Det som visas på videon är inte halal slak.
Halal slakt= man ber, man slaktar endast djuret för att det ska ätas, man får inte skända djuret, man får inte utsäta djuret för plåga man vänder djurets huvud åt höger så att halsen blottas och halspulsådern blir synlig sedan tar man en vas kniv och gör ett snitt som skär av halspulsådern och djuret somnar in allt eftersom kroppen töms på blod.
Jag tycker halal slakt är mer djurvänlig än när man tex skjuter djuret i huvudet eftersom djuren inte dör direkt utan hinner känna den fysiska smärtan och får hemska ryckningar i hela kroppen.
Jag har själv varit med om både tyden av slakt. Ett par gånger har jag varit med om att slakta hästar då sköts dem i huvudet ingen av dem dog direkt det var jätte hemskt att se djuret kämpa för sit liv och få hemska ryckninga tills dem dog smärtan syntes i deras ögon. Sen såg jag två halal slakt på en kalv och en get där man lade ett snitt i halsen djuret märkte knappt något. Dem lade sig ner och det såg ut som dem somnade.
Men egentligen tycker jag att det är hemskt att döda djur för jag älskar djur men om man ska äta djuret så får man ju göra vad man tror är bäst och minst smärtsamt för djuret. Det är synd att det fins sådana som på videon det är bara för hemskt.