• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Yara

Tha Princes,

ja det brukar räcka med att man är muslim för att man ska få höra både det ena och det andra. En tröst är i alla fall att de som "hoppar på muslimer" oftast inte verkar ha mycket fakta att stödja sig på...

För övrigt läste jag att på Kronfågels hemsida att i stort sett all importerad kyckling är halal-slaktad.

• Santos

Jag har inte ens skinnskor. Har inget här hemma som är i skinn, förutom en skinnflik på ett par skateskor. Vi har en fårpläd fast fakeskinn som botten.

Finns ingen slakt som är okej, förutom om en person vart strandsatt på en ö där han fick lov att kämpa för sin föda. Det skulle jag kunna köpa, då är nog jämnlikheterna lika. Djuren brukar oftas vara starkare, det är därför människor använder kikarsikte. För att dom är för fega att döda ett djur på nära håll, då kan dom ju själva också få ont..

Jag tänker inte berätta vad jag har gjort för att bekämpa vissa djurmisshandlar.

Om jag inte tar helt fel så startade jag en "PETA" tråd innan men den var det ingen som ville diskutera i. Därför startade jag en tråd som jag visste folk skulle diskutera.

Är absolut ingen rasist eller något åt högerhållet, bara så det ligger på bordet. Sen vad jag har emot religon hör som sagt inte hit, jag ville skapa en debatt om köttindustrin och en allmän köttdiskution. Då använder man titlar som lockar. Vad lockar bäst.. religon...

• Tha Princes

Hmmm säger jag bara.. de är så sorligt att d är muslimer som kommer i klämm jämt bara.. varför inte diskutera judarnas slakt för? ja blir så ledsen på de här. inget djur ska lida.. men ja tycker de är dåligt att starta en sån här tråd om JUST MUSLIM SLAKTER... varför inte skriva om judar. ja blir så förbannad på att just muslimer ska petas fram.! vart i världen man än vänder sig så är d kolla muslimerna o deras religion. d är så tråkigt. har vi inte fått nog nu tycker ni/du? Islam är bland världens största religioner så d tar ju ett tag att utrota oss:P:P:P Salam alekom!! PEACE!!!!!!

• Santos

Känner inga troende judar, har ärligt talat aldrig kännt en troende jude. Känner dock en jävla massa muslimer. Därför gillar jag att diskutera med dom..

Jag har fått nog av alla religoner, men som sagt det hör inte hit. Vi pratar Halal-Slakt, men allmän slakt får gärna också förekomma!

• Tha Princes

Nej men vadå d kan ju vara lika intressant att prata om jude slakt som d är att prata om halal-slakt. en J*vla massa muslim.. ska d vara negativt det eller?????????? tycker personligen att du verkar ha nå fel på den "Knölen" du har mellan dina axlar:P ja men kolla upp hur "Vanlig" slakt förekommer oxå innan du e på att hakar på muslimer!! jag tycker det är så dåligt.. men ALLA ÄLSKAR JU att klaga på oss.. men men vem bryr sig.. ingen som tar åt sig längre iaf. så löjlig tråd att starta tycker jag. du kunde ju bara ha skrivit diskution om slakt eller så.. VARFÖR JUST HALAL-SLAKT? för att du känner en j*vla massa muslimer som du skriver..! tycker verkligen att du är rasisitisk nu !!! VERKLIGEN!!!!!!!!

• Santos

Tha Princes. Men lägg ner att diskutera då. Jag kan ju inte diskutera med några jag inte känner. Det finns många fler muslimer i sverige än troende judar. Och jag känner en jävla massa svennar också. Menade inte jävla massa som något negativt. Det är bara så jag pratar...

1: Det är intresant att diskutera som jag sa.
    2: Kosher-slakt pågår knappt förutom på liten liten privat skala i sverige. Halal är något större med tanke på att Islam är en mycket större religion i sveirge än vad Judendom är.

Sluta tycka så synd om dig själv hela tiden, har man en religon och bor i ett sekuladiserat land så får man vara beredd på att ens tro blir ifrågasagt och diskuterat. Så är det med alla religioner, folk klagar på kristna också, dagligen. Ta ett exempel så vart Pingskyrkan illa däran när Paste Åke Green gjorde sin hat predikan mot bögar. Då ifrågasatte man den kristna tron och deras syn på homosexuella. Präster från Svenska kyrkan fick sitta på heta stolen och svara vad dom tyckte etc..

Sluta vässa armbågarna och diskutera istället!

• Tha Princes

ja men jag tycker att din diskution är lite larvig för att d just pekar ut islam. du måste ju erkänna att muslimer blir mkt uthängda av alla.. eller tycker du inte det.. det här med mohamed karakyrerna o detta. alla länder är med o trycker ner muslimer. o ja tycker inte att det är rätt. visst vill jag diskutera men tråden är ju lixom konstig. för att vad man än säger om halal-slakt så är det lixom negativt. o den filmen du har lagt ut är ju inte sann äns.. för att så där går det inte till. det där är ju rena rama brutala slakten.. jag själv älskar alla djur o tycker det är synd om dem att dem ska dö för att vi ska äta. men så har det varit i alla tider. och guden gav oss dessa djur o visade att dessa djur ska man äta. o så har de alltid varit o kommer alltid att göra.. sorligt men sant. tyvärr. jag tycker så väl djuren har haft det bra så är jag mera nöjd iaf. som min kristna familj köper slaktat djur på en gård .. där min famlij vet att dem har haft det bra o är ute både vinter som sommar.. mycket här i välden skulle man vilja ändra på iaf..

• Russi

OT: Vad är PETA?

Du har även missat en het debatt i tråden "Hur kan man äta kött?"
    Den ligger på Etik, och det är "Biomedbonus" som har startat den.
    Jag kan lova dig att det diskuteras där, folk vill verkligen diskutera köttfrågan, hon har snart 1500 inlägg. Jag har hängt med ganska bra, och ingen har behövt "fya" muslimer för att få debatten att rasa, en kväll ballade det riktigt ur!
    Jag säjer inte att inte Halalfrågan är ointressant eller ovärd att diskutera, det tror jag inte att vare sig jag som kristen, eller muslimerna tycker heller.Men, om man startar en tråd om Halal, så vill man ju diskutera det, och inte att du helt plötsligt säjer:
    -Spelar ingen roll hur bra argument du har, för nu ändrar jag på grundfrågan, så att du får "fel" i alla fall!
    Jag säjer inte att du har fel, jag håller med dig i djuretiksfrågan, vi borde inte döda något alls, men jag tycker att det är ett taskigt sätt att debattera på.

• bluemountain

Varför diskutera något som ingen försöker tvinga på sverige? = kosher slakt.
    När det finns nått aktuellt som folk vill införa, (precis som danmark gjort i köpenhamns området) Halal slakt, i sverige?

= det man diskuterar är aktuellt och då satt i sammanhang. Har inget med att peka ut muslimer att göra om jag förstår det hela rätt utan hur det går till med halalslakt i det stora hela. Men oj det är ju alltid så synd om de som tillhör en religion så fort något de tror på kritiseras!!! Fatta att ingen tycker lika om allt!! och j*vla tur det!!

Inga framsteg i världen utan ifrågasättanden!

Bu för all slakt och djurplågeri!!!

• smurfpinglan

Men hallå denna tråd handlar om halal slakt, har väl fan inget med muslim hat att göra?
    Jag är "jude" och kan tala om att anledningen till att vi judar inte har fått uträtta våran s.k.a brutala slakt är för att den förbjöds, men finns nu åter igen på marknaden!
    Och hur kan man veta att halal slakt inte går till som den visas på filmen, eftersom att det är sådant stort utbud på halal kött.
    Inte många utför den heller om inte riktiga muslimer med det s.k.a arbetet. Hur kan du inte veta att det just går till så bara för att muslimer säger så är det inte?
    Det är inte det rätta sättet att utföra det på men vem säger att det inte går till så?

Svar på tråden Halal-slakt!