• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Sobi3

smurfpinglan

"jag stödjer mitt land som vi judar alltid bott i samt blivit tilldelade"

Skratta inte innan du svarar på det fakta jag lade in i den andra tråden och som du och den andra drog er tillbaka och inte svarade på nånting. Här kommer det:

TJUVAR

Judarna har stulit palestiniernas land. Det erkäns av deras främsta ledare premiärministern David Ben-Gurion.

Han sa "Varför skulle araberna gå med på fred? Om jag var arabisk ledare skulle jag aldrig underteckna ett avtal med Israel. Det är normalt: vi har tagit deras land. Förvisso är det ett land, som Gud lovat oss, men vad intresserar det dem? Vår Gud är inte deras Gud. Vi har vårt ursprung i Israel, det är sant, men det var för två tusen år sedan. Vad angår det dem? Det har funnits antisemitism, nazisterna, Hitler, Auschwitz. Men var det deras fel? De ser bara ett faktum: Vi har kommit och vi har stulit deras land. Varför skulle de acceptera detta?" I boken "Den judiska paradoxen" av Världssionistiska Organisationens- och Judiska Världskongressens mångåriga ordförande Nahum Goldmann, utgiven på Tidens Förlag 1978, sida 112

---------------------

"Bibeln befaller oss att erövra Israels land, att utrota dess invånare och befolka det. Israel kan inte undgå denna befallning, och det är absolut förbjudet att lämna landet och överlåta det åt icke-judar. I detta land finns inte plats för andra folk än Israels folk."

- Moshe Ben-Zion Ushpizai, israelisk rabbin, Yediot Achronot, 20/12, 1974

--------------------

Erkänner sig som ockupanter

"Vi måste besätta hela Det Stora Israel. Det är nödvändigt för vår säkerhet. Det är en plikt för varje ung människa i Israel att bosätta sig i OCKUPERAT område."

- Moshe Arens, israelisk försvarsminister, Ha'aretz, 18/7, 1983

---------------------

Tjuvarna delar bytet

"Amerikanerna har gett oss vapen så att vi ska använda dem när det är nödvändigt - i vissa fall är det tillåtet för den civiliserade världen att ta kontroll med våld över oljekällorna i hela Mellanöstern."

- Yitzhak Rabin, Ha'aretz, 20/7, 1973

---------------------

Erkänner ockupationen

"Vi kom till detta land som redan var befolkat av araber och etablerade en hebreisk, judisk, stat. Judiska byar byggdes upp på platser för de arabiska byarna. Ni känner inte ens till namnen på dessa arabiska byar, och jag förebråer inte, för geografiböckerna existerar inte längre. Varken böckerna eller de arabiska byarna existerar längre. (...) Det finns ingen bebyggd plats i detta land som inte tidigare hade en arabisk befolkning."

- Moshe Dayan, israelisk general och befälhavare, "Ha'aretz", 4 april, 1969

----------------

"Vi skall fördriva araberna, och ta deras boningar."

- David Ben-Gurion, israelisk premiärminister, i ett brev skrivet 1937, publicerat i "Ben Gurion and the Palestinians", Shabtai Teveth, sida 189

---------------

Jag tror att det räcker så här, det är kanske dags att läsa lite fakta innan du skriver sådana uttalande? Här är ett tips www.ety.com/HRP/racehate/shahakfw.htm

• marina81

jag har full förståelse för att judar stöttar Israel som är deras land och är oerhört betydelsefullt för dem, speciellt med åtanke på den judiska historien, men att inte tycka att det är tragiskt det som sker där, med dödade på båda sidor och förtryck av ett folk som också har rätt att bo där, det är helt obegripligt. Med sånna resonemang ökar man inte stödet för Israels politik, lika lite som att säga att självmordsbombare gör något bra kniper några poäng till fördel för palestiniernas situation.

• Tha Princes

aaa ja tror inte att detta är sant..!!!! OM den muslimska slakten som du säger går till så där som det gör på filmen så ÄR DET INTE HALAL slakt! för dem behandlar djuren väl innan dem dödas. o har du själv varit med eller sätt en halal slakt för OM du hade de så skulle du INTE säga att detta va halal-slakt! och jag tycker VERKLIGEN inte att vi ska ta o snacka om judar o palestinier.!! för de är en tråd som man inte äns ska starta. ! inte äns länderna i sig kan få fred så hur ska vi kunna sluta denna disskution.??.. ni fick detta land med USA i ryggen! o jag tycker det är så fel att se hur ni judar lever lyxet o stackars palestinier lever i små trånga hus eller vad man ska kalla det. o palestinier kastar sten på era tankar som dem kör in i det som ni säger "deras område".. BARN dödas. jag har sett på tv hur ni tränger ut araberna o hur barn skadas av judar o hur ni SPOTTAR på dem och araber får leva som hundar i deras eget land. ! det är HARAM (fel)!!! o ni judar har börjat skjuta på palestinernas moskèr och allt.!! Barn med sten emot eran arme! det är skamm...dem som bombar sig, dem som kanske har förlorat hela sin familj tack vare judarnas armè. vad har dem kvar att leva för? inte för att ja stödjer detta med terrorism eller självmords bombare men man ska kanske försöka förstår hur dem tänker! man kanske ska se sig om på alla männsikors sätt. ni judar har ju starkt folk i ryggen.. USA . ni kan ju iaf låta palestinierna leva i sitt eget land o inte förnedra dem.. dem är ju männsikor dem oxå o inte djur som ni tycker att dem är... d är fruktansvärt. o ja undrar vad detta har med halal slakt att göra..?? det var ju detta tråden handlade om. eller har jag fel? . o de som du säger att detta är halal-slakt dem visar är inte alls sant!!!.. för d går inte till så.. dem ska be en spec vers över djuret som dör o behandla den med respekt. o som ja ser på denna film så säger dem inte äns ett ord. bara hugger av huvudet brutalt.. d är inte sant.! så snällla ut tala dig inte om saker du inte vet något om.. bara så alla vet så kommer denna tråd att fortsätta hur länge som hellst! den kommer aldrig att ta slut nu..!

