• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Tha Princes

nej Sobi3 o santos ja e oxå med.. så bra att du o ja kan stryck jämt med varandra för engång`s skull =)=) santos trevligt *ler* =)

• bluemountain

Sobi3, Santos och Tha Princes, Här är en till som är med. Frågan är vad katten ska man göra. så fort det kommer ett litet framsteg så kommer de mörkare makterna fram (terrorister på båda sidor som inte vill hitta lösningar) och bombar m.m

Men hur länge kommer de som tror låta sin tro dras i smutsen i politikens och kapitalismens namn hela tiden. Ni som tror, är ni inte trötta på det? När ska vanliga folket be ledarna att sluta!! Tror det är där lösningen ligger. Det handlar inte om lovade heliga land till vissa folk längre, utan makt, pengar och åter makt. Jag skäms över västvärldens agerande i israel/palestina affären. och är det nån som gör nått alls i kurdfrågan? Finns det en lösning?? När man inte ens kan diskutera sakligt och med respekt i detta forum.....*suck*. Man kan bara hoppas....

TS sorry lite OT men det verkar som hela tråden svängt ur kurs ändå...

• Santos

bluemountain: Ja lilla sveriges konung ska åka till turkiet och leka med deras statsledare. Dom ska bygga sandslott och skratta åt bergskurderna och deras olycka... Sinnesjukt att vår egen kung åker till ett land som Turkiet. Hade han åkt för att läsa lusen av dom och säga att sluta, annars kan ni glömma att få komma in i EU hade jag förstått. Men nu har ju kungen inget med EU att göra.

Vad gäller Israel så är ju del ett att rika länder ska sluta stödja israel. Sluta ta parti.

• Chana

Sobi3
    Jag har aldrig tvivlat i att du inte respekterar min person. Det jag vill är att dom ska kunna leva i fred och respektera varandra.
    Kom till den andra trâden om du vill diskutera dettta och inte i Halal slakt trâden med respekt till TS.

• Russi

Nu har jag tittat på filmen igen...
    och jag kan inte säja att det skrämmer upp mig särskilt mycket, som sagt önskar jag att ingen år kött eller dödade någon, men nej, hur noga jag än tittar, så kan jag inte se något annat än att geten leds ur sitt stall, coh hur en av männen snabbt hugger av hela huvudet, det rinner blod, och kroppen som finns kvar rycker en stund. Geten hinner säkerligen vare sig förstå eller känna. Varför är detta hemskt? För att geten dör, som kanske hade velat leva, det är det hemska. Ja, det är så. Kött som vi äter kommer från en död varelse. Det är hemskt.
    Och av detta blev det en debatt där man kallar varandra tjuvar mm.
    Jag säjer bara: Jag förstår varför det är svårt att hålla sams, när man skall hålla på och kriga och bråka om vems Gud som givit ett land till vem, för väldigt många år sedan. Sandlåda, fast på riktigt.
    Gud har satt oss på en jord, för att vi skall få uppleva jordens paradis. Och vad gör vi? Vi bråkar, vi skapar vårt helvete, i Guds namn, genom religionskonflikter, miljöförstöring....hela världen står ju på ända, tror vi att Gud är stolt över oss när vi gör så här?
    Jag vet vad jag gör med mina barn, om de slåss om en sak. Ingen får ha den om de inte samsas. Då tar jag saken.
    Och jag tror att Gud kommer att göra det samma, för oss, som är Guds barn, så är lagarna som är skapat, det vi sår får vi skörda, och det vi sår nu, är en jord som det inte går att bo på, vi förgör oss själva.
    Grattis människor, systrar och bröder, vi är snart framme!

• bluemountain

ja visst är man stolt över att vara svensk.....
    ibland undrar man vad som hänt. Brukade inte vi vara stolta i sverige över att vi stöttade de svaga och felfördelade... jo EU hände och nu går vi i pengarnas och storebrors koppel.. tragiskt!! pinsamt!!

jag har gått över till chana´s tråd och diskuterar vidare så att du slipper OT´s på din tråd santos

• Lobu

Halal slakt borde vara förbjudet överallt. Visst jag är emot all form av slakt men att inte ens bedöva djuret innan är förjävligt. Den mest humana slakten?? Skulle inte tro det.

NU är inte jag religiös men jag har svårt att tro att någon Gud oavsett religion skulle vilja att folk behandlar djuren på detta hemska sätt.

Djurskydd hade behövts i de länderna.

• Lobu

StoltMama- varför skulle det inte gå till så?? För det är för hemskt eller? för skrämmande?

Svar på tråden Halal-slakt!