• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Santos

video.google.com/videoplay&q=halal&pl=true

En till mysig "på samma sätt som halal" slaktning. Eftersom det inte finns någon story så vet jag ej vad dessa pojkar tillhör för religion..

• Santos

JMan skulle kunna lägga ut en hel halal-rit och de som vill skulle ändå avfärda det..

Tråkigt!

• Man80

Måste säga att det är anmärkningsvärt hur amatörmässiga slakterna ser ut att vara. Blir lite konspiratorisk om att ett filmteam åkt ut till en byhåla i pakistan och bett dem slakta och de gör allt för att vara med på tv.

Jämför detta med när man ser en svensk jägare slakta och flå ett djur. Ser betydligt smidigare ut... Kanske för att det är ett dött djur?

Står det i koranen om nödvändigheten av slaktmetod?

• Santos

Detta är iafl en halal-slakt ?!

• Åke Vilse

När vi har slaktat hemma så skjuter vi djuren först med slaktmask, sedan skär vi upp halsen och tömmer dem omgående på blod och sedan tas magen upp och man plockar ut inälvor m.m
    Sedan hängs djuren upp och flås.
    Samma som vid jakt.

Jag tror att om jag skulle bli skjuten i huvudet så skulle jag med största sannolikhet bli medvetslös direkt och sedan dö någon eller några minuter senare. Jag tror dock inte att jag skulle vara medveten om det som händer den stunden innan jag dör.
    Därför tror jag inte att djur som blir skjutna på rätt sätt heller lider så mycket.

• Sobi3

Santos

Jag har sett den sista filmen och sättet att behandla det döda djuret är INTE enligt islam. Även om djuret är dött så betyder det inte att man får skämta, för djuret slaktats för att det skulle ätas, inte skämta om det. Det köttet skulle jag aldrig äta! Men även detta är humanare än tjurfäktningen då dör djuret av sina skador. video.google.com/videoplay&q=bullfight&pl=true

• Sobi3

Man80

"Står det i koranen om nödvändigheten av slaktmetod? "

Menar du sättet hur ett djur slaktas? Det står i så fall inte i koranen uatn i sunnah.

• Blåkråka

Åke vilse!
    Då tror jag det är nära halalslakt (minus )bönen bara.. Utan bedövning och blodet ut... eller undrar om kulan inte är tillåten i halal slakt?

• smurfpinglan

sobi
    jag är jude och kan bara säga att jag stödjer inte halal slakt för fem öre!
    Djurplågeri ingår inte i min tro och dessutom finns det några bevis för att
    djuret dör direkt? Inte fattar något? Hur kan ni veta det, har ni provat på er själva eller?
    Nej FY FAN!

• Sobi3

smurfpinglan

Jag har inte bett nånstans om att DU skulle stödja halalslakt. Jag har inte gjort det och behöver inte göra det Men eftersom du är jude så tror jag du förstår troende mer än andra? hoppas jag! Och här menar jag att korserslakt inte skiljer sig mycket från halalslakt.

Ja, om du tycker halalslakt är djurplågeri så tror jag även det gäller korserslakt, eftersom de liknar varandra i praktiken. Du frågar mig om djuret dör direkt efter slakten, ja det tror jag att det gör, vad tror du? Står det något om det i judiska källor?

Svar på tråden Halal-slakt!