• Chana

Hej!
    Tassar in för jag har inga frâgor angâende frâgna som TS har frâgat ber om ursäkt. jag ville bara sâga kan ni inte sluta brâka. Jag har ôppnat en ny trâd angâende vad eller vilka lösningar som man kan hitta pâ till just denna konflikt. Fâr se ni vilka som vill komma och ha en lite vänskaplig trâd "oss emellan". Jag vill inte ha brâk dâr för denna diskussion har jag lagt ner den leder inte till nâgot jag vill nu hellre hitta vänskapliga lösningar och inte se vems fel det är.
    Natti Natti allihopa imorgon är en ny dag lât oss vakna upp och be fôr fred!!!

• marina81

chana

låter jättebra! var hittar man den tråden?

• Chana

marina81 (och ni andra som vill)

du/ni hittar trâden under--allmânna rubriker--politik.

Ja,jag visste inte vad jag skulle lägga den men än sâ länge finns det inte mânga där. Hoppas det blir fler sâ vi kan visa alla andra länder att vi faktist kan samsas.
    natti natti nu mâste jag gâ och sova.

• Santos

Jag brukade stryka omkring i min palistina sjal och BURN ISRAEL BURN tröja.. Mer ett politisk ställningstagande än ett hat mot judar.. (Min far är en adopterad jude) Jag hatar verkligen det USA och Israel gör mot Palestina. Samma gäller äckliga statskiktet i Turkiet mot Kurderna. Jag hatar folk som spottar och sparkar på människor som ligger ner...

• Chana

Sobi3
    Skratta inte innan du svarar på det fakta jag lade in i den andra tråden och som du och den andra drog er tillbaka och inte svarade på nånting

Jag gillar in hur du uttrycker dig. Jag drog mig ur för jag gillar inte dâ diskussionen urartar sig. Dâ man hela tiden ska peka ut vems fel det âr osv.. vems som är värst. Jag vill ha lôsningar och vänskapliga sâna.

Jag startade gensast en ny trâd som jag ville att ni skulle komma till. Sâ vi kanske kunde hitta vänskapliga lösningar.Som bâda parter skulle kunna vara intresserad av och inte vems fel det är, men icke sa nicke den trâden âr inte intressant och än sâ länge. Jag inte sätt nâgon där en person barab. Trâkigt!!!

Jag har min sanning som jag känner i mitt hjärta. Det behôver inte vara eran sanning och det respekterar jag till fullo. Vi kom inte sâ mycket längre ân sâ i vâr diskussion.

OBS! Jag respekterar inget dôdande frân nâgon av parterna där!! Jag vill att dom ska kunna leva i fred med varandra precis som vi andra nationaliteter kan gôra i andra länder.

I Paris där jag bor sâ gâr ena min granne till moské, den andra till kyrkan och vi till synagogan och tänk vi respekterar varandra. Vi fikar hos varandra lär oss av varandra men framförallt respekterar varandra. Ingen pekar ner pâ nâgon tänk vad fint eller hur?!

Det jag vill ha sagt med detta är att det gâr inte att peka ut varandra det lôser inget utan hitta lôsningar istället försök se det fina i den andra!!

Det var allt för mig vi kanske se i den andra trâden om ni âr intresserade av den!!

• Sobi3

Chana

Jag respekterar din person men det betyder inte att jag måste hålla med dig i dina resonemang. Det jag skriver om fallet Israel och dess terror är uppenbart, och de flesta vet vad jag pratar om. Det är inte något hemligt hur Israel bombar sönder palestinierna, själ deras marker och mördar deras barn. Jag säger det en gång till, jag har inget emot judar som folkgrupp utan jag är emot israels politik och terror. Du måste tänka lite för att förstå skillnaden på dessa två begrepp. Frågan är inte heller om vilken sanning som du har i ditt hjärta utan vilken fakta som finns och som berör Palestina, båda bibeln och historien bevittnar att detta land blev/blivit ockuperade.

• Sobi3

Santos

tack för ditt inlägg! Det värmer i hjärtat att det finns folk som du som stödjer de förtryckta, nu är jag inte ensam i det.

Svar på tråden Halal-slakt!