina 12*12 papper. Albumet kostar 69 och albumbladen ca 35 för 10 blad. Allt är givetvis syrafritt.

• lillaskrutt

Oohh, idag är det julafton! Med posten kom idag stämplar som jag beställt, nu skall de bara monteras och sedan skall jag sätta igång att göra julkort o annat kul!

/Lillaskrutt

• Mumu

Rookie-fråga: Omonterade stämplar. Hur monterar man dem och på vad?

• garfield

Mumu:
    Antingen kan man montera dem på träklossar. Annars kan man köpa ett system så att mna kan byta ut stämplarna sk Halos. På dem fäster man stämplarna med kardborreband. Nu har det också kommit något nytt system för stämplar. har dock inte så stor koll på det tyvärr.. Jag har Halos och trovs jätttebra med det!

Fattade du något av det jag skrev ???

• cia75

Jag känner mig frågvis ikväll...
    Hur kommer ni på era lo? Får ni ideer när ni bestämt vilka bilder ni ska ha eller bestämmer ni lo först och väljer bilder sen? Försöker ni komma på egna eller går ni ofta efter skisser som finns?

/Me nyfiken på er

• sambima

När jag inte har ngn scrapinspiration så kan CASE (Copy Ang Steal Everything) hjälpa, det vill säga att jag härmer ngn annans LO.

Annars när det flödar... då utgår jag oftast från kortet och korten och väljer då papper och temadekor därefter.

I BOM (boken om mig) så kan jag bestämma mig att scrappa efter tema:
    vad jag gillar mest om.....
    mina barndoms vänner.... osv

Svar på tråden Scrapbooking2!