• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Russi

Visst är det mord och ingeting annat. Men den som startade tråden verkade på något vis vilja framhäva att halal-slakt var extra hemskt, och slutade även med ett "fy skäms" till alla muslimer, liksom extra utpekat, och det tycker jag är onödigt, om det nu är djurslakt man är ute efter att dissa, vilket jag i och för sig håller med i, så går det ju att starta en tråd på ett litet annat sätt...om det nu inte är muslimer man särskilt är ute efter.
    Eller, har jag missförstått något?

• yuzz

Håller med dig russi..

är man imot slakt mord eller what ever så kan man eller så hade santos i det här fallet uttryck det på ett helt annat sätt och inte speciellt riktat bara till muslimer.

• Halal

Yuzz

''...och inte speciellt riktat bara till muslimer. ''

Kan det tankas att han har nagot emot oss

• Prillis

Blir väl inte förvånad att det är muslimerna igen som får på (ursäkta ordvalet) truten!!

• Sobi3

Jag blir inte heller förvånad , vi är ju "dagens" syndabockar, så det är förstått varför är det så.

• Santos

Har inget emot människorna bakom muslimerna, gillar inte religion bara. Vare sig judendom, kristendom eller islam.. Men det hör inte hit, jag ville ha en halal-debatt precis som den började innan folk började känna sig påhoppade.

Saken är ju den att det finns ju inga bevis för att halal-slakt skulle vara mindre smärtsam. Mrn det finns studier som visar att djuren visst känner smärta när dom får halsen avskuren..

Sen slaktas ju svensk halal på scan, samma djur bara olika slaktmetoder..

• Russi

Som jag har förstått får djuret inte transporteras, bara köttet om det skall vara halal, är det inte så?
    Jag både håller med dig, och inte med dig om religion, Santos,du behöver inte berätta varför du inte gillar det, men att ta halal-slakt som ett exempel emot religionen känns lite långsökt, då allt köttätande mer eller mindre innbär lidande, det är en helt annan fråga, eller, nej, det handlar om vårt sätt att leva och respektera varandra...

• Saknar

aaaaaaaahhhh får ju panik när jag ser sånt.. stackars djur!!

• Sobi3

Russi

Allmänt om djur i islam, djur skall absolut inte behandlas illa före eller efter slakten, och blir det transport så skall dessa djur transporteras på ett sätt som inte gör djuren illa. De ska få mat och vatten dessutom.

Svar på tråden Halal-slakt!