• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • marina81

jag tror att muslimer reagerar som tha princes ovan för att många är så jäkla trötta på att hela tiden bli kritiserade o få skit slängt på sig, och då blir det svårt o föra en vettig diskussion, eftersom en del direkt ställer sig i försvarsposition. Sen tycker jag att halal-slakt visst kan diskuteras, men det kan kosher också.

• smurfpinglan

Marina
    det är väl ingen skillnad vad jag vet mellan halal och kosher slakt, men nu togs väl halal upp för att det är mer vanligt än kosher. De är ju i och för sig nästn det samma men har hört att den muslimska halal slakten är vanligare....

• yuzz

smurfpinglan

Vanligt eller inte spelar f*n ingen roll. Tycker man slakt är B så ska man prata om all slakt inte kasta sk*t enbart på muslimer.

• smurfpinglan

Yuz
    vaddå kasta skit på muslimer?
    Sluta gör er själva som offer när folk ifrågasätter eran slakt!
    Man har väl rätt att starta en tråd och fråga om vissa saker, och ja synd att det handla om just muslimer vet du hur många kasta skit trådar det fins på israeler? Det ifrågasätts hur eran slakt går till, det finns ingen stans på fl där det står att om man frågar om en specifik slakt så måste övriga slakt sätt tas med, så lägg ner.

• marina81

ja, det är ju det jag ville ha fram..det är i stort sett samma sak, så varför diskuterar man bara halal, är det så känsligt att diskutera kring judiska sedvänjor? Likadant med omskärelsen, folk är betydligt mer hårda i tonen mot muslimer än mot judar..det är en genomgående tendens. Jag tycker man ska diskutera sedvänjor, helt klart, men att man också ska tänka på varför man tycker o skriver som man gör.

• smurfpinglan

marina81
    ja varför santos bara valde att ta upp halal slakt när den judiska slakten är liknande vet jag inte.
    Jag tar inte illa vid mej om någon frågar varför vi utför kosher då jag inte ens stödjer den typen av slakt, och ja vad ska man fråga om omskärelse. Alla vet väl redan?

• Lisapunktse

Jag vågar inte titta på filmen för då kan jag antagligen inte sova på flera år. Kan någon berätta lite?

• marina81

åh, dra inte in israel-palestina här också, den diskussionen är ju redan igång i en tråd. Men håller med, det är inte samma sak att kritisera Israels agerande som muslimers religiösa sedvänjor (särskilt som dessa sedvänjor ofta är gemensamma för judar o muslimer).

• smurfpinglan

Sobi3

Haha ja och så säger ni att muslimer får ta skit när ni kastar skit på judar och kallar dem terrorister?!
    Hellre terrorist än självmordsbombare för längre än så kan man inte sjunka.

Svar på tråden Halal-slakt